Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Editing
 Skriv ut ämne
Hitta i cfgWeapons.
Inledningsfråga: cfgWeapons innehåller inte bara grundvapnen, utan SFP och alla andra moddars vapnen hamnar också där i när de är aktiverade?

Finns det någon specifik parameter man kan kolla efter för att se om vapnet är riktigt och går att hålla? Just nu så kollar jag om vapnet configName slutar på "_F" och att den näst första bokstaven inte är "_". Det fungerar utmärkt, men ett problem är förmodligen att det endast är A3:s grundvapen som uppfyller de kraven. Sad
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Ja, alla vapen (även tredjepart) hamnar under cfgWeapons

Om du vill veta vilken typ vapnet är så kan du väl alltid kolla vilka klasser som den ärver av.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
typeOF "handgun"
slöben och lite kod knackare Cool
Aha! Tack så mycket!! Grin
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Ser nu att det nog inte alls hjälpte mig, för att typeOf returnerar classen och det är den som jag redan har.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Löste det med
Kod Källa  

_type = getNumber(_weapon >> "type");
där...
_type 1: är gevär
_type 2: är pistoler
_type 4: är raketkastare
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
tips är även att göra en check scope=2;
Vad innebär det?
EDIT: Hittade detta. Tack så mycket. Smile
Redigerat av Chris_Acrobat den 2014-10-27 23:33
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!