Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Editing
 Skriv ut ämne
Zeus, är de tre faktionerna alltid fientliga?
Försöker komma överfund om hur jag ska kunna skapa ett uppdrag där man spelar som rebeller i zeus dlc,et.
Som det verkar är opfor, nato och indepedant alltid fientliga? Min tanke är att ta survivors från nato och låta dom agera som rebeller mot en främmande makt som ska vara indepedant. Jag vill att de civila nato och indepedant inte skjuter på varandra när dom ser en. Bara för att skydda sig om de blir påskjutna. Hur ska jag göra ?
Vet icke, men det låter jävligt najs : )
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Känner du till Intel-fliken i editorn?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Nej men jag kan ta och titta på den nu.
det du kan göra genom intel fliken i editorn som chris var inne på. är att ändra vilken sida indep ska vara friendly mot blufor/opfor/alla. men att få indep "friendly" ibland och samtidigt ha dem som fiender går inte så bra, lösningen är väl att ha blufor+indep friendly och sen opfor som fiender.

Citera

Imcrazy skrev:

det du kan göra genom intel fliken i editorn som chris var inne på. är att ändra vilken sida indep ska vara friendly mot blufor/opfor/alla. men att få indep "friendly" ibland och samtidigt ha dem som fiender går inte så bra, lösningen är väl att ha blufor+indep friendly och sen opfor som fiender.


Vet inte om jag hittar rätt men där ser jag bara "documents" "picture" etc. Inte nått där man kan ändra på det sättet ni beskriver..
gå in i editorn och tryck på ikonen med sol och moln. så får du upp rätt, sen har du längst i popup:en
Ah tack.