Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Attack & Defend - Sabotage
i.imgur.com/p2qjZDC.jpg
En liten dykargrupp ska spränga tre vapenlådor innan tiden tar slut. NATO-styrkorna ska hindra detta. Utspelar sig på natten. Dykarna har NVGs och ljuddämpade vapen. FN-soldaterna har bilar, ficklampor på vapnen, lightsticks och larmminor.

En tråd för feedback för mitt PVP-uppdrag. Tar gärna buggrapporter, åsikter på loadouts, förslag osv.

Noterat från första speltestet:

Avslutar med en liten film då Wambotcha genomför ett eldöverfall på FN-styrkorna

http://www.youtube.com/watch?v=oDSM7B...DSM7BwT2Uw

Changelog
2.1
Två nya anfallsområden
Larmminor borde nu fungera igen
Bugg med fastnande dykare vid avsittning från båt bör vara fixat
Ombalanserade målområden, närmare mellan målen.

2.0
Utökad till 30 slots 5x5 NATO. 1x5 Dykargrupp
Borttaget SFP-krav.
Möjlighet att välja NATOs uniform och beväpning i Parametrarna.
Möjlighet att välja AAFs beväpning i Parametrarna.
Slumpad spelplan från 9 olika platser.
Omskriven brief.

1.7-1.9
Oklart
1.6
Utökat till 24 slots. 4x5 FN grupper. 1x4 Dykargrupp
En fjärde offroad till FN om dom har mer än 15 spelare.
Ny bild
Fixat endcondition för döda dykare
Fixat tasks
Larmminor för FN. En per soldat. Bytt ut en lightstick mot denna.
Granattillsats med flares för gruppchefer. En röd och en grön flare. Grupperna får själva bestämma betydelsen.
Nya slumpmässiga spawnplatser för dykarna. Tar ca 5 minuter för dom att ta sig till målområdet.
Redigerat av Toktotte den 2014-04-11 20:16
Förjäkla roligt PvP Smile

Min video borde komma upp om någon timme


Ja, hej hej!
Roligaste PVP OP'et sofar lär jag säga Grin

Förstår verkligen vad du menade med att jag sprang och kollade rakt på dig flera ggr Figgehn Grin

Citera

wambo skrev:

Roligaste PVP OP'et sofar lär jag säga Grin

Förstår verkligen vad du menade med att jag sprang och kollade rakt på dig flera ggr Figgehn Grin


Generalisimo kan dra åt helvete =)


Några förslag jag har dock:

Ge guillesuit till attackers.
En sniper med 5 skott (utan rangefinder)
Granattillsats till Defenders gruppchefer med 1-2 flares alt ha en mortar vid varje "bas" som har en flare, eftersom radiotrafiken kan störas så är det ett bra sätt att visa för de andra att de är under attack.
Sedan tycker jag att defenders inte bör se objectives, smäller ju rätt högt, men hade varit nice att om defenders är "dåliga" så vet de inte om de är under attack
Personminor - en demolitions snubbe per defendergrupp som har 2 tripwire mines (hade varit nice med minor rent allmänt som bara ger ljus och ljud Grin )
Ja, hej hej!

Citera

figgehn skrev:

Citera

wambo skrev:

Roligaste PVP OP'et sofar lär jag säga Grin

Förstår verkligen vad du menade med att jag sprang och kollade rakt på dig flera ggr Figgehn Grin


Generalisimo kan dra åt helvete =)


Några förslag jag har dock:

Ge guillesuit till attackers.
En sniper med 5 skott (utan rangefinder)
Granattillsats till Defenders gruppchefer med 1-2 flares alt ha en mortar vid varje "bas" som har en flare, eftersom radiotrafiken kan störas så är det ett bra sätt att visa för de andra att de är under attack.
Sedan tycker jag att defenders inte bör se objectives, smäller ju rätt högt, men hade varit nice att om defenders är "dåliga" så vet de inte om de är under attack
Personminor - en demolitions snubbe per defendergrupp som har 2 tripwire mines (hade varit nice med minor rent allmänt som bara ger ljus och ljud Grin )


Flare-minor, finns det? Det hade vart awesome Grin

Samt, snipern får isf inte vara ljuddämpad tycker jag.

Kanske ha varianter typ med olika distans-nivåer.
Som nu var det kolsvart och attackerande hade närstrids pistoler
Mellan-mörkt, sikt upp till 50m, attackerande har SMGs
Halv-ljust, sikt upp mot 200m, assault rifles.
Klara förhållande, snipers och assault rifles. Kanske IR för attackerande men ej försvaranade?

Det roliga var ju att som försvarare var man ju rädd, man kändes underlägsen även fast man var 4 ggr så många som försvarade Smile

Eller bara olika situationer att attackera, ubåtar, mh6'or, dykare som faktiskt dyker & fordon. I olika kombinationer Pfft

Jag spelar gärna detta fler ggr!
Ja det här var roligt som fasen!

Håller med om mörkret, "Totalt jävla mörker" gör det tråkigt/stelt, gärna mörkt men så man kan "kämpa" med att se något, ~50 m sikt.
Chemlights var klockrena tillbehör för försvararna (testade aldrig att vara attackdykare)

Pluspoäng till placering av skyddsobjekten, bra avstånd mellan varandra (kanske lite längre men inte nödvändigt), framförallt till den stora stranden, attackerarnas startposition och flankmöjligheterna i båda riktningarna (och även hel omsegling och bli attackerad från norr)


Båda tummarna upp Smile
Jag slängde ihop en larmmina idag. Vanliga FN-soldaterna har nu fått en lightstick utbytt mot denna:


http://www.youtub...DMU1RlDFKw

Citera

Werzion skrev:

Ja det här var roligt som fasen!

Håller med om mörkret, "Totalt jävla mörker" gör det tråkigt/stelt, gärna mörkt men så man kan "kämpa" med att se något, ~50 m sikt.
Chemlights var klockrena tillbehör för försvararna (testade aldrig att vara attackdykare)

Pluspoäng till placering av skyddsobjekten, bra avstånd mellan varandra (kanske lite längre men inte nödvändigt), framförallt till den stora stranden, attackerarnas startposition och flankmöjligheterna i båda riktningarna (och även hel omsegling och bli attackerad från norr)


Båda tummarna upp Smile


Själv så tycker jag att det var bäcksvart som gjorde det så intressant, att kunna smyga upp 1-2 m helt osedd Grin
Ja, hej hej!
Förstör det inte nu genom att inför snipers och annat skit. Ju mer basic desto bättre enligt mig. Det är en charm att smyga upp och skjuta någon i huvudet med en pistol, jämfört med att skjuta någon 500m bort som inte har en chans.

Angående mörkret så tycker jag det verkade ganska bra så som det var i operationen. Inte mörkt nog för att inte kunna se konturer men ändå enkelt att gömma sig vid brist på ljuskällor.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
Förslag at lägga in om ett par uppdateringar:
REGN OCH ÅSKA....


Bild på nya regnet i Arma3:
i.imgur.com/qn01UsQ.gif
Ja, hej hej!
Som en oerhörd novis inom ARMA-scripting så skulle jag gärna vilja ha lite hjälp med mitt larmminescript.

När vi testade det så fungerade det inte alls på dedikerad server, men fungerade som det skulle när jag hostade som klient.

Jag kastade in en isserver kontroll i scriptet då jag inte ville att skulle skapas en massa objekt för att createvehicle skulle köras på varje klient. Är denna kontroll onödig då scriptet triggas av en eventhandler.

http://nopaste.info/2302d31069.html
Du lyssnar mot ett event hos samtliga datorer om du lägger den där raden som ditt script föreslår i uppdraget.. således kommer den koden att köras för alla när det skjuts av.

Så Ja, antingen kör du en check om det är servern och då är det bara servern som gör createVehicle eller så använder du createVehicleLocal så får varje användare själv skapa ljuskällan.

Den senare kanske bidrar till mindre nätverkstrafik



EDIT:
liten shameles self promotion, här är min implementation av en larmmina för A2 (fast den skjuter en raket upp i luften)
http://forums.bistudio.com/showthread...ost2189895
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.

Citera

Xealot skrev:

EDIT:
liten shameles self promotion, här är min implementation av en larmmina för A2 (fast den skjuter en raket upp i luften)
http://forums.bistudio.com/showthread...ost2189895


Råkar veta att det är den som ligger till grund för denna Wink
Ja, hej hej!
Tack Xealot, tog inspiration från ditt script. Men kunde tyvärr inte tyda koden,då den är för avancerad för mig Smile

Har nu ändrat mitt script enligt förslagen, återstår att testa på dedikerad.
En tanke jag fick var att om man skulle kunna ha en drönare (quadcopter) till "Attackers", detta ger ju en riktig "Nojig" effekt på de som vaktar: röda laserprickar i ansiktet och surr över huvudet, är rätt svårstyrt så tror inte det blir för OP. Dykaren med drönaren måste ju kommunicera med de andra i laget, och kan därför lätt upptäckas via rösten om man inte gömmer sig smidigt Smile
Ja, hej hej!
Har nu uppdaterat till version 1.6

Utökat till 24 slots. 4x5 FN grupper. 1x4 Dykargrupp
En fjärde offroad till FN om dom har mer än 15 spelare.
Ny introbild
Fixat endcondition för döda dykare
Fixat tasks
Larmminor för FN. En per soldat. Bytt ut en lightstick mot denna.
Granattillsats med flares för gruppchefer. En röd och en grön flare. Grupperna får själva bestämma betydelsen.
Nya slumpmässiga spawnplatser för dykarna. Tar ca 5 minuter för dom att ta sig till målområdet.
vill spela nu!!! Grin
Nya features med hälsningar från BIS:
*Möljlighet att spana utan kläder finns
*Slumpmässiga hål i uniform och väst gör att viss utrustning kan saknas

Vad tycker folk i övrigt om den nya platsen vid Anthrakia? Bensinmacken känns för upplyst i mitt tycke. Rätt svår att anfalla. Annars tyckte jag att närheten till byn skapade intressenta situationer och möjligheter.
Två förslag:

Bomba 3 x 3 lastbilar istället pga att democharges har mindre sprängkraft

Ge bluefor en littlebird som kan åka runt med sökljus
Ja, hej hej!