Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Addon sync anr0p style
Följande kommentar från youtube...

Citera

Can I suggest that instead of normal bittorrent, the devs use Bittorrent sync to not only share the mod but also share the consecutive updates?a279; This way we won't need to redownload for every test version released. Thanks for the hard work this looks pretty sweet.


Någon som kan uttala sig, vore det kanske smidigast om vi gjorde så? Startade man bara bittorret innan söndags OP och fick automagiskt nya SFP (om är någon) och acre osv..

kan någon expert säga wow eller buuu!
Jag tycker att det vore bättre satsa på Play with Six och så man kan ansluta till en testserver som kollar att allt funkar etc. Räcker då för en rookie att installera Play with Six och sedan trycka på en "Spela med Anrop"-knapp på sidan så är allt uppsatt och klart. Inför ett OP kan skaparen specca vilka addons som krävs; ACE, ACRE, SFP, den-där-jävla-ön-som-används-en-gång och muhammed jihad-addonen. Såklart stöds även sånt som inte finns på ordinarie Play With Six repona såsom SFP etc. Då slipper varje nya personer ladda ner femtielva filer, lägga de på exakt rätt plats utan att lägga något fel och med rätt rättigheter, installera ACRE i TeamSpeak och lägga in userconfig och så ska det startas i rätt ordning och och och och och......

BitTorrent sync är väl helt okej för att uppdatera filer men det hjälper inte för att ordna setupen vilket Play With Six gör. Play With Six har precis som BitTorrent hash check på filer och laddar bara ner vad som är ändrat. Jag tror det vore väldigt mycket enklare för nya personer att köra med Play With Six och känns som om väldigt många nya faktiskt frågar om inte SFP redan finns där?

Dags att sluta vara bittra och inte ge upp redan vid dubbelklickandet på Setup.exe. Nyckelordet är att vi kör egna presets precis som United Operations så det är one stop shop och inget jävla fipplande.
Men skulle inte A3 få en inbyggd Play with Six-tjänst innan/vid release? (ala Steam Workshop)
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
ja.. men ta tag i det då? Jag har aldrig sagt nej.
finns inte än, men det gör jag gärna när/om det kommer. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!