Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Kampanj Frozen Hydra
i.imgur.com/7vlpQQF.jpg
"Ett beslut fattas av Högkvarteret, för att säkerställa säkerheten i Altrikland så måste vi gå på offensiven mot de terrorister som verkar mot oss. Frozen Hydra inleds."

Detta är en fortsättning på kampanj Blue Crown. Den utspelas ett år efter att GYROS-ledaren Augustos Galapagos neutraliserades av anropsoldater.

Här är storyn i form av en ordergivning

TLDR;
Del av Altis har blivit svenskt. Det fjärde svenska landsdelen heter Altrikland. Svenska styrkorna ska över tiden skydda Altriklands gränser och skydda dess invånare. De svenska styrkorna ska tillse att ett demokratiskt val kan genomföras i Altis.

Spelteknisk info:

Uppdragen spelas med begränsad revive: När någon dör så har man 120 sekunder på att reviva. Alla som har ett "first aid" kan genomföra reviven. Om man dött, blivit revivad och sedan dör igen är man tvärdöd och får fortsätta uppdraget i spectate. Revivescriptet som används är =BTC= Revive.

Uppdragen är baserade på F3 mission development framework och har lite trevliga funktioner därifrån, exempelvis deras gearscript som gör att alla bör börja med den materiel som behövs för att lösas uppgiften, inklusive rätt radio för chefer. Detta för att undvika lång startuptid där alla ska stå med huvudet i ammolådor.

Tanken är att antalet soldater och fordon är begränsade under kampanjen, så att om Echo Alpha tappar sitt fordon och sin KSP-skytt i ett uppdrag så är den gruppen avsevärt begränsad i följande uppdrag. Jag hoppas att detta ska leda till ett mer försiktigt spelsätt där folk tänker sig för innan man sätter sig själv, sin grupp eller sitt fordon i fara.

Som i Blue Crown så hoppar vi mellan de olika förbanden inom bataljonen under kampanjens gång.

Uppdragen är av den kortare arten och bör vara klar på 60-90 minuter.
Redigerat av Toktotte den 2014-04-22 22:35
Jag röstade Tisdag.

Motiverade det hela med att >
* Måndag kanske man inte orkar efter en OPsöndag.
* Torsdag är lite kläm mellan Onsdag och Fredag men samtidigt en dag som en sån här sak skulle kunna ligga då Onsdag och/eller Fredag är rätt mjuka.
- Men Lördagar finns väl också, kanske lite inboxad men kanske kan funka ändå. Det är ju inte alla som kör Fredag och iom att spelet inte är de längsta tänkta så kan ju det också funka.

Men samtidigt så kan du ju ta en Söndagkampanj om du vill, jag har ju inte ensamrätt på att köra Söndagar Smile

Så kör på det du själv känner passar dig, det är då det blir som bäst. Spelare kommer hursom Smile
Stay frosty !
Som spelare känner jag att ett bra OP är lite roligare än Friday Short gaming. Så jag föreslår att vi spelar på fredag och sedan kanske kör short gaming efter OPet.
Tisdagar, enda dagen jag inte är inbokad på kvällstid
Ja, hej hej!
Nikke är inne på rätt spår. OPet är ju som sagt ändå kort så man kan klämma in lite smågrejer efteråt om man börjar redan klockan 20:00
Alla dagar utom Tisdagar funkar för min del.
Kan ta vilken dag som helst efter kl:19, men jag tar helst Fredag eftersom att vi kanske skulle kunna ha Fiiiday Short Gaming en gång i månaden och OP's dom andra fredagarna. Men det kanske bara är jag som tycker det?
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Tisdag eller Fredag skulle vara optimalt. Även Lördag men folk kanske har annat för sig på helgerna
för mig är fredag-lördag dom bästa dagarna att spela
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
+ 1 matheez
Inga dagar är heliga Toktotte.

Hitta en dag som passar dig, så kommer vi.
Fredagar och lördagar kan jag själv inte varje vecka så därför utgår dessa dagar. Och för mig är PVP:na heliga och något som jag tycker är ett bra komplement till vanliga OP:n. Annars verkar det vara jämt fördelat mellan tisdag och torsdag. Kan bli så att det varierar vecka till vecka vilken av dessa dagar det blir.

Första delen i denna kampanj går därmed av stapeln tisdag 29:e. Slots och mer info kommer upp imorgon.