Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Hej från en annan klan
tja, eller kom in på ts.anrop.se inga hemligheter, inga knaserier endast en öppen TS server. Du kan snacka med nästan vem som helst, typ xealot, giant, zip.. vem som nu är online och bestämma något.

Men jag kommer inte vara online på typ 1 vecka, men klart som tusan vi kör lite..

OBS, finns ett typ av upplägg kört internt på anrop som är för jävla tråkigt..

Jag har gjort mission där 40 personer skall vara vakter och stå under en lampa på natten och vakta en bas. Sen skall bara 2! soldater med ljuddämpad sniperbössa med mörkersikte göra ett anfall

Den typen is not fun
Snackar du om dykaruppdraget? Var inte den en hit? Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

granQ skrev:
tja, eller kom in på ts.anrop.se inga hemligheter, inga knaserier endast en öppen TS server. Du kan snacka med nästan vem som helst, typ xealot, giant, zip.. vem som nu är online och bestämma något.


Du glömde säga att lösenordet till ts.anrop.se är hejsna

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Snackar du om dykaruppdraget? Var inte den en hit? Smile


jo den funkar rätt bra faktiskt, men visst sjukt svår att försvara.
Bara kört den en gång och då van vi! (Försvararna)
Någon spelade in det, vi tvingade den sista dykaren att ta av sig sin utrustning... för att sedan bli avrättad. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Dykar uppdraget är skoj om man är minst 10+ pers, men under 10 så funkar det icke så bra...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Hej igen,

nu har jag kommit på en stomme för ett lir.

Eran uppgift kommer vara att bevaka 3 olika objekt ( kan ändras beroende på hur många ni är) våran uppgift är att spränga ett av objekten, hur ni löser uppgiften är upp till er ( om ni vill patrullera runt området stå i objekten eller vara på andra sidan kartan är upp till er) ni kommer vara lite mindre teknologiska än vad vi kommer att vara, det stora kommer vara att ni kommer sakna nvg samt optic med förstoring, vanlig rödpunkt går bra, ni kommer vara utrustade med lyspistol på gruppen, det ni ska göra i kort är att hindra oss från att spränga ett av objekten, och om vi lyckas jaga ner oss å döda oss, där av 3 objekt det är realistiskt samt att vi kan inte bara skjuta ut er på avstånd utan konsekvens, OBS vi komemr inte ha ljuddämpat då det förstör lite, vi vill ju inte ha strid utan vi vill in snabbt och sedan ut snabbt till våran exfill.

Tankar? frågor? och förlåt för en tungläst text Wink

Mvh Torak
Detta låter som en svag rip-off utav Dykaruppdraget...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...

Citera

Masterchief461 skrev:

Detta låter som en svag rip-off utav Dykaruppdraget...


detta ger inte så mycket feedback utvekla?
Tycker personligen att det är grymt tråkigt att stå och vakta en grej medan andra far omkring och smyger i 30-40 minuter. Därutöver är det omöjligt att slåss effektivt mot någon med NVG när man själv saknar.
som jag skrev ni behöver inte stå i objektet ni kan patrullera runt och aktivt leta efter oss detta beslutar ni själva, tanken är att det inte ska vara mörkt så ni inte ser utan den mera ljusa natten som finns i arma 3 där man kan se ganska bra,

anledningen till att ni inte kan ha NVG är att vi kommer max vara 6 personer kanske 4 å om ni har nvg med då så har vi inte någon chans alls eller hur?

och jag antar att ni kommer vara 15? kanske 20? sen kommer ni ha lys på gruppen så om ni tror er se något skicka upp en lys så är vårat övertag borta.

hur skulle ni vilja göra?
Med det förhållandet mellan attackerare och försvarare bör det ju fungera skapligt. Det Masterchief menar är att vi ofta kör ett uppdrag som inbegriper ett mindre antal a-dyk med nvg och ljuddämpade vapen som skall slå ut tre objekt. I princip exakt det scenario du målar upp förutom dykdelen då.
Inte för att vara en party-pooper men 20 pers utan NVG, uppdelade mellan 3 objekt mot 4-6 pers med NVG och initiativet på sin sida. Mjaa, just det uppdraget hade nog itne lockat mig. Är dock öppen för andra idéer, alltid kul att vara B-styrka.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Nja inte riktigt vi ska bara slå ut ett objekt men det finns tre och det är för att förhindra att ni står i objektet, detta har jag tagit från mitt yrke då jag själv jobbar som säksoldat och gör det ni kommer göra då, det jag ser framför mig är att ni använder era fordon genom att patrullera vägar som ni anser är viktiga för att störa oss, patrullera i terrängen för att förhindra oss att komma in i objektet "nu pratar jag om kanske 200-500 från objektet" ni väljer ju själva hur ni vill försvara.

sen så komme vi nte ha ljuddämpat om ni inte har NVG, vill ni verkligen ha det så går det att fixa men jag fruktar att det kommer bli för lätt för er, som sagt vårat mål är inte att slå ut er, utan att unvika er så mycket det gå tills vi har tagit oss till objektet, sen när det väl smäller så vet ni ju vart vi är och då kan ni använda ert övertag i nummer med att slå ut oss samt använda era fordon för att hamna framför oss,

värt att nämna är att ni har respawn i en FOB som ligger en sträcka ifrån objekten där ni kan agera som förstärkning om ni blir utskjutna vi kommer inte att ha det utan om vi dör så dör vi, det är så vi spelar

blir långa posts nu Pfft
Tror säkert en sådan PvP kan uppskattas Smile
Som gammal bevaknings soldat så låter de som ett intressant uppdrag må jag säga. Så vida avståndet mellan objekten inte är allt för stora och försvararen har tillgång till fordon, rikligt med närlyss och respawn så tror jag inte anfallaren kommer ha ett oövervinnerligt övertag bara för att dom har NVGs.
Tanken är väll att objekten kommer vara 3-5 min bort med bil vilket bör ge oss cirka 7 min innan ni kommer till det objektet vi attakerat,

sen lys kommer ni ha så det räcker å blir över (men bör användas under ansvar att gå runt å skjuta lys hela tiden kommer ju inte funka om vi nu inte är röjda)

värt att tilläga är att vi har en mod som ändrar lite hur NVG funkar den är grynigare alltså lite mer som på riktigt så man ser inte hur bra som helst på längre avstånd,

hela tanken runt spelet är att vi tillslut ska bli jagade och att våran klan ska förstå vikten av att göra saker tyst, men det kommer antagligen bli som filmen lone survivor när ni väl hittar oss, sen vet jag inte om det finns men ni skulle kunna ha larm minor som ni kan sätta upp på väl valda platser,

de jag vill få fram är att det ska inte vara lätt för oss och inte för lätt för er heller, vi har NVG och optik ni har nummer, rörelse, om ni har en pilot kan ni få en helikopter med sökljus, så be bara om vad ni vill ha och ni kan antagligen få det, såg en film från ett av era spel och tror inte att det skulle vara några problem att ni hade eran "standard" utrustning när ni spelar som svensk enhet utom NVG, men vill ni ha det så kan ni få det men då lägger vi på ljuddämpat på våra vapen
Redigerat av Torak den 2014-09-05 11:54
Tjena! Bryter inhär också ifrån SOD141.

Fråga ifrån mig, vill ni bygga uppdraget eller ska vi göra det? Självklart blir det ett samtal om hur vart, karta och sånt fint fint!
vi har ju ett sådant redan som vi kört en del, går säkert göra om lite så antal slots fungerar.

Är väl Chris som gjort?, kräver sfp... det missionet är bra balanserat också, ibland vinner vakterna, ibland anfallarna.

Citera

granQ skrev:

Är väl Chris som gjort?, kräver sfp... det missionet är bra balanserat också, ibland vinner vakterna, ibland anfallarna.

Menar du mig? Tror du måste prata om någon annan. Smile Så länge du inte tänker på Ghost Town (1 vs all).
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!