Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Shalom
Lite mer beröm till OP makaren... Funkade strålande rent tekniskt, hade inte under 35 fps på ultra en enda gång heller så det var grymt optimerat. Scenariot var ett kul val med lite nya enheter. Mycket välgjort. Ganska tungt på addons (6gb.) om man skall poängtera något som kan funderas på framöver, men som sagt... Bra jobb!

Hittade också orsaken till att mitt ACRE la av mid game... Visade sig att en koll i steam log uppdagade att steam börjat ladda ned och ersätta filer i Arma3 mitt under spelet. Aldrig sett den förut Smile

Sen vill jag passa på att premiera bundlingen i pws så att man kan enklicksinstallera det som krävs för ett op. Jag vet att vissa ogillar pws, men jag har använt det sedan det kom även för Arma2 back in the days och jag gillar att det sparar mig tid och krångel. Om man dessutom packar alla addons så förträffligt som här så spar det mig ännu mer tid och minskar risken för krångel.
Bra op, jag hade roligt. FPSen var OK på min trolldator.
AGM funkade bra och jag hade mycket att göra som medic

Lagom med motstånd här och var, Jag instämmer med andra på debriefen att kanske mer ambient civs/fi patruller hade varit skoj och något annat objective än att bara dra runt och kötta folk hade gjort det lite mer varierat.

Citera

Der_Richter skrev:Ganska tungt på addons (6gb.) om man skall poängtera något som kan funderas på framöver, men som sagt... Bra jobb! .


99% av de 6GB du laddar hem är A3MP som du nog redan borde haft vid det har laget med tanke på att det inte är första (eller sista) opet som kommer att utspelas på A2 öar.. Jag personligen uppskattar att man är frikostig med addonsen så att man inte alltid kör med eller mot samma enheter eller miljöer.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Ännu en röst med beröm för opet, med samma caveat: hade varit trevligt med en lite mer levande stad och lite andra objectives. Vi hade ju visserligen raketramperna som vi förstörde, som vi hade kunnat ta med oss Satchel Charges för, sen att det möjligtvis hade kunnat finnas en Hamas pamp i villan som vi helst skulle tillfångata.

Håller också med xealot angående moddarna i respons till Der_Richter. A3MP är ganska behövlig om man vill spela något över huvudtaget utanför Vanilla, sen är i detta communityt nog SFP något som man borde antas ha också. Det gör att OPets modpack egentligen nog kan ses som CAF Agressors och IDF, den tidigare en i min uppfattning en ganska utbredd mod för att ha OPFOR och den senare endast 32MB.

Citera

xealot skrev:

99% av de 6GB du laddar hem är A3MP som du nog redan borde haft vid det har laget med tanke på att det inte är första (eller sista) opet som kommer att utspelas på A2 öar.. Jag personligen uppskattar att man är frikostig med addonsen så att man inte alltid kör med eller mot samma enheter eller miljöer.


Menade inte nedladdningsstorleken (givetvis hämtar jag inte om addons jag redan har) utan mängden aktiva addons samtidigt... Varje aktiverat addon tar ju lite kraft om det kör script o.s.v. Nu kördes ju sud_russians + IDF + CAF + SFP samt AGM och Weapon Resting etc... Var inte BlastCore obligatoriskt också?

Men det var bara en reminder om att för mycket custom grejer tar kraft från servern och klienterna, men i det här fallet var det som sagt riktigt fint optimerat så det var aldrig någon fara.

Om jag kollar i min expansionslista i ARMA3 var jag tvungen att knäppa på iaf. 10-talet olika komponenter för OP:et.

Jag håller dock med om att det inte är något negativt i sig att strössla med addons... Nya enheter och möjligheter är alltid kul att ha med i ett OP.

Citera

Der_Richter skrev: Nu kördes ju sud_russians + IDF + CAF + SFP samt AGM och Weapon Resting etc... Var inte BlastCore obligatoriskt också?


Jag har ingen aning vilket OP du spelat, men flera av dessa har inte använts under Nikkes OP. Håll koll på vilka addons det är som gäller nästa gång så slipper du känna att det är jobbigt att aktivera så "många".

Citera

Der_Richter skrev:
Jag håller dock med om att det inte är något negativt i sig att strössla med addons... Nya enheter och möjligheter är alltid kul att ha med i ett OP.


Dåså, varför gnäller du då?


Förövrigt gillar jag ditt bildreportage Nikke, jag ser ju jävligt krum och underlig ut, en riktig Gollum-kopia! Wink
Fast var det egentligen särdeles "gnälligt" ens en gång? Rimligtvis tål väl communityt nån slags välmenande kritik.

Ser ut att ha varit ett hejdundrandes OP, trist att jag missade det!

Citera

Der_Richter skrev:
Menade inte nedladdningsstorleken (givetvis hämtar jag inte om addons jag redan har) utan mängden aktiva addons samtidigt... Varje aktiverat addon tar ju lite kraft om det kör script o.s.v. Nu kördes ju sud_russians + IDF + CAF + SFP samt AGM och Weapon Resting etc... Var inte BlastCore obligatoriskt också?

Jag gissar att du kör PWS eftersom du ser de. Om du tittar noga så ser du att de första i listan t.ex. IDF, CAF etc har hänglås på sig och är obligatoriska till OPen. De restervarande t.ex. VTS weapon rest, JSRS och Blastcore har istället kryssrutor, de är optional och du får själv välja om du vill ha de aktiverade.

Här är en bild som visar vad jag menar,
i.imgur.com/DwsEv9y.png
Ah. Jag launchade mycket riktigt inifrån PWS... Såg inte vilka som var optional, iom. att jag redan hade uptodate på de flesta innan. Antar att PWS aktiverade rubbet vid launch...

Men det funkade ju och addonsen i sig är nice, men de tar ju lite kräm som sagt... Speciellt blastcore vad det verkar. Måste säga dock att weapon resting hade jag inte installerat sen innan, men det var en grym addon iaf. för mig som KSP.

Och jag gnäller nästan aldrig på nån eller nåt, Tomten. Inte nu heller. Smile

Sidenote - Min bästa bodycount hittills på Anrop på detta op med vad jag räknade som 7st. Confirmed kills... Nu blev jag iofs. nedskjuten själv en gång så det jämnar väl ut sig Smile
Optional är avstängda by default, du måste själv aktivera de. AGM har en inbyggd weapon rest, var det den du använde kanske? VTS kör med ctrl + space, AGM har tab som default om jag minns rätt. Och ja, Blastcore tär en del på datorn när det börjar kastas rök Smile
AGM har ju även Nametags.
Tycker nästa man skulle kunna plocka bort moddar som gör samma sak som AGM.
Personligen tycker jag att StNametags är snäppet vassare. Plus så kan du se fiender genom väggar med AGMs nametag mod, (tss nametag tror jag)

Citera

Inge skrev:

Personligen tycker jag att StNametags är snäppet vassare. Plus så kan du se fiender genom väggar med AGMs nametag mod, (tss nametag tror jag)


Stämmer AGM och TSS är samma (eller var det från början i alla fall)
Såg att ShackTack hade släppt ett helt GUI paket. Man kanske skulle ha detta istället som mandatory och sedan stänga av AGMs nametag.
Vet att vissa ogillar sthud men de andra är ingen som hatar, än.