Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Attack & Defend - Sabotage
Har nu uppdaterat till version 1.9.

Detta får bli en temporär verision som kan spelas ikväll. Oklart hur gearscriptet kommer bete sig, kanske spawnar man utan kläder, kanske med. Tills 2.0 ska jag uppdatera uppdragsgrunden till senaste F3 för att undvika dessa problem.

*Vid varje mål står nu en liten tankbil som ska sprängas/skyddas. Briefing är inte uppdaterad för detta.

*Dykarna har nu en mer sprängladdning(4x totalt) och ett till pistolmagasin(5x totalt)

*Blufor kan ta dykarnas NVG, men då tar batteriet slut. (Behöver testas)

*Har stängt av AI så att folk inte ska bli utskjutna av dom.
Uppdaterad till 2.0.

Speltestad under kvällen, tar gärna in synpunkter från denna version.
den var riktigt bra. det som gjorde den intressant var att det var mer objectives än grupper. Dvs blufor var i runda slängar två fireteams, och det fanns 3 objectives, varav gjorde ett behov att både ha stationär bevakning, men även patruller. så hade varit coolt att kanske ha så som "standard" finns det två objectives, sen för varje annan fireteamleader så läggs det till ett/två objectives kanske? så är man fyra fireteams så skulle det kanske då vara uppmot 8 punkter att försvara.

utöver detta så var det grymt kul med att inte ha nvg:s och "bara" ha tillgång till andra lysalternativ, minorna verkade inte riktigt fungera dock, men gick ju ändå.
och som sagt var grymt intressant att utifrån vart man hamnade så blev förutsättningarna väldigt annorlunda.

minns inte riktigt ration blufor/dykare, men 2:1 känns ju som att det borde funka gode bra.

för övrigt: vad använde du dig av för join group script?
Redigerat av Imcrazy den 2014-02-08 09:40

Citera

Imcrazy skrev:
för övrigt: vad använde du dig av för join group script?


Jag använder mig av F3 Mission Development Framework och group join scriptet är en del av detta framework. Här står vilka filer som denna funktion behöver, borde gå att stycka och plocka ut dessa: Join Group Action

Citera

Imcrazy skrev:

den var riktigt bra. det som gjorde den intressant var att det var mer objectives än grupper. Dvs blufor var i runda slängar två fireteams, och det fanns 3 objectives, varav gjorde ett behov att både ha stationär bevakning, men även patruller. så hade varit coolt att kanske ha så som "standard" finns det två objectives, sen för varje annan fireteamleader så läggs det till ett/två objectives kanske? så är man fyra fireteams så skulle det kanske då vara uppmot 8 punkter att försvara.

utöver detta så var det grymt kul med att inte ha nvg:s och "bara" ha tillgång till andra lysalternativ, minorna verkade inte riktigt fungera dock, men gick ju ändå.
och som sagt var grymt intressant att utifrån vart man hamnade så blev förutsättningarna väldigt annorlunda.

minns inte riktigt ration blufor/dykare, men 2:1 känns ju som att det borde funka gode bra.

för övrigt: vad använde du dig av för join group script?


Vet att vi vunnit som dykare med 3 dyk vs ~13+ försvarare Pfft
wambo: ja jo, allt är ju möjligt, men med tanke på att dykare "bara" granater å pistoler, så skulle ju ett max antal dykare på 6-8 pers vara intressant, speciellt om man då skulle vara 16 försvarare på 8 punkter, så kan dykarna antingen gå 1 man på alla mål eller köra 2 och 2 på 4 mål samtidigt. alternativt 8 man på ett objective, och då får försvararna riktigt stora problem xD

Citera

wambotcha skrev:
Vet att vi vunnit som dykare med 3 dyk vs ~13+ försvarare Pfft


Rättelse: Två dykare och en specop Wambo, helt skilda saker Smile

Citera

Toktotte skrev:

Citera

wambotcha skrev:
Vet att vi vunnit som dykare med 3 dyk vs ~13+ försvarare Pfft


Rättelse: Två dykare och en specop Wambo, helt skilda saker Smile


Mohahaha Grin
Kan inte vara med och lira ikväll men lämnar senaste versionena av mina uppdrag här om det är något ni vill lira:

Sabotage - Version 21
* Två nya anfallsområden
* Larmminor borde nu fungera igen
* Bugg med fastnande dykare vid avsittning från båt bör vara fixat
* Ombalanserade målområden, närmare mellan målen.

Area Sweep - Version 16
*Fixat buggar som uppstod med senaste Arma-releasen
*Lagt till 10 nya anfalls-/försvarsområden
*Tagit bort markerutbytesscriptet, då det havererade i och med senaste Arma-releasen.
* Drag-script för HMG,GMG och Mortar fungerar igen