Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Editing
 Skriv ut ämne
Det här med respawn
Sitter och knåpar litem och försöker få till det här med respawn.

Det jag försöker göra är att west/indep ska x antal tickets på sig att lösa sitt uppdrag.
Det ska inte vara samma siffra (west ska ha kanske 30, indep 5)
Allra helst hade jag velat stänga av respawn för ena sidan men det verkar inte gå.
Problemet som jag har nu är att oavsett vad jag sätter i respawntemplate för Indep/Guer så verkar de alltid spawna på respawn_west och det är inte helt optimalt.
Jag skulle ju vilja att de spawnade där de dog (eller helst då inte alls)

I description.ext har jag:
Kod Källa  


//Respawn
respawn = "BASE";
respawnDelay = 10;
// Hide score dialog
respawnDialog = 0;
 
// Respawn templates from CfgRespawnTemplates. You can combine any number of them together.
respawnTemplatesWest[] = {"Counter","Wave","Tickets",};
respawnTemplatesGuer[] = {"Side","Tickets"};


Samt i init.sqf
//RespawnTickets!
Kod Källa  


[west, 3] call BIS_fnc_respawnTickets;
[resistance, 3] call BIS_fnc_respawnTickets;


Jag har även 2 triggers som har följande regler:
Condition: ([west] call BIS_fnc_respawnTickets) == 0
OnAct: ["WTick0",false] call BIS_fnc_endMission;

Condition: ([independent] call BIS_fnc_respawnTickets) == 0
OnAct: ["Lose",false] call BIS_fnc_endMission;

Anledningen är att jag inte får "EndMission" i templates att fungera. När tickets tar slut så ligger bara gubben utan att något händer.
Ändra värdet som du kollar till <= 1 och öka respawnen till 21 respektive 6, tror det aldrig blir 0 utan null eller något annat när du kollar med Bis funktionen.
slöben och lite kod knackare Cool