Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
After Action Report
Jag har haft lite planer på att börja bygga på en egen AAR till Arma 3 men nu hittade jag den här (Automated After Action Report Generator). Har någon använt den? Känner någon till något annat liknande?

Jag tänkte att min skulle använda sig av diag_log, eller något liknande, och sen göra ett Java-program som sorterar ut och skapar ett Arma 3(-uppdrag med ett) skript som skapar och flyttar markörer för alla spelare och eventuellt AI för att återskapa vad som hände under spelet. Med andra ord så kommer spelet att spelar upp igen via Arma 3:s karta. Tänkte att det skulle varit ett kul projekt att sitta och koda på. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Inget jag pysslat med alls, så ingen koll där alls, your on your own Pfft
Stay frosty !
Får se, det låter ju dock klart som en rolig utmaning! Det är bara det här med tid... Pfft
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Nu har jag iallafall påbörjat mitt arbete och detta kan bli bra! Dock finns ju risken att när jag börjar bli klar att jag lägger ner det och går vidare med annat... precis som alla mina andra Arma-projekt. Facepalm
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Körde det på servern ett tag men inte orkat publicera något, det är inte jätteöverskådligt vad som hänt :/

Kolla på deras senare projekt istället, https://code.google.com/p/axy-aar/wik...sAAR_intro
jag såg ett demo ifrån den jag länkade, håller med. Det var inte mycket man såg där, det var därför jag tänkte göra en själv. Smile
Men det finns en ny? Den skall jag kolla in först!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Någon som har tips på hur man får fram classnamnet på ön/kartan som är laddad via skript? Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
worldName kanske fungerar?
Hitta den, men jag tror inte den räcker. Men däremot kanske man kan komma vidare med den. typ getClass worldName;
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!