Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Grounded Fitter
196X

På den militariserade ön Utes i Östersjön genförs flygtest med ett nytt Sovjetiskt stridsflygplan, Sukhoi 17. Med stridigheter på upptrappning i Vietnam så har den Amerikanska underättelsetjänsten beslutat att skicka in ett team för att försena utvecklingen av flygplanet genom att förstöra de prototyper som finns på ön och döda Flyggeneral Zirkov som leder projektet från kontrolltornet på flygbasen.

Era fyra grupper kommer landsättas och hämtas via en svensk ubåt utanför kusten, men ni får inte lämna någon kvar på ön för risken av tillfångatagande.

Utrustningen i detta OP kommer vara begränsat. Ni kommer vara utrustade med M14, M60 och M79 samt ljuddämpade pistoler. Notera att endast Team Leadern i varje team har en radio.

Om önskan finns kan jag fixa in ett par av SFPs Kpist m/45 om man vill använda det istället för M14.
Woho! Lite 'Nam action är alltid kul! : D
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Väldigt många addons.

Citera

Nikke skrev:

Väldigt många addons.

Mycket addons = Mycket kul! (Fast du skulle kunna bunta ihop dom i en folder så det blir lättare att hålla reda på. Fråga bara SkäGGet om hur man gör, Axel...)
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...

Citera

Masterchief461 skrev:

Citera

Nikke skrev:

Väldigt många addons.

Mycket addons = Mycket kul! (Fast du skulle kunna bunta ihop dom i en folder så det blir lättare att hålla reda på. Fråga bara SkäGGet om hur man gör, Axel...)


Knepigare att genomföra av alla OP-skapare då man måste hosta filen någonstans.
Tja, finns ju skäl till varför jag personligen använder pws...

Men ja, mycket mods för att få till rätt stämning, tyvärr finns det väldigt få packs som har med allt inom en viss kategori. Uppdraget är praktiskt taget skapat efter tanken "vad kan jag göra baserat på M14 och AK packen".

Jag strök rds tanks och East vs West i förmån för sfp, då jag antog att de flesta i detta communityt har den senare redan. US Pack och prereqen SP Pack finns för att få lite coola uniformer. HLCs vapenpack är troligtvis de bästa som finns till ARMA III. RH Pistols för att ha en bra ljuddämpad (någorlunda) tidstypisk pistol. Sen har jag STI Launchers och STI Machineguns för M79 och M60 respektive. South Zagoria och RDS har lite blandat som jag behöver, som lite hyffsade "övriga" opforvapen och uniformer.

Sist är det Su-22 paketet för själva uppdragsmålet samt Mi-8 för att ge opfor en passande helikopter.
Host står anrop för så det är väl inga problem. Nackdelen med att göra paket med alla addons är att många mods är med i de flesta och en del är rejält stora. Min mods-mapp är nog en 40gb eller så Pfft. Med play WithSix är det enkelt att köra med många mods och få till det rätt, funkar fint för mig i alla fall Smile
Varnar för att OPet kanske får bli uppskjutet, har haft strul med internet de senaste dagarna och vad jag hör av Com Hem kan det dröja mot onsdag innan jag änns får kontakt med teknikerna.

Angående pack så blir det svårt att packa ihop en del av moddarna, men jag ska fundera på att göra ett "vapenpack" med hög-kvalitets vapen bestående av HLCs AK och Battle Rifle Pack, Robert Hammers M16/M4 och Pistolpack, STI Launchers och Machineguns och ASDG Joint Rails, som är en pre-req till många av dessa.

Ska också leta runt efter en bra standalone SVD, PKM och RPG-7. Har jag det så kan man återskapa nästan vilken konflikt som helst under det senaste halvseklet.
Notera att en ny mod har lagts till. A2 island fixes för bättre effekter på kartan vi kommer spela.

http://www.armaholic.com/page.php?id=...p?id=26296

Citera

Axelius skrev:

Ska också leta runt efter en bra standalone SVD, PKM och RPG-7. Har jag det så kan man återskapa nästan vilken konflikt som helst under det senaste halvseklet.


Alltså, de finns ju i SFP och duger väl? I med att alla laddat hem.. är det något speciellt som saknas från ArmA2 som ni tror vi ofta har nytta av, lägger jag gärna in det.
Hmm, mja, duger gör de väl, men jag är väl bortskämd med saker som HLCmods modeller av högre kvalitet. Sen är det också det att jag ogärna är beroende av en stor mod för ett eller två vapen, speciellt då jag ofta använder ett loadout script som jag gärna standardiserar så långt som möjligt.
Axelius, du får jättegärna fixa ett pack när du har så många roliga moddar för enkelhetens skull. Smile

Edit: Hade redan sagts såg jag.. Nåja. ^^
Slutar jobba 19.45 så släng gärna in en AI på min slot ifall jag blir sen.