Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Anrop vs. LDDK
Jag spelar hellre med acre än utan.. men betyder inte att jag hellre väljer att inte spela med en grupp som vi kört PVP i flera år och haft hur kul som helst (utan acre).

Jag tycker fortfarande att man inte skall kalla gäster på anrop för fåniga, arroganta osv.


Hur svårt är det att förstå att du ditt agerande blir "representivit" för anrop i LDDK's ögon samtidigt som du omöjligt kan känna att du har hela anrop med dig?

Vi har ett gäng som drar på rolling thunder i arma2, utan acre..
vi har ett gäng som inte vill arma3 lira utan acre
Vi har ett gäng som gärna lira spännande pvp mot finnarna, med eller utan acre..

Så ser du mig sitta i rolling thunder trådar när vi blir inbjudna och kalla de bakåtsträvare för de kör med arma2? Nej, det gör jag inte.. jag väljer vara tyst och inte spela. Xealot, Rpg och Ted brukar ju ha väldigt kul i det, så varför skall jag komma med neg energi?

Vill du inte lira med LDDK, fine.. men varför komma och kalla de arroganta för att du inte får som du vill? Det är väl arrogant om något..

Citera

Kilt skillnad på framföra negativ kritik till anropare och på externa, dessutom att kalla externa för fåniga.. Seriöst inser ni inte att ni representera anrop och har en taskig attityd ? Skulle ni vilja spela mot en grupp om ni fick detta bemötandet?


På vilket sätt är det skillnad? Jag kallade honom fånig för att han kom med en urfånig kommentar.

Om vi hade existerat i ett alternativt universum där LDDK kör med ACRE och vi med Mumble, och jag bjudit in dem för att spela utan ACRE, så hade jag nog tagit åt mig av kritiken. Det är, som Giant påpekade, inte en börda att lägga in någonting så fjuttigt som ACRE på en server. Det påverkar inte dem överhuvudtaget ifall vi spelar med ACRE. Om man organiserar ett PvP så kanske man inte borde ge ena laget ett rätt betydelsefullt handikapp. Om jag sedan hade kommit och släppt en dryg kommentar osm inte leder till någonting, som Spinoza gjorde, så hade jag accepterat det svar som kom.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Så det jag tror alla vill säga nu då är.

Spinoza, de flesta anropare är gärna med och lirar om ni skulle vara snälla att lägga in ACRE2 på er server, det skulle öka antalet deltagare och göra spelmiljön mer van för oss då vi vanligtvis kommunicerar med det "in game"

Yay va trevligt det vart!Shock
Kan ni inte bara fråga? Säger de nej, va inte med. Behöver inte vara mer komplicerat än så. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Ok, ser ut som jag borde klargöra några punkter. För det första, jag ville inte vara fånig, jävlig, arrogant eller liknande med min kommentar om ACRE. Försökte klumpigt säga att LDDK inte har ACRE installerat på servern, fast det var väl redan fastställt. För det andra, LDDK består av gamla gubbar som är över 30 år gamla med familj och andra plikter, och vi spelar högst 1 gång per vecka tillsammans. Så vi försöker hålla allt addon & mod till det minimala. Eftersom vi är gamla så ser vi med viss misstro på allt nytt och skinande. ACE skaffade vi efter ett års debattering. ACRE verkade till början vara onödig lyx och vi bestämde att skippa det helt och hållet, hade absolut ingenting med Anrop att göra.

Om jag nu försått rätt, så behöver LDDK "endast" installera ACRE mm. på servern och det räcker? Om så är fallet så är situationen helt annan och jag tar upp detta med grand gubbarna. Men vänta inte på omedelbara resultat. Om detta anses som arrogant så får det väl vara så då.
ACRE = "Onödig lyx"? Ni skulle sätt hur det var innan ACRE 2 kom, det var bara en jävla massa problem! Knappast någon lyx! XD
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Jag uppskattar att du förklarar hur det ligger till. Eftersom att det verkar bygga på ett missförstånd är jag villig att be om ursäkt för min ton.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg

Citera

KaptenKilt skrev:

Jag uppskattar att du förklarar hur det ligger till. Eftersom att det verkar bygga på ett missförstånd är jag villig att be om ursäkt för min ton.


No problemos
Aaaah, love in the air again. <3
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
And we pretend that we're dead...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...

Citera

Wedde skrev:

Så det jag tror alla vill säga nu då är.

Spinoza, de flesta anropare är gärna med och lirar om ni skulle vara snälla att lägga in ACRE2 på er server, det skulle öka antalet deltagare och göra spelmiljön mer van för oss då vi vanligtvis kommunicerar med det "in game"

Yay va trevligt det vart!Shock


Jag vill härmed nominera Wedde både till årets Nobels fredspris och Nobelpriset i litteratur.
Iä Iä Chtulu f'tagn!
EDIT.
Redigerat av spinoza den 2014-09-24 12:10
Väl bäst att vi sätter projektet on hold, tittar senare om det finns mera intresse.
Tror att det finns en hel del intresse från den tysta massan Smile
Styr upp en operation, någon operation ni i värsta fall hade kunnat köra ensamma ifall ingen härifrån skriver upp sig, så ser vi.
Jag tror många vill köra, men det krävs att ni bestämmer en tid, en lista på moddar och bestämmer en server, borde inte vara omöjligt att köra på Anrops Tysklandsservern om du hugger tag i någon som har access att lägga upp missions på den heller ifall ni har svårt att styra upp det Smile
Folk reggar sig till något som kommer att hända, inte någon som diskuteras att hända Smile

Citera

Christoffer skrev:

Tror att det finns en hel del intresse från den tysta massan Smile
Styr upp en operation, någon operation ni i värsta fall hade kunnat köra ensamma ifall ingen härifrån skriver upp sig, så ser vi.
Jag tror många vill köra, men det krävs att ni bestämmer en tid, en lista på moddar och bestämmer en server, borde inte vara omöjligt att köra på Anrops Tysklandsservern om du hugger tag i någon som har access att lägga upp missions på den heller ifall ni har svårt att styra upp det Smile
Folk reggar sig till något som kommer att hända, inte någon som diskuteras att hända Smile


Då är det nog dags att den tysta massan tar ton och att någon från anrops håll är villig att börja diskutera seriöst och planera med de andra istället för att bara säga "ja det vore kul... nån gång".