Visa ämne
 Skriv ut ämne
ArmA2 återanvändning
BIS har sagt att vi kommer få plocka från arma2 (iallafall modeller, osäker på texturer?) och min fundering är då.. vad skall vi föra in i SFP.

Att göra chernarus osv kan vi lämna till någon annan mod.. så SFP skall inte bli "arma2 dlc" utan nu tänker jag vad som passar till SFP.

För Sverige:
M136 (Pansarskottet)
C130 (Tp 84)
Blackhawk ( Hkp 16)
Hueyn (hkpn? behöver vi verkligen den? vi kommer ha rätt många hkp's ändå)

För 1985 fiende:
T72
mi24,
su25,
btr60,
bmp 1 (göra om 2:an)
an2
ural
vapen för en 1985 style skyttegrupp.

För 2015 fiende
Vill vi göra ett "afghanistan" pack? känns lite "ute"?
kanske ett par av vapnen, för wamako och andra projekt också.

Övrigt:
En del av civila bilarna som passar i "svensk miljö"
En del av husen, objekten till Rosö. Typ hamnen's kran.


sen borde vi göra någon form av prioritering, trots allt mycket jobb även om modellerna, texturerna är klara (finns anledningar varför inte bis gör det själva)
Vapen- och fordonslistan ser bra ut, lagom med prylar. Afghanistan kan vi avstå från till förmån för Wamako.

Finns flera objekt som kan användas till Rosö, t.ex. stolar, bord, oljefat, bildäck, containrar mm. Kan finnas någon civil båt som passar också.

Har inte kollat på vilka djur som finns i Arma 3, men annars kon och geten.

Citera

Steel rat skrev:

Vapen- och fordonslistan ser bra ut, lagom med prylar. Afghanistan kan vi avstå från till förmån för Wamako.

Finns flera objekt som kan användas till Rosö, t.ex. stolar, bord, oljefat, bildäck, containrar mm. Kan finnas någon civil båt som passar också.

Har inte kollat på vilka djur som finns i Arma 3, men annars kon och geten.


Kossor, Kycklingar, Hundar, Getter, Harar och Ormar tror jag det är
Ja, hej hej!
Huey behövs väl för 1985 scenario? Eller är jag skadad av Wargame...
fel huey dock, den i A2 är en mycket modernare och större variant.
Legitimerad SFP Gnällröv.
Som Granq säger, plocka allt som funkar bra till SFP så hoppas vi att någon annan hjälte gör en totalkonvertering av alla fordon och vapen osv så vi får spela lite modern krigföring igen istället för framtid.