Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
Frågestund
Sugen på spel imorgon lördag? Sugen på spel imorgon lördag? 42%[5 Röster]
kring 12 ish? kring 12 ish? 8%[1 Röst]
kring 20 ish? kring 20 ish? 17%[2 Röster]
senare i framtiden, dvs ej imorgon senare i framtiden, dvs ej imorgon 33%[4 Röster]
Totalt antal röster : 12
 Skriv ut ämne
SweFor: Björnen sover.
nämde lite snabbt igår att jag har ett mission som mer eller mindre är spelfärdigt. skulle däremot verkligen behöva en host, då min dator börjar vara gammal.

uppdraget är för 30 personer som max (för tillfället), varav uppdelningen är:

en Plutonchefs grupp på fyra personer i form av Alpha-Qubec.
en skyttegrupp på tio personer i form av Echo-Alpha
ännu en skyttegrupp på tio personer i form av Foxtrot-Alpha
en prickskyttegrupp på två personer i form av Golf-Charlie
och en transportgrupp/supportgrupp på fyra personer i form av Hotel-Delta

man kan köra detta mission med allt från några få st. men är intresserad av att se hur det hela balanseras med lite fler.

så vad är då meningen med tråden:

vill se om möjlig host.
möjligt intresse för detta, och även om det skulle gå att ordna med något imorgon redan?
och isåfall, kanske redan köra på dagen? eller alternativt tidig kväll.

vid spel så tänkte jag styra upp en karta/briefing till eventuell plutonchef/ gruppchef, så eventuell tidigare plan kan göras om sådant intresse kan finnas.

addons som används på detta mission är, Acre kitet, SFP, arma3 map pack, för att få banan i fråga Chernarus. skulle även vilja ha en addon som heter Duckhunt på servern, bara så att ai:n kan vara relativt låg och fortfarande skjuta tillbaks bara dom blir beskjutna.

utöver detta så finns det både btc revivescript, fastrope, ett bränsle script (så fordon ska dra mer bränsle, och vara en faktor att tänka på.) och även ett cach system, för att underlätta host:en.

kan lika gärna försöka använda omröstningssaken.
Redigerat av Imcrazy den 2014-01-10 15:21
låter awesome.. dock är jag out of town imorgon.

Kan även tänka mig köra som gruppchef för ai så vi får ännu fler spelare som behöver transporteras.. saknar operationer där logistiken har avgörande betydelse Smile
jao uppdraget e tyvärr väldigt basic, med ett primärt mål, men förhoppningsvis är hur man uppnår målet relativt fritt. jo, samma här, visst det är realistiskt att fordonen tar så lite bränsle som de gör, men kör man ett mission på några timmar så blir det intressantare om man faktiskt måste tanka ett "par" gånger under detta.
Jag är gärna med, släng upp det som OP, gärna vid klockan 20 så som vi brukar köra. Smile
Tomten: rgr, slänger upp den om det blir kring 5 - 10 pers som röstar ja, annars avvaktar ja med det, så slipper jag ta bort den xD

för övrigt, finns det nå script som gör att man kan lämna/ joina en ny grupp? typ som i stil vad ace hade? eller är det bara vänta på det?
Jag använder F3-Framework för mina uppdrag och där finns möjligheten att joina andra grupper i spelet.

Ladda ner det och ta en titt på f_groupJoinAction.sqf och f_groupJoinAddOption.sqf. Läs mer här..

Det borde gå att rycka ur dessa script och köra separat, med lite modifieringar såklart.
Äsch, släng upp den direkt, bättre att folk ser direkt att det är OP på gång tror jag, blir vi för få (vilket jag starkt betvivlar) så spelar vi väl något annat exempelvis generalen eller något annat kul pvp eller miniuppdrag. Smile
Op finns uppe, även för dom med glasögon ;D
Haha najs, btw, ett tips är att vi kör TMR istället för weapon rest, då får vi en del andra mysiga realistiska features också. Smile

Vad gör ksp90-fixen förresten?
ksp90fixen e bara så att den tar emot 30skotts mag också ( den gör inte detta default)

jao, personligen gillar jag mer att fysiskt bli tvungen att trycka in knappar för att få weaponrest. men kan i framtiden kanske övertalas till tmr xD
Jävlar vad många addons. Får se om jag lyckas installera alla, jag är inte så jätte bra på att installera addons.
alla förutom acre är bara köra plug aktivera i a3 och play och som sagt duckhunt behövs inte och weaponrest e bara om du vill
Jag flikar in med ett kanske. Får se hur saker och ting ser ut imorgonkväll.

Citera

Tomten skrev:

Jag är gärna med, släng upp det som OP, gärna vid klockan 20 så som vi brukar köra. Smile


Fråga till tomten, kör ni aldrig några MSO eller "Milsim" aktiga uppdrag som varar ca 10 timmar eller liknande? Jag menar i och med att ni har dedikerad server så skulle det ju fungera med Alive att den står och går och folk kommer och går som dom vill?
Vilka är måste Addons!?!

Kan ev. vara med imorgon (hoppas jag kan), men det var en hel del med Addons som skulle laddas och vissa var tydligen inget krav.

Så skit i dessa nästa gång och visa minimum vad som krävs, så kan vi själv lägga till de vi personligen vill ha.

Jag hoppas i alla fall att vi ses imorgon, annars ha så kul.
Ett tips för de som enkelt vill använda addons är att dra ner ArmA3sync. Gör det mycket lättare att ladda in addonmappar, då de inte byter namn som de gör i expansionsmenyn. I programmet går det även att skapa addongrupper för att tillexempel aktivera hela ACRE med cbr och jayarmalib med endast en ibockning.
Programmet är dessutom mycket mer minnessnålt än exempelvis playwithsix.

Citera

ButterflyCar skrev:
Fråga till tomten, kör ni aldrig några MSO eller "Milsim" aktiga uppdrag som varar ca 10 timmar eller liknande? Jag menar i och med att ni har dedikerad server så skulle det ju fungera med Alive att den står och går och folk kommer och går som dom vill?


För flera år sen hade vi servrar som ständigt stod på där man kunde springa omkring på kartan och göra små uppdrag som kom upp då och då. Men vi har inte haft något liknande i ARMA 3, än iaf.

Citera

Sandberg skrev:
Vilka är måste Addons!?!


De vanliga plus ksp-fixen och A3-nåntingnånting, den med arma 2 kartorna. Tror bara det var de.

Citera

Armandur skrev:

Ett tips för de som enkelt vill använda addons är att dra ner ArmA3syncx


Att aktivera är inget problem!!
Det var bara antalet. Kan även vara/bli lite avskräckande när det blir "massor".
Lite mer av ett "tips" att bara ta med kravet.
Tips är väl att göra en OPaddon som har alla addons som är kraven för att kunna köra, packa ihop dessa. Då spelare bryr sig föga om att det är stora filer, mer om antal och att det blir massa att ladda ned ifrån olika sidor. Jag brukar göra en enda fil av allt fluff, sen ha tilläggen som acre och tmr på sidan av.
Sälj TMR till mig, så jag kan uppskatta den