Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Editing
 Skriv ut ämne
Kuma och Mora i M90 (WIP)
Första kvällen med en hel del jobb på att göra om Kuma till M90-kamo.
Själv är jag ganska nöjd och här kommer ett par screenshots.
kimu.se/screenshots/kuma_m90/001.jpg
kimu.se/screenshots/kuma_m90/002.jpg
Kommer lägga ett antal timmar på att försöka göra det riktigt snyggt.
Mer uppdateringar kommer i helgen, då jag kommer försöka göra Kuma helt färdig och i 4 olika varianter.
Sommar, Vinter, Öken och Urban.
Härligt med lite trix och fix, keep up the good work Grin
Stay frosty !
Heja King Kong!! Grin
Tog 2 extra bilder där jag grupperade den i terräng.
kimu.se/screenshots/kuma_m90/003.jpgkimu.se/screenshots/kuma_m90/004.jpg
Något jag irriterar mig på är speglingen/blänket på pansart i skuggor. Texturen försvinner ju nästan helt pga det :/
Någon som vet om det är något som går att fixa?
Säker på att du inte har missat någon textur eller så?
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Don't get your kilt in a twist! Alla vet väl om att försvaret numera kommit på sin egen multicam-idé. Halva fordonen i M90, resten sandfärgat för att funka i Afghanistan.
Haha KaptenKilt detta är resultatet efter 3 timmars jobb.
Jag har minst 9-12 timmars arbete kvar innan den är färdig.
12 timmar är ju en kort arbetsdag... bara till att sätta igång då Kimukun Wink
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Jag hann inte med så mycket jag trodde jag skulle i helgen.
Massa saker kom upp som jag var tvungen att göra istället.
Kommer sitta ikväll och försöka göra klart den grova målningen på hela Kuman och sedan börjar den väldigt tidskrävande finputsningen.
Och efter det så ska kamon ändras till dem olika versionerna.
Såg att jag eventuellt måste ändra den ljusgröna färgen till lite mörkare, då jag tycker den lyser alldeles för mycket.
Work harder!

Nä, men det ser lovande ut. Blir nog fint.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Jo jag vill ha det färdigt så snabbt jag kan, men eftersom jag är noga med vad gäller detaljer så tänker jag inte släppa den halvfärdig. Smile
Dags för några nya screenshots och denna gången på underbara Sturkö. Smile
www.kimu.se/screenshots/kuma_m90/005.jpg
Sidorna på tornet är inte påbörjade än, men det är nästa steg.
www.kimu.se/screenshots/kuma_m90/006.jpgwww.kimu.se/screenshots/kuma_m90/007.jpg
Stannade till vid Bilisten för att tanka lite, men fanskapen vägrade ge mig bensin så dem fick en projpil i deras 95-pump. Wink
www.kimu.se/screenshots/kuma_m90/008.jpg
Smyger sakta fram bland träden.
www.kimu.se/screenshots/kuma_m90/009.jpg
Gruppfoto Grin Kuman längst till vänster är GranQ efter han har fått i sig lite sprit Wink
Tjusigt! Grin
Nu såg jag ju inte hela streamen så du kanske fixat det redan. Ska inte de mörka fälten vara mörkblå istället för svarta, eller är det bara fältuniformen som funkar så?
Hmmm mörkblå?
Dem färger jag alltid har sett är ljusgrön, mörkgrön och svart på M90-kamo.
http://en.wikiped...amouflage)

M90 camouflage comprises four colours: dark green, medium green, dark navy blue and grey. Navy blue was chosen instead of black because natural shadows generally tend to be in shades of blue to the human eye.
Ja, hej hej!
Hmm där ser man ja.
Kan se hur det blir om jag lägger in en blå nyans i det svarta.
Tackar för all information Smile
AVBRYT AVBRYT, MÅLNING UPPHÖR!

Skillnad på uniformen och fordonen.

http://www.sphf.se/monstermalning%20d...el%201.htm
Anledningen till att det är mörkblått på uniformen är att det är en naturligare skuggfärg.
På fordon snackar vi som sagt om en helt annan effekt men testa kan man ju alltid. Ser det inte ut som det ska så har vi ju lärt oss något Smile

Edit: Såg att både figgehn och granQ hann före mig, så går det när man inte uppdaterar sidan innan man skriver Facepalm
GranQ, jag drar mig till minnes att man numera slopar brun 507M i målningen. Är inte helt säker dock.
Efter någon timmes stream så blev jag nästan färdig med sidorna på tornet. Känner inte att jag orkade jobba mer ikväll.
Som vanligt kommer här en screenshot hur den ser ut nu.
www.kimu.se/screenshots/kuma_m90/010.jpg
Och som en liten rolig grej gjorde jag en special edition lite snabbt och jag tror ni vet vem jag tänker på Wink
www.kimu.se/screenshots/kuma_m90/011.jpgwww.kimu.se/screenshots/kuma_m90/012.jpg