Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Editing
 Skriv ut ämne
Lite Zeus fix scripts
Här är lite cod för att få Zeus att se spelare samt kunna påverka objekt som lagts till i Editorn.
Jag har testat på MP dedikerad server utan spelare så huruvida den suger FPS är inte kollat.

zeus.sqf OBS! Game Master måste heta master
Kod Källa  

if (isServer) then 
{
   {
   _x addCuratorEditableObjects [playableunits + switchableunits - (entities "VirtualMan_F"),true];
   _x call bis_fnc_drawCuratorLocations;
   [_x,true] call bis_fnc_moduleRespawnInventory;
   } foreach allCurators;
   
   while {true} do
   {    
      {
      master addCuratorEditableObjects [[_x],true];
      } forEach nearestObjects [master, ["AllVehicles","Man","Static"], 100];
      
      sleep 5;
   };
   

   
};


init.sqf
Kod Källa  


if(isserver) then {
ALiVE_fnc_ZeusRegister = {
_unit = _this;
        {_x addCuratorEditableObjects [_unit]} foreach allCurators; // Add anything that is spawned in during mission to all Zeus
   };
   };

execvm "zeus.sqf"; // Run the main Zeus code


description.ext
Kod Källa  

class Extended_Init_EventHandlers {
 class Man {
  init = "_this call ALiVE_fnc_ZeusRegister";
 };
};


Jobbar med att göra skriptet fullt funktionellt med fler Zeus (funkar halvt just nu). ALiVE_fnc_ZeusRegister funktionen funkar inte enbart för ALiVE utan även andra skript (Typ EOS) som spawnar in AI under uppdraget. Om du inte är intresserad av den funktionen så skippa koden i init.sqf och extention.ext och kör bara execvm "zeus.sqf"; från init.sqf
Redigerat av Magoo den 2014-04-13 12:28
Rena grekiskan för mig men säg bara till när du vill testa den så ska jag se vad jag kan göra Smile
Alltid lite skeptisk till loopande saker, men vad vettja Smile Kan ju alltid testas =) Bra att få tillgång till sakerna som lagts ut !
Stay frosty !
Samma här, men det är bara en 100 meters radie och var 5e sekund, kan säkert tweakas, som sagt inte testat med spelare.
Kanske är för mycket begärt men jag och ett par kompisar skulle vilja ha SFP fungerande till Zeus gamemode Altis. Har själv försökt få det att fungera men lyckas aldrig då jag är väldigt oerfaren när det kommer till ARMA 3 mods. Är det något du kan hjälpa oss med?
Det är på gång, i nästa patch är förhoppningen Smile
Stay frosty !
Härligt att höra! Ni kan inte tipsa mig på hur man kan lägga till moddar/addons till Zeus då? Provade denna tutorialen https://www.youtu...age#t=1046 runt 19:20

Men det verkar inte fungera för min del, dessutom hittar jag ingen .cpp fil när jag letar efter klass namnet. Men jag antar att det är detsamma. Något jag önskar mig är ALIVE + SFP + ZEUS. Har ni något sådant planerat? Pfft
Tyvärr var ryssarna och wamako enheterna inte kompatibla med Zeus i senaste releasen, en miss från vår sida. Svenskarna enheterna bör överlag fungera bra, i alla fall soldaterna. Vi har fixat det och kommer förhoppningsvis släppa det inom kort.

Vi planerar att inkludera färdiga Zeus missions i SFP så man kan köra igång direkt utan att behöva göra egna Smile
Okej jag väntar då och tar en tjuvtitt på era färdiga missions för att lära mig hur ni gjorde. Finns det någon ETA? Frown
Om det blir drygt att vänta kan ju du och dina kompisar alltid spela med oss i anrop på onsdag och torsdag exempelvis. Ni kommer säkerligen få kul. Wink