Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
vad använder ni för joystick?
Nu.börjar jag ställa allt för många frågor.
Men om man.kollar på en joystick med egen.

Gasreglage konsol så har dom 2 spakar. Vad gör dom båda varför inte bara en.
Och sen finns det nedanför på sidan höger/vänster om spakarna så sitter det liksom på någon plastbit som man ska kunna gasa med eller nått vad gör den da?

Sorry att jag ställer många frågor men hittar inte några bra guiderSad

Om någon har länk till en bra heltäckande guide så blir jag glad.
Då slipper jag spama härSad
Redigerat av Foxmaner den 2014-07-17 22:24
Får jag skriva det här?
Shit Foxmaner! Blev helt snurrig när jag läste det där!
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Enough said !

preview.turbosquid.com/Preview/2014/05/24__17_05_46/4.jpg85e3cc46-7b9f-40d8-8449-4a992aa07ed2Original.jpg
Stay frosty !
Det är för att kunna reglera motorerna på var sin sida av vingarna oberoende av varandra. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Kan aldrig vara fel skägget!
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Dyslexi = jävligt svårlästSad

Edit: Oj jävlar läste skiten och säger bara ett ord: autostavning.....
Redigerat av Foxmaner den 2014-07-18 18:37
Får jag skriva det här?
Du kan använda reglage till många olika saker beroende på flygplanstyp. Bränsleblandning, propellervinkel, radarantennelevering, kylare, skottställning m.m.
don't copy that floppy
Jag kallar min Joystick för postis Per....... För den levererar alltid! Grin
Jag har Logitech Extreme 3D Pro
Lämnade tillbaka min x55 då jag blev grovt besviken på kvalité m.m. Men har fått tillbaka suget av att flyga. Vad ska Jag köpa??? Ska man gå med en ny x55 och hoppas på att det var ett måndags ex jag fick eller vad???Cool
Får jag skriva det här?
Jag har också en Logitech Extreme 3D Pro och den räcker långt!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
^+1 Bra och billig sticka = så har man pengar att köpa all the games.
ok frågan var om jag skulle köpa en x55 och tro att det var ett måndags-ex jag hadde fått eller spara till en warthog
Får jag skriva det här?
warthog har ingen twist så isåfall får du köpa pedaler också.
Jag är också inne på att skaffa mig en joystick. Jag är inne på nån modell med thrust/pitch reglage. Pedaler har jag redan till min G27 och de funkar fint redan idag med tangenter/mus.

Den jag sneglat mest på är:
Thrustmaster T Flight Hotas X
http://m.netonnet.se/art/dator/gaming...2258.5354/

Vad tror ni om den?
Om du har så du kan plocka ut en ny x55 fox så hade jag gjort det... min har funkat utan minsta glitch och där har du ju som sagt möjlighet att strunta i pedalen o köra med stickans twist
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
ok blev bara lite besviken på kvalitet på den men de är väl det man får köra med för att inte spendera en förmögenhet. Om jag köper den skulle jag kunna få ladda ner dina profiler ?
Får jag skriva det här?
Lite alternativ med vettiga synpunkter:
http://www.pcgamer.com/the-best-pc-jo...joysticks/
Mm funderar om jag ska köpa en x55 som är billigare men lite sämre kvalitet eller en warthog som är toppen av alla. Men då måste jag spara i typ ett halvt år och kommer inte ha pengar till spelCool
Får jag skriva det här?
Om man är helt såld på flygsimulatorer är det nästan warthog som gäller, men då krävs det pedaler också. Är man inte helt såld finns det ju alternativ.