Visa ämne
 Skriv ut ämne
Dörrar i SFP
Fråga.. BIS tänkte ju göra dörrar till sina fordon men la ned det när insåg inte skulle bli fixat till alla.
En del animationer inte stämmer osv osv.

Vad skall vi göra med SFP? Skall vi aktivera dörrarna för SFP fordon eller vara enhetliga med BIS?
Det hade varit ballt med dörrar, om det är så att du kan göra som vanliga dörrar (dvs öppna dom utan att gå in) och sedan använda dem som skydd
Ja, hej hej!
jag som hade hoppats på att A3 skulle öppna dörren när man vill gå in och vänta tills dörren var öppen innan man kom in. Sad
Redigerat av Chris_Acrobat den 2013-08-27 10:24
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

figgehn skrev:

Det hade varit ballt med dörrar, om det är så att du kan göra som vanliga dörrar (dvs öppna dom utan att gå in) och sedan använda dem som skydd


Hm, det var en intressant tanke.. låter lite coolt faktiskt. Jag fixar upp animationer på tgb11, galten och hkp9.
men håller de inaktivt..

Sen prövar vi lite på Anrop hur bra det fungerar och vilken lösning vi skall ta: Öppna dörren sen välja get in, eller att man tar get in och dörren öppnas/stängs.
Tanke jag fick, och är inte säkert det är möjligt, men det är att ge dörrarna i princip samma kod som däck, det vill säga:

Tar dörrarna X skada så försvinner den (denna skada bör självklart vara höre än däckens)
Ja, hej hej!
Jag håller med om allt som skrivits i tråden. Dörrar är awesome. Fan så skönt att slippa klättra in i bilar genom rutorna. Smile
figgehn, lite svårt kombinera med din förra idé.. iallafall enligt tanken jag fick.

Såfall blir det omöjligt hoppa in i bilar med söndersprängda dörrar.
Är väl isf om den känner av "ingen dörr" och gör den till "vanlig" dörr igen Pfft
Ja, hej hej!
Nu är jag sämst på programering, och kan inte scripta i ArmA för fem öre, men det var något såhär som jag menade

i.imgur.com/HAaQsVy.png


Kanske Head kan göra ett försök? ;)
Redigerat av figgehn den 2013-08-27 10:57
Ja, hej hej!
Figgehn... du skrev just en if sats..och en rätt bra sådan...typ iaf
Altså, det kan ha varit jag!
Hur ofta ramlar bildörrar av egentlgen? Jag får spontant känslan att om en dörr är helt sönderskjuten så borde det vara svårare/omöjligt att öppna den istället.

Citera

Dokuro skrev:

Figgehn... du skrev just en if sats..och en rätt bra sådan...typ iaf


Får buga och bocka. Min tanke var mest att det skulle vara rel. lätt att förstå hur jag tänkte och menade Grin

Programmerade i skolan för 10 år sedan i C#, men om vi säger såhär, hade det funnits sämre betyg än IG så hade jag fått det Wink

Citera

Toktotte skrev:

Hur ofta ramlar bildörrar av egentlgen? Jag får spontant känslan att om en dörr är helt sönderskjuten så borde det vara svårare/omöjligt att öppna den istället.


Gäller att balansera Gameplay och realism.

Först måste du kolla om dörren är öppen när den är trasig, är den trasig får du inte stänga dörren, är dörren stängd och trasig måste du ordna så du inte kan öppna dörren. Min tanke är att förenkla det.

*Möjlighet att ta skydd
*Använda "Däck-koden" för att helt enkelt plocka bort dörren
Ja, hej hej!
min tanke var att göra:

Om dörr öppen : möjligt att gå in annars får man ingen "get in".

Kom på en smart lösning, trodde jag... koppla punkten till dörren, så att "punkten" där man får action är inne och kommer ut när man öppnar dörren. Dock kunde man ta get out och då fastnade man inne i helikoptern om man inte hade öppnat dörren...


Skador osv, skiter jag i just nu. En hållbar lösning för dörrarna vore dock trevligt.. bis hade ju stöd för det men hittar inte riktigt hur de hade gjort och nu har det disablat det Sad

Citera

granQ skrev:

Kom på en smart lösning, trodde jag... koppla punkten till dörren, så att "punkten" där man får action är inne och kommer ut när man öppnar dörren. Dock kunde man ta get out och då fastnade man inne i helikoptern om man inte hade öppnat dörren...
(



Sadist som jag är Wink
Finns det möjlighet att få den testen alt. ett klipp på den? =P
Ja, hej hej!
http://imgur.com/r/arma/HXZB4tV
det tycker jag låter som en dålig idé faktiskt..