Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Grafiska inställningar? (Arma3)
När jag spelar singel eller MP så kan jag inte bli av med känslan av att det ganska ofta smålaggar, när man går in på video settings så visar fps countern 60. Nu på sistone har jag låtit nVidias "kontrollpanel" optimerat inställningarna för arma3.

Vad är det framförallt som suger kraft av datorn i inställningarna? Det mest uppenbara är ju "view distance" men förutom det. Hur har ni optimerat arma?

Mina specs
i5-3570 3,4 ghz
Evga 770 gtx 2gb
4 gb ram (något lite ja)
128gb samling ssd

Jag tror att det kan vara intressant för andra då jag sett liknande frågor på andra forum..
hahaha haaha ... ha....
fps i arma, jovars. det är något jag brukar se på youtube ibland.



men det här kanske är vad du letar efter
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Du kan köra väldigt hög view distance utan att det dödar din fps om du drar ner lite på tex partikeleffekter och kantutjämning mm. Har sällan lyckats få en inställning som blir bättre än 40 fps iaf så då kan jag lika gärna se fi på långt håll ist
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Hur kommer du upp i 60fps med dom specsen? Kör du på very low i 800 x 600 läge eller vadå? Tror dom flesta här bara kommer upp i 30 som max med medium settings... Är det äns fysiskt möjligt att få upp A3 i 60fps? Visst, du kanske får det i 10sec när inget händer, men så fort nått händer så går det ner till 30 igen. (Sorry för min rant, blir bara lite upprörd när folk tar upp att de icke kan få 60fps i A3, eftersom man redan borde veta att det är näst intill omöjligt, såvida man icke har 30k att spendera på super CPU's och senaste grafik korten...)
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Jo jag vet att det är mer eller mindre omöjligt att få 60 fps. När man kollar i grafik inställningarna är det ju oftast inte hektiskt krig framför en vilket drar upp det antar jag.

Vi behöver inte prata fps för det kanske inte är mest intressanta, men är det bara jag som upplever dom här små laggningarna? Det blir ju väldigt uppenbart i SIB situationer när man behöver vara mer precis.

Masterchief: njea det blir oftast inte så låga resolutioner Wink
Archangel: då ska jag prova vrida lite på partiklarna då, vill ju helst se det jag skjuter på även om det är lite längre bort.
http://day0.com.a...ings-guide

Citera

Wedde skrev:
i5-3570 3,4 ghz
Evga 770 gtx 2gb
4 gb ram (något lite ja)
128gb samling ssd


Jag har typ samma setup men med 24 GB ram och hyfsad FPS. Skulle tro din dator vore glad av lite med minne Smile