Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Xerxes (A3)
Svensk Trupp skall undsätta Stratis regering då ett inbördeskrig har brutit ut mellan den demokratiskt valda regeringen, en islamistgrupp samt den kommunistiska oppositionen.

Adam Bertil
Adam Bertil har placerats i den södra delen av ön Stratis. De kommer därifrån leda en operation för att trycka tillbaka islamisterna som ockuperat de centrala delarna av ön, islamisterna förväntas vara outbildade, men fanatiska.

Detta innebär att Adam Bertil måste vara på sin vakt då rapporter om både bilbomber och självmordsbombare har rapporterats in från den demokratiska regeringens informatörer.

kommer utgå från LZ Dillios i södra delarna av stratis, de ska sedan säkra följande områden:
Oden
Tor
Freja
Sleipner


för att slutligen inta PT Fenrisulven som misstänks vara islamisternas huvudnäste.

Adam Bertil har tillgång till MedEVAC (Bertil Zäta) som kan komma och hjälpa om det skulle behövas, dessa kommer vara stationerade på LZ Dillios

Erik Fredrik
Erik Fredrik kommer via helikopter landsättas vid LZ Judas
Målet för Erik Fredrik är att slå ut HVT Petrus, för att sedan ta sig till LZ Judas och slutligen ansluta sig (Ratatosk) till Adam Bertil för intagandet av PT Fenrisulven

HVT Petrus är en av kommunisternas stora ideologiska profiler. Han förväntas att ha en lättare bevakning då han befinner sig på norra Stratis som är helkontrollerat av det kommunistiska partiet.

Erik Gustav
Erik Gustav kommer behöva ta sig i land vid INS Sauron. Där det kommer finnas radioutrustning insmugglat av regeringstrogna informatörer.

Målet för Erik Gustav är ta sig till DM Bilbo och ta ut två robotsystem.
Detta kommer underlätta intagandet av PT Fenrisulven

Dessa skall sedan ansluta sig (Ratatosk) till Adam Bertil för intagandet av PT Fenrisulven

Radiokanaler
148
1, Plutonnät
2. SOG

343:
1. Adam Bertill
2.Bertil Ceasar
3. Bertil David
4. Bertil Zäta
5. Erik Fredrik
6. Erik Gustav

http://i.imgur.com/hMaKP4a.jpg
i.imgur.com/hMaKP4a.jpg
Redigerat av figgehn den 2013-08-11 15:57
Ja, hej hej!
DYK Under operation Xerxes är borttagna och kommer tillbaka om Insatsgrupperna skulle bli fulla...
Ja, hej hej!
Kommer nog inte kunna vara med. Svärmor fyller år tydligen....inte fan visste jag att det innebar att åka iväg norr om stan....helt plötsligt när förra vecka behövde vi inte bry oss...
Altså, det kan ha varit jag!

Citera

Dokuro skrev:

Kommer nog inte kunna vara med. Svärmor fyller år tydligen....inte fan visste jag att det innebar att åka iväg norr om stan....helt plötsligt när förra vecka behövde vi inte bry oss...


Synd Sad
Dock trevligt när folk är ute i god tid Smile
Ja, hej hej!
Är det 0.1.9 eller 0.2.0 av SFP som gäller?
0.2.0
Föreslår då att det ändras i OP modulen där att undvika förvirring. Smile

Citera

Toktotte skrev:

Föreslår då att det ändras i OP modulen där att undvika förvirring. Smile


Done. Om det kommer folk sent så kommer de få ta dyk, det blir "slask-platserna". Objektivet där ändrat till att ta ut 2 robotsystem istället för radarn
Ja, hej hej!
Lagt till lite fler slots samt radiokanaler.
Ja, hej hej!
En bra bild som passade OPt

i.imgur.com/PSVRCen.jpg

Citera

SkaGGet skrev:

En bra bild som passade OPt

i.imgur.com/PSVRCen.jpg

Men Skagget, du skall bara starta A3 EN gång! Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Bra OP, dålig nätverkskod.
Bra gruppchefer, lite halvdålig displin (fast klart samband med alla krasher)..

men allvarligt, vi skulle spara säkert 30 minuter till lir om folk var snabbare på knipa käft när någon försöker säga något. Folk bara pratar på fast det är tydligt att någon har något "brådskande".. eller när jag ville säga något viktigt och sa manöver, tar alldels för lång tid innan folk håller tyst.

Det är ok att snacka skit, men det är vanligt hyfs att man är tyst när någon ber om ordet.
Tack alla för tålamodet, speciellt ni som pallade vara kvar. vad krasherna beror på är svårt att säga. Överlag så var det ett gäng riktigt roliga situationer, och hoppas att ni också hade några sådana.

En elloge till Dykteamet (med förstärkningar) som räddade upp hela situationen och var nog de enda (förutom SOG 1) som klarade alla sina uppdrag, + att ni tog Sleipner Smile

Nu ska jag sova, och tänka ut nytt op Wink Så får vi hoppas BIS-gudarna är med oss då =)
Ja, hej hej!
dykarna doing its thang

i.imgur.com/yDApUJF.jpg
Tydligen så funkar ökensoldater inte bra som dykare


i.imgur.com/6wlzLqU.jpg
Super duper 1337 spetsnaz dykerteamet har erövrat Mike


i.imgur.com/do0XfR0.jpg
Slutfasen, alla återstående grupper sammanstrålar för att avrätta en stackars palander som misstogs för att vara en dum FI som sprang runt mitt ibland oss
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Här kommer det jag kunde rädda från krasherna, missade dock att filma äventyren i minfälten... <a href="http://www.youtube.com/watc...ui0ccw



Citera

Xealot skrev:
Slutfasen, alla återstående grupper sammanstrålar för att avrätta en stackars palander som misstogs för att vara en dum FI som sprang runt mitt ibland oss


Mitt fel som skrek FI för fulla muggar och inte fick en nametag på stackaren Grin
Ja, hej hej!
Ett litet klipp från den fina helikopterlandningen mellan PT Oden och PT Tor.

Nu var det ju så att jag CTD:ade när jag flög, vad som hände med helikoptern efter det är ju inte svårt att räkna ut. Wink
Tror jag överdrev minfälten liten Smile (Kan det vara det som skapade lagget? Var nog en 500st Pfft
Ja, hej hej!
Xerxes från Pilot Tomtens synvinkel:

Citera

granQ skrev:

Bra OP, dålig nätverkskod.
Bra gruppchefer, lite halvdålig displin (fast klart samband med alla krasher)..

men allvarligt, vi skulle spara säkert 30 minuter till lir om folk var snabbare på knipa käft när någon försöker säga något. Folk bara pratar på fast det är tydligt att någon har något "brådskande".. eller när jag ville säga något viktigt och sa manöver, tar alldels för lång tid innan folk håller tyst.

Det är ok att snacka skit, men det är vanligt hyfs att man är tyst när någon ber om ordet.


Tack för det Gran Q