Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
SFP Bug-hunting
För att kunna hitta vad som gör krasherna i SFP så upprättar jag här en fordonslista, försök komma ihåg vilket/vilka fordon ni var nära vid krash och posta det här så kan vi se om vi hittar ett samband. Detta så vi kan få bukt med problemet och slippa OPS som går åt pipsvängen pga att halva styrkan faller bort under spel. Addera även fordon som inte är listade här så lägger jag till dom i listan.

Kod Källa  


TGB20                    0
TGB1314                  0
TGB16                    0
TGB1111(AT)              1

Ja, hej hej!
"närheten" av fordon är egentligen ointressant, kanske buggen beror på att den ens finns på kartan. Därför bättre se över tiden.. jämföra OP's med eller utan sfp fordon.

Det jag misstänker är att det gäller alla "custom made" hjulfordon, dvs patgb 360 går bra men inte tgb1111 osv.

Citera

granQ skrev:

"närheten" av fordon är egentligen ointressant, kanske buggen beror på att den ens finns på kartan. Därför bättre se över tiden.. jämföra OP's med eller utan sfp fordon.

Det jag misstänker är att det gäller alla "custom made" hjulfordon, dvs patgb 360 går bra men inte tgb1111 osv.


Jag och Totte krashade inte, då vi inte var i "renderings-rage" från Fordonen, lite så jag tänkte.
Ja, hej hej!
Jag krashade inte heller trots att jag stod bredvid bilarna hela tiden jag deltog, Joel som stod bredvid mig krashade två gånger.

Så närheten till fordon spelar nog inte alltid in.
Ett sätt att säkerställa att de är just SFP som skapar krasharna är att ingen använder nåt annat addon än just SFP och alla har samma version av SFP. Visst blir lite tråkigt för vissa som har 1600 mumbo jumbo addons för att få en takticool kompas men vore ju tråkigt om vi letar efter en bugg som vi inte kan lösa...

Sen tror jag också att buggen gömmer sig i SFP, vi är ju lite i framkant i addon byggandet just nu när vi släpper fordon/helikoptrar och annat som andra moddar inte har vågat sig på.
Finns det något sätt att en server kan blocka alla moddar som inte är typ @sfp, @acre etc?
Ja, hej hej!
Har ej gått igenom server delen för Arma 3 än men för Arma 2 så kunde man på en dedikerad server välja om den skulle sparka av folk som försökte komma in med fel nycklar.
Så då borde det här vara möjligt för A3 också.