Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
OP Yellow Blue Fire
Efter några månaders ofrivillig vapenvila, ska jag vara med och panga lite ikväll Grin
"Stay your blade from the flesh of an innocent"
Jag måste tyvärr skriva av mig. Sad

Citera

Tipp3Rage skrev:

Efter några månaders ofrivillig vapenvila, ska jag vara med och panga lite ikväll Grin


Kul Tipp, välkommen tillbaka.
Ny patch till SFP. Den är liten och snabb att lägga in. Tar ca 30 sekunder att fixa.
http://hosted.anr...patch1.zip
Redigerat av Nikke den 2014-08-31 15:58
Missa inte patchen http://hosted.anrop.se/sfp/@sfp_036_p...patch1.zip för att slippa eventuella problem med strf90 och ksp90
Fixad Smile
"Stay your blade from the flesh of an innocent"
Fail... http://gyazo.com/...9b27968eb3
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Nej, det är ingen fail.
Repetera alltid order!
Safety First, Humans Second
Ibland går det inte riktigt som man tänkt sig. Idag så försökte jag vara OP värd med ett OP som fungerat när jag testade det med mig själv som Host. Jag vet inte vad som gick fel. Jag började göra OP:s för att ZEUS gjorde det lätt och enkelt att göra. Jag är noll kunnig om programmering, koder osv så i framtiden får jag tänka mig för om jag ska göra fler OP eftersom att jag inte kan garantera att de väl kommer att fungera på Söndagen när vi ska spela. Kanske är best om jag låter proffsen sköta OP skapandet.

Åter igen, jag är hemskt ledsen för misslyckandet ikväll och hoppas att ni kan förlåta mig för att jag inte levererade det ni förväntade er.
Jag ber om ursäkt för att jag råkade somna ifrån allt Facepalm

Nikke: Det bästa är att testa allt i multiplayer, antingen själv lokalt eller be ZiP eller nån om hjälp att lägga grejerna på tysklandsservern.

Citera

Nikke skrev:

Ibland går det inte riktigt som man tänkt sig. Idag så försökte jag vara OP värd med ett OP som fungerat när jag testade det med mig själv som Host. Jag vet inte vad som gick fel. Jag började göra OP:s för att ZEUS gjorde det lätt och enkelt att göra. Jag är noll kunnig om programmering, koder osv så i framtiden får jag tänka mig för om jag ska göra fler OP eftersom att jag inte kan garantera att de väl kommer att fungera på Söndagen när vi ska spela. Kanske är best om jag låter proffsen sköta OP skapandet.

Åter igen, jag är hemskt ledsen för misslyckandet ikväll och hoppas att ni kan förlåta mig för att jag inte levererade det ni förväntade er.


kan du placera ut enheter för "svenskarna" så kan du göra precis samma sak fast med fienden. Då behöver du bara lära dig göra en marker, vips så kan du göra ett op som "proffsen".
Det är så jag alltid gör när jag gör uppdrag i A2/A3, GranQ. Är faktiskt väldigt lätt att göra...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...

Citera

Finarvas skrev:

Jag ber om ursäkt för att jag råkade somna ifrån allt Facepalm

Nikke: Det bästa är att testa allt i multiplayer, antingen själv lokalt eller be ZiP eller nån om hjälp att lägga grejerna på tysklandsservern.


Jag testade lokalt och då gick det bra, det går fortfarande bra. Faktiskt så kunde jag komma in på ZIP:s server och testa innan alla var inne men när alla var inne så vips, krasch and burn..
Vad var det som inte fungerade då?

Och på tal om att scripta och göra uppdrag utan zeus så kan du göra relativt kompletta uppdrag utan en enda rad kod och bara igenom att använda waypoints, triggers och synkroniseringar i editorn.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.

Citera

xealot skrev:

Vad var det som inte fungerade då?

Och på tal om att scripta och göra uppdrag utan zeus så kan du göra relativt kompletta uppdrag utan en enda rad kod och bara igenom att använda waypoints, triggers och synkroniseringar i editorn.


Allt fungerade som vanligt när jag loggade in på Tyskland serven 20 minuter innan spelstart. Jag kunde styra ZEUS, springa omkring och göra allt normalt. När jag sedan loggade in igen när alla andra var inne så låste sig spelet. Med låsning menar jag att allting låste sig och och fönstret "Arma 3 har slutat att fungera" kom upp. Detta uprepade sig varje gång jag försökte komma in.
Start/Kör eventvwr

Titta i windows applications loggar efter "röda utropstecken"
I dem så står det vilken application det gäller samt vilken modul.

Kolla de som innehåller arma3.exe och se vilken modul som den klagar på.

Jag hade väldiga problem med Arma3 och Teamspeak overlay.
Och det märker man ju inte föränns man kör båda samtidigt.
Man kanske inte ska ha så många bottar på en server, kanske blev en overload för diit RAM minne eller nått. (fuck if I know...)
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Zeus har gjort det så mycket enklare att låta alla kunna göra uppdrag, jag förstår att inte alla vill eller har tid att sätta sig in i programmeringen, för mig själv är det de sistnämnda. Risken är ju att det blir brist på operationer och att steget för att våga leda och bygga operationer blir för stort.

Även fast det vart fel igår Nikke så hoppas jag att du försöker igen.
*facepalm*

Tar det igen, att göra ett "zeus" mission eller vanligt mission har samma principer, allt är likadant.. det är bara "roligare" att leka med zeus än i 2d editorn. Thats it..

Jag återkommer med en "hur man gör ett OP utan zeus" guide som en 7 årig kan följa..