Visa ämne
Anrop » Anrop » FAQ
 Skriv ut ämne
Att installera ACRE2
Att installera ACRE2

Börja med att uppdatera din Teamspeak 3 klient till version 3.0.16 (den just nu senaste versionen). Se också till att du har en ny version av addonet @CBA som du hittar här: http://www.armaho...p?id=18767 eller genom att synka ner med Arma3Sync.

1. Ladda ner ACRE2 här: http://acre.idi-s....0.763.zip (DENNA URL ÄR TILL EN ÄLDRE VERSION AV ACRE2, REKOMMENDERAT FÖRFARANDE ÄR ATT SYNKA HEM DEN VIA ARMA3SYNC, MEN JAG LÅTER DEN MANUELLA GUIDEN FINNAS KVAR), eller genom att synka ner med Arma3Sync, se tråd här. Du kommer då få en modmapp i din Arma3 rot som heter @ACRE2, Arma3Sync kommer också att köra en installationsguide där du endast behöver peka två sökvägar till Arma3 samt Teamspeak 3, sen sköter den resten själv.

2. Zipfilen du nu laddat ner har föjander struktur:
Kod Källa  


   acre2_xx.zip
      - Game
         - @ACRE2
            - [div. filer]
            - userconfig
      - Teamspeak
         - plugins
            - acre2_win32.dll
            - acre2_win64.dll


3. Mappen @ACRE2 skall flyttas till din Arma 3 mapp som finns i ditt steambibliotek (ungefär XX:\Program Files\Steam\SteamApps\common\Arma 3)

4. Öppna @ACRE2-mappen som du nyss flyttade. Här finns en del olika filer som hör till addonet. Mappen userconfig som finns här skall du flytta upp ett steg till Arma 3 mappen. Den kommer att mergas med den som redan finns där.

5. I mappen acre2_xx.zip\Teamspeak\plugins i zip-arkivet finns det två filer, acre2_win32.dll och acre2_win64.dll. Dessa skall du flytta till pluginmappen i din Teamspeak 3 klient. (Min sökväg till den mappen är: C:\Program Files (x86)\TeamSpeak 3 Client\plugins). Är du bombsäker på att du har antingen en 32-bitars eller 64-bitars så behöver du bara flytta antingen acre2_win32.dll eller acre2_win64.dll. Vet du inte så går det bra att flytta båda.

6. Aktivera (minst) @ACRE2 och @CBA i valfri launcher och starta Arma 3. Till höger på startskärmen bör du nu se en liten sköld med ACRE2 logon.

7. Det går inte längre att testa om ACRE2 fungerar i singleplayer, du behöver starta en server (antingen lokal eller dedikerad) för att testa detta. Du behöver även vara inloggad på en server i din Teamspeak klient.

Kom ihåg att ta bort keybinden för VoIP i Configuration inne i Arma 3 så att du inte sänder genom spelet. Leta reda på VoIP och tryck delete på knappbindningarna till höger. Har du denna kvar kommer du höras för alla in-game fortfarande, samtidigt som de nära dig hör dig över Teamspeak.

Det kan vara bra att köra både Teamspeak och Arma 3 i administratörsläge (Ska inte längre behövas tydligen för Windows 7, men gör fortfarande det för Windows 8, men det gör ingen skada att köra båda som admin i Win7 också. Har man problem med att ACRE2 inte ansluter så bör man också aktivera administratörsläge på båda)

Observera att du måste gå in i Steam\SteamApps\common\Arma 3\ och högerklicka på arma3.exe, välja egenskaper, fliken Kompatibilitet och bocka för "Kör det här programmet som en administratör" under Privilegienivå. Motsvarande förfarande gäller för Teamspeak. Exefilen heter ts3client_winXX.exe (32 eller 64).

ACRE2 mutar nu alla i TS-kanalen som inte har en fungerande ACRE2. Efter spelets slut händer det också att din mikrofon fortsätter att vara mutad, även fast den inte skall vara det, och i vissa fall är även de andra i kanalen local-mutade för dig. Du behöver då dels tabba ur och unmuta dig själv, sen klicka på användare som är local-mutade (man ser det i panelen till höger när de är markerade) och klicka på "Unmute Client".

Här är standardknappbindningarna för att använda radios i ACRE2

Radio PTT: Capslock
Alternate PTT 1: Shift-Capslock
Alternate PTT 2: Ctrl-Capslock
Alternate PTT 3: Alt-Capslock
Open/Close Radio: Alt-Ctrl-Capslock
Cycle Radio: Alt-Shift-Capslock
Cycle Babel Language: Left Windows Key
Set Radio Left Ear: Ctrl-Shift Left Arrow Key
Set Radio Right Ear: Ctrl-Shift Right Arrow Key
Set Radio Both Ears: Ctrl-Shift Up Arrow Key

ST_ACRE är nu inbyggt i ACRE2, håll in tabb och skrolla med mushjulet för att ändra din röststyrka in-game.

Fel som kan uppstå
Minst en spelare kunde varken sända eller ta emot då han hade sin teamspeak push-to-talk-knapp som Caps-Lock.
Redigerat av Armandur den 2015-05-03 19:09
Notera att "Alternate PTT" inte fungerar i dagsläget.
Tror jag har det fungerande nu men det här kommer garanterat dra ut på tiden ikväll Wink
Förstår bara inte varför dem var tvungna att byta på knapparna... Men skiten funkar ju nu, så man kan väll icke klaga så mycket.
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Är inte helt säker på att det funkar faktiskt nu när jag provar i en lokal server. Ska det fortfarande dyka upp en ruta i högra hörnet när man sänder? Både Teamspeak och Arma säger att ACRE är ingång dock.

Nej får inte upp radio menyerna etc..får trixa lite.
Redigerat av Wedde den 2014-08-24 17:12
När jag säger att det funkar menar jag att jag äntligen kan använda radion och PTT utan att ändra på inställningar i TS och hålla på att starta om och en massa annan onödig skit. Nu kan jag bara hoppa in i spelet å snacka vanligt och via radion utan problem. Klart att mute skiten är ett stort problem, men det fixas säkert snart i en patch får vi hoppas...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Kom förbi TS Wedde så hjälper jag dig

Citera

Masterchief461 skrev:

När jag säger att det funkar menar jag att jag äntligen kan använda radion och PTT utan att ändra på inställningar i TS och hålla på att starta om och en massa annan onödig skit. Nu kan jag bara hoppa in i spelet å snacka vanligt och via radion utan problem. Klart att mute skiten är ett stort problem, men det fixas säkert snart i en patch får vi hoppas...

"Mute skiten" tycker jag är jätte bra! Kanske till och med lite för svag, hade gärna sett att den även mutar de som inte använder ACRE2. Men en toggle-knapp för att stänga av ACRE2 kanske inte hade varit fel. Skönt nu iallafall att man slipper höra en massa icke-ACRE snack nu när man spelar. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Du tycker alltså om att manuellt unmuta både dig själv och alla andra som råkat dö? Vissa kommer inte ens på att deras micar är mutade, så de kanske säger något jätte viktigt när OP:et är slut, och inte en jävel kan höra personen. Detta tycker du är bra för att...?
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...

Citera

Masterchief461 skrev:

Du tycker alltså om att manuellt unmuta både dig själv och alla andra som råkat dö? Vissa kommer inte ens på att deras micar är mutade, så de kanske säger något jätte viktigt när OP:et är slut, och inte en jävel kan höra personen. Detta tycker du är bra för att...?


Det är inte den funktionen han menar. Han menar funktionen som mutar alla i ts-kanalen som inte har fungerande acre2 installation för de som har det. På så sätt kan ingen p12a hoppa in i kanalen mitt under spel och orsaka tinnitus på alla andra.
Ah, jo, det är väll bra...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Hittar inte acre2 på den länken längre. Suttit i ett par timmar nu för att få igång detta. Får inget att funka. Vid fresh install så får man inte med mappen jayarma3lib eller userconfig när man bara laddar ner acre2 och cba. Play withSIX funkar ju inte heller. Nedladdningen stannar hela tiden. Nån som en lösning på detta?

MVH

Citera

Tharock skrev:

Hittar inte acre2 på den länken längre. Suttit i ett par timmar nu för att få igång detta. Får inget att funka. Vid fresh install så får man inte med mappen jayarma3lib eller userconfig när man bara laddar ner acre2 och cba. Play withSIX funkar ju inte heller. Nedladdningen stannar hela tiden. Nån som en lösning på detta?

MVH

Använd den här länken: http://anrop.se/forum/viewthread.php?...post_30043
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Fixade länken i inlägget med Smile

Testa köra Play withSIX som administratör, brukar lösa det problemet

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Citera

Tharock skrev:

Hittar inte acre2 på den länken längre. Suttit i ett par timmar nu för att få igång detta. Får inget att funka. Vid fresh install så får man inte med mappen jayarma3lib eller userconfig när man bara laddar ner acre2 och cba. Play withSIX funkar ju inte heller. Nedladdningen stannar hela tiden. Nån som en lösning på detta?

MVH

Använd den här länken: http://anrop.se/forum/viewthread.php?...post_30043


Provade den förut men finns ju ingen userconfig med den eller ska man använda config från arma 2?


Och kör alltid som admin men den stannar alltid på den sista filen :S


Men har kommit lite längre nu tror ja. TS känner igen pluginen och i spelet står de att acre har connectat iaf. Har tagit bort ingame talk "caps lock" och då kommer iaf transmitting rutan upp men ska den inte transmitta på knappen ja ställt in i TS eller är de bara caps nu?

Och så får ja inte de där starta sänd ljudet heller.
Redigerat av Tharock den 2015-01-24 19:31
Userconfig ska du inte ha längre. Du använder Capslock för att sända på radio och din vanliga PTT i TS för att prata "normalt". TS och Arma ska inte startas som admin längre.
Okay, förhoppningsvis ska de gå lite lättare nu. Men mappen "keys" ska man ha/lägga nåt där i nu?
Bra guide, tack som tusan. Här ska det liras!

/ Ove
http://Ovesvensso...
Kul att du gillar den Smile, har även skrivit en till om att uppdatera/hämta addons med Arma3Sync istället för att göra det med PWS (som har ungefär samma funktionalitet men är mycket segare att använda), eller göra det helt manuellt. Vid uppdatering av addons hämtar den/ändrar den bara det som uppdaterats, speciellt bra vid stora addons som t.ex. RHS.

Guiden finns här: http://anrop.se/f...post_30662