Visa ämne
 Skriv ut ämne
Hjälp SFP med SIG Sauer P226
Vi behöver en ny SIG Sauer P226, ett utmärkt projekt att börja med om man aldrig gjort modeller förut eller ett snabbt jobb om man gjort tidigare.

Hursomhelst så vill vi fixa poliser och tjuvar i en release "snart", och då är polisens tjänstevapen en viktig bit i pusslet vi saknar Smile
kan skapa något som liknar en kvadrat, men det är det bästa från mig :C
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
+1 för detta, gillas skarpt !
Stay frosty !
+1

Skitbra!!!
De här såg ju rätt nice ut,

http://www.turbosquid.com/3d-models/3...ols/708463

http://humster3d.com/2014/03/19/sig-s...auer-p226/
http://forum.unit...ins.82469/

Men det kanske är lättare att börja från början än att konvertera? plus att den kanske är för dålig?
@Nibbles:

En grej man måste lära sig när man gör modeller är att göra en bra avvägning mellan modellens antal "polygoner" och texturen.

Polygoner är enkelt uttryckt hur många vinklar och vrår som modellen har. Texturen är den färdiga "yta" som man ser på modellen i spelet.

Det jag kan se av de bilder du länkade till är att pipan och patronen är ganska kantiga. Den modellen skulle inte riktigt hålla i ArmA III i det skicket. Men med lite bearbetning där de två sakerna förbättrades så skulle modellen absolut fungera.

Tänk den modellen med texturen från någon av bilderna i ovanstående inlägg så förstår du vad jag menar.