Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Making History 2
Tja!
Tänkte bara rekommendera ett kul litet strategi spel som kallas Making History 2: The War Of the World, ett Hearts of Iron liknande WWII spel där du kan köra som vilken nation som helst (t.o.m länder som ingen har hört talas om som ligger mitt ute i ingenstans om man nu känner för det!).

Finns ej någon tutorial och det är ett rätt så komplicerat spel. Men det autosparar rätt ofta, så gör du ett misstag, eller bara vill pröva dig fram så går det att ladda om! Ett spel kan ta upp till 50tim om man vill göra saker noga, men blitzar man bara så kan det kanske ta 30tim. Finns också ett fantastiskt bra och roligt multiplayer läge där du och många fler kan kriga tillsammans eller mot varran för världsherravälde!

Själv körde jag och Matheez ett game som Tyskland och Frankrike, och vi lyckades tillsammans efter 15tim att ta över Europa, å vi hade skit skoj samtidigt, då Ryssarna hade all olja, så vi kunde ej ha panzers, men Ivan hade väldigt många. Men till slut, efter en "Zurg rush" av häst artilleri, Wehrmacht soldater och Matheez Franska soldater så lyckades vi vid 5 på morgonen! XD

Med andra ord, det är icke tråkigt och det är långvarit. Det är turnbased, så man kan komma tillbaks till det när man vill. Och det får plats hur mycket folk som helst i multiplayern.
http://store.stea.../app/46770 länk till spelet, men jag har en extra kopia, så först till kvarn får detta fantastiska spel!

- Chief
Redigerat av Masterchief461 den 2014-08-12 14:51
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
"virtual marketing"!

ps. kunde man få en kopia?
BLÄ!

Citera

Manticore skrev:

"virtual marketing"!

ps. kunde man få en kopia?


Jepp, du var först. Kolla PM!
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Vill påpeka att om man vill känna på upplägget så är det veckorea på ettan Making History: The calm & the storm, på Steam denna vecka.

Kostar typ 7 spänn eller vad det blir. Mindre än en varmkorv på Ikea Smile
Det är ingen som testat Supreme Ruler 1936?