Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
OP Uprising
Sommaren 1987
Altis

Ett uppror mot Altis kommunistiska regim har uppstått. Miliser lojala mot regimen slås mot rebeller som vill ha frihet och demokrati. Den sovjetiska armé garnisonen på ön har hållit sig utanför striderna i hopp om att regerings milisen ska lösa krisen men icke.

Rebellerna har intagit Kavala och det strategiskt viktiga Kastro fortet.
Nu måste en Sovjetisk mekaniserad pluton in i staden och ta tillbaka fortet.
Kamrater Altis är en viktig bastion för oss i medelhavet, om vi intar fortet snabbt och brutalt kommer motståndet att kollapsa. Om vi misslyckas är det bara en tidsfråga innan imperialisterna i NATO ingriper och vi får ett storkrig att hantera. Lös uppgiften kamrater, partiet räknar med er.

OBS: Inget Zeus OP, alla fiender är redan utplacerade och agerar självständigt. OP:et är inte jätte komplicerat eller svårt (Om vi är många nog).
Endast till för att ha lite Fredagskul.
Nu när det är Ryss OP igen så måste jag ju hålla traditionen att vara en Rysk Officer, för vi vet ju alla att gick som väntat från en Rysk grupp sist vi körde som Ryssar! XD
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Det är bra Masterchief, det kanske finns en kommunist i dig trots allt!
gdb.rferl.org/1250E4FA-A2FF-49A1-8F9A-E65D0B02C7F5_w640_r1_s.jpg
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Nä, tänker bara visa hur jävla inkompetenta Ryssar är! : D
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Det var ju inte så snällt sagt om dig själv och ditt ledarskap.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Glömde säga ett par grejer. Gruppcheferna i grupperna har det totala befälet över skyttegrupp och pansarfordonet. När OP startar så kommer vi att utse våran pluton chef från en av gruppcheferna..
Kolla på Tomtens video när vi kör som Ryssar så får du en överblick om vad som kan hända. Och det som gick fel hade inget med att vi gjorde det med flit att göra med. Det var kommunikationen som fuckade upp allt för oss, men det var så på den tiden!
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...

Citera

Masterchief461 skrev:

Nä, tänker bara visa hur jävla inkompetenta Ryssar är! : D


Chief om du tänker sabba spelet genom att medvetet vara en dålig officer så kan du lämna över officersrollen till någon annan.
Ska inte sabba, jag skall bara rollspela. Med Rysk dialekt och allt!
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Handlar inte om dålig kommunikation cheese... det handlar om att du inte ens försökte. Resulterade i att ni körde ert eget race och fick hela andra gruppen utskjutna av vårat eget pansarfordon. Fråga dig istället om du känner att du är mogen att ta ansvaret för att ALLA iblandade får en trevlig spelkväll
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Fast det var ju Poximo som skrek att folk sköt mot oss bakifrån, så han öppnade bara eld. Som sagt, hade vi haft några jävla radio apparater och du hade kunnat kontakta mig hade det aldrig hänt + ni skulle tagit eran egna BTR...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Man ska inte behöva ha radio för att inte ha ihjäl sina egna. Vet du att det inte finns radio så får du tänka till en gång extra.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
DU som gruppchef har ansvar för din grupp... vi hade radio och vi försökte få kontakt med er eftersom vi såg er (mindre än 500m bort vilket är inom 343an). Innan ni stack med fordonet försökte jag synca med dig så att vi låg på samma frekvens och att vi båda visste vad som skulle ske. Båda gröna grupperna skulle dela på en vagn eftersom de andra redan var besatta av ai. Försökte få dig att förstå att det bästa varit att lämna en minimal besättning i fordonet och låta båda grupper avancera till fots. Något du tydligen inte gillar så ni tar och kör iväg. Kom fan inte med ursäkter, klarar du inte av att vara gruppchef så låter du någon annan sköta uppgiften för allas trevnad
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Jepp, men nu hade jag ingen aning om vad Poximo såg eftersom du inte kan se ett skit utanför BTR:en... Han fråga inte ens om han fick skjuta, han bara skrek och sköt...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Att skjuta skulden på någon annan gör att man själv slipper känna skuld. Det är ett sätt att flytta skuldbördan till något utanför oss själva och vår kontroll.
För att rättfärdiga vissa handlingar söker vi därför ursäkter som vi kan acceptera för oss själva. Ansvaret bär man ändå alltid själv. Det går inte att skylla på någon annan. Det är jobbigt men bra. För då finns det en möjlighet att förändra saker och ting, annars skulle alla människor vara maktlösa offer.
"Stay your blade from the flesh of an innocent"
Man ser på hjälmen om det är en ryss. En anledning att behålla den på.
Som sagt, jag hade inte ögonen på dom. Det var endast Poximo som såg...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
OP på en fredag, najs! Grin
Nu tycker jag att vi glömmer bort det som hände för 4 månadersen och ser vad som händer i framtiden, ok? Jag erkänner att jag skulle haft bättre koll över min grupp, men nu är det ju tyvärr så att gjort är gjort och det finns inget som kan göra att ni kan ge mig lite respekt iallafall. Säger det igen, jag är ledsen över den jobbiga incident vi hade för 4 månadersen...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
PWS länken inehåller inga av dom moddar som krävs.
Safety First, Humans Second