Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Lär dig mera med flera
Vi har ju nu våra OP's som är up and running nästan varje onsdag/söndag och fungerar bra, funderar på om vi (läs någon annan än jag) skulle köra lite övningar på typ mån/tis eller torsdagar.. från basic "hur får man igång acre" till sånt som är kul för alla, oavsett nivå.. t ex följa john med helikopter.

Sjuka missions med oändligt med fiender och vapen, revive som egentligen handla om att man skall skjuta 100 pansarskott så när man får chansen i ett OP så är man rätt duktig.

En del missions och genomgångar skulle man kunna standisera i ett par missions så går återanvända, men vore bra om detta fanns och inte tog resurser från våra OP killar.
Mer erfarna spelare kan bistå som "instruktörer", kanske?
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Träning är alltid bra för samtliga här. Jag är gärna på både som instruktör eller elev beroende på vad det handlar om. Smile
Jag är rätt fräsig på att flyga helikopter / flygplan om det skulle vara till någon nytta. Dock är det nog enklare att göra video omkring det.

Hursom så erbjuder jag mig att hjälpa till om helikopterskola behövs Smile


Annars så deltar jag gärna i formationsövningar och sådant.



För de som inte har något emot att läsa så rekommenderar jag även ArmA 3s Officiella Tactical Guide (Gratis här: http://ttp3.dslye.../index.php ). Spelstilen kanske inte överensstämmer 100% med hur Anrop spelar, men det finns väldigt mycket att lära sig om hur man beter sig i en grupp och annat gott.
Tänker mig att just helikopterinstruktörer skulle kunna vara bra att ha ett antal utav, då man bör flyga tandem vid eventuell utlärning.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Mycket bra ide!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

granQ skrev:
från basic "hur får man igång acre" till sånt som är kul för alla, oavsett nivå.. t ex följa john med helikopter.


Inte för att vara negativ men i alla fall till den första biten så känns den lite redundant när det redan finns massor av dokumentation hur man installerar ACRE och moddar i allmänhet till arma 3 både på anrop och utanför

Men om man tycker det är kul att hålla i sådana sessioner så varför inte.. Smile
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Släng upp.. det är något folk har efterfrågat och när det hölls vid ett tillfälle så var det många som kom och alla medverkande tyckte det behövdes.

Ett tips från när jag, Diego, Tomten körde så lärde vi oss att ha mera struktur än bara "vi kör lite radio-kontroll" eller "vi kör lite konvoy" typ.. ha faktiska exempel, gå genom ett par gånger vad varje "station" skall innefatta (innan träning), vad man vill ha sagt, gå genom grunderna..

gogogo säger jag Smile
Stay frosty !
Är jag ledig kan jag hjälpa till med basicgrejerna även om jag med skule behöva öva på det mesta i spelet.

Något kan ju vara att köra på olika täter? På så sätt kan man alla oavsett nivå lära sig något. Jag tycker ju dock att kan man inte byta stance ska man inte sätta sig och flyga helikopter.

Vet inte om det går men om instruktörerna har MCC, motsv., kan man ju hitta på vad som. (Går det att vara flera med MCC igång samtidigt?)
xealot, visst är det så tänkte väl mer för "verifera" att det funkar.

Riktlinjer (folk får ju göra vad de känner för men här mina tips)

* Korta sessioner, max 30 minuter.
* Stöd för upp till 25 spelare per omgång.
* Tydlig info vad som förväntas, så även om x gör missionet men inte närvara så kan andra vara instrukörer/elever
* Instant respawn eller revive beroende på vad som är lämpligt.
* Följande typer: Grundläggande, Avancerat och tävling.

T ex på "missions", skall försöka fixa något.

Grundläggande
Orienteringen
Alla spelare spawnas random på olika platser Altis på svåraste läget, skall på 30 minuter hitta sin egna position och ta sig till en återsamlingsplats. Tränar orientering och kartläsning.

Eldledaren
Några spelare skjuter artilleri och övriga spelare är eldledare med olika mål. Syftar till träna upp ACRE långdistans radio, samt eldledning. Går höja svårighetsgraden igenom inte tillåta markers osv.

Klart bakåt!
Skjutbana, för öva med AT skott, buddy reload. Lära sig om backblast osv.

Formationen
Markers visar hur alla i gruppen har rört sig under OP:et, 2-4 grupper om att hålla snyggaste formationerna, att växla mellan olika. Ta sig från A till B och därefter utvärdering vilka som lyckats bäst.

Avancerade
Konvoyen
Köra konvoy, där "övningsledaren" kan välja scenario utan att de övriga vet om. Inget händer, IED, Ambush. Öva på allt hur man bäst kör en VIP snabbast möjliga och omplanerar rutten efterhand, till hur en bepansrrad konvoy bör uppträda.

Säkra staden
Öva gruppen att säkra hus, med anpassade taktiker jämfört med "på riktigt", vad skiljer, t ex sämre effekt med handgranater, svårare hålla koll på vilka hus man varit i.

Tävling
LZ:an
Alla har varsin helikopter och måste på tid flyga en slinga och göra ett fler tal landningar med varierande svårighetsgrad. Dör man så tas helikoptern bort och man respawnar i basen i en ny helikopter.

Skjutbanan
Gruppvis tävlan om att bekämpa alla mål på en skjutbana, fokus på att gruppen hanterar skjutgränser och prioriterar mål. Tex två BMP mål och 3 pansarskott, om alla skjuter mot samma misslyckas laget och väntar skyttarna förlänge försvinner målet.
Trevligt med lite träning!

Grupps former samt eld och rörelse är ju högintressant. Helt magiskt att se när en grupp rör sig som en amöba i skogen och anpassar sig till situation och terräng!

Eld och rörelse brukar vara lättare att träna stridsparsvis till att börja med. I alla fall "live" Wink

En liten snabbkurs i målangivelse skulle kanske också vara bra?

Beroende på hur seriöst man vill göra det och hur mycket tid man har kan man ju göra småkurser typ "grund - eld och rörelse" som innehåller "A, B och C" på typ 30-60 minuter. Nu börjar jag nog dock spåra ur lite... Wink

/Calle
Jag tror jag kör som gruppchef då jag faktiskt inte har full koll på allt, men behövs det kan jag vara instruktör. Smile

Edit: Såg att det var ikväll, kan inte lova till 100% att jag hinner hem i tid, men ska försöka!
Redigerat av Tomten den 2014-01-28 13:28
Jag har precis börjat med Arma i princip och skulle verkligen behöva lära mig vad man ska tänka på.
Då är det ju bara till att skriva upp sig! själv ska man ut o slira på vägarna en natt till så man missar. känner att vi nästan alla har något att lära oss
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Jag kommer bli sen, hoppar in efter start om det finns plats