Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Röd
i.imgur.com/G4wxdPT.jpg
Bild ifrån Topex

Nu har svenska styrkorna rört sig rätt fritt i Wamako och arbetat rätt öppet. Men nu har flertal grupper börjat öppet sätta sig emot de svenska styrkorna. Om nätterna så har små incidenter hänt vid FOB Lance, flera bilbomber har skett längs Wamako, folk är rädda. För att lugna så kommer nu den svenska gruppen göra ett ryck norrut, där fientliga styrkor har ockuperat vägar, små husformationer, fabriker osv. Så OP Röd går ut på att pressa sig uppåt, göra små FOB längs vägen och sakta ta terräng in i fientligt område.

Kompanichef Ringwall har beodrat plutonchef att ta med pressen till OP Röd. De skall få agera fritt men säkert, ge en bra bild av svenska styrkor i krig. Kompanichefen ställer krav på bra uppställningar, bra framryck och ge en bild av en stark svensk militär. SverigeNU kommer att komma in och rapporta in sig hos plutonchefen i början av OP Röd. Behandla pressen med silkeshandskar, de är vana krigskorrespondenter så säkerhet borde finnas som grund.

I grupper så finns där två tungre grupper, två lätta grupper och en reservgrupp. Fördelningen av material görs på plats och efter gruppchefens beslut. Men grundvapen och roll bestämmer man själv.

Fem grupper ingår i plutonchefens pluton.
Yankee Delta, (om 8soldater), 1a insatsgrupp, avser patrullering, inbryt och första kontakt i SIB/CQB.
Yankee Echo, (om 8soldater), 2a insatsgrupp, avser patrullering, inbryt och första kontakt i SIB/CQB.
Yankee Foxtrot, (om 8soldater), en tyngre grupp med ksp, prickskytte och även grg för bekämpning på avstånd samt vara behjälplig till insats.
Yankee Golf, (om 8soldater), en tyngre grupp med ksp, prickskytte och även grg för bekämpning på avstånd samt vara behjälplig till insats.
Yankee Hotel, (om 8soldater), reservgrupp

Gruppnivå PRC 343.
Kanal YD 2, YE 3, YF 4, YG 5, YH 6 och NY 7

Plutonnät PRC 148
Kanal 1

ADDONET SFP INFÖR OP RÖD
En buggfix och trix patch kommer släppas till OP Röd. Bör landa för nedladdning ungefär Fredag. Mer om det via tråd och Klotterplank. Så håll ut !
Kommer få fin besök av Hayden, (arma moddare från nya Zeeland känd som nzdf Crash ) så kan inte vara nörd och spela när han har flugit hit.

Så lämna över plutonschef's jobbet till någon annan.
Hejsan!

Det var länge sedan jag var med och spelade med er. Jag ska se under veckan om jag kan få SFP och ACRE att fungera på min dator. I så fall är jag gärna med om det finns plats kvar. Jag tar gärna signalist platsen om ingen annan vill ha den, eftersom jag är signalist i hemvärnet.
Nordström
Signalist Hemvärnet
FRO (Frivilliga Radioorganisationen)
Här kör vi "ta en plats när du ser den", ingen har förtur till nån plats. Så ta det du känner är kul och verkar passa Smile
It's on.... ;D
Ja, hej hej!
Krigskorrespondent? hahahaha! ska de bara gå runt och fota å filma eller? xD
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif

Citera

Topex skrev:

Krigskorrespondent? hahahaha! ska de bara gå runt och fota å filma eller? xD


Kodnamn: Krigskorre, om jag får be... när du minst anar det så kommer du ha en kula mellan ögonen... eller jag menar....
vad som kommer hända kommer du få se på söndag.
Ja, hej hej!
Note to self: shoot figgehn at first sight.
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif
skall försöka sparka igång min gamla speldator och se om den mäktar med arma3, då kanske jag kan ansluta och ta plutonschef + signalist med mitt besök.. bjuda in han till lite anrop style gaming Smile
Om de inte går kan jag va reserv på Plt.C, borde inte va nått problem att lagga runt som chef, men om någon som inte varit de tidigare och vill testa så får dom gärna göra de.

Citera

Topex skrev:

Note to self: shoot figgehn at first sight.

det gjorde jag redan första spelet!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Citera

Topex skrev:

Note to self: shoot figgehn at first sight.

det gjorde jag redan första spelet!

Haha, ja det gjorde du Smile
Jag kommer glida in runt 19:15 om jag inte väljer att ta lite av min flex+ tid såklart. Men detta innebär enbart att jag missar lite PVP uppvärming!
Altså, det kan ha varit jag!
Eftersom radarstationen sprängdes, ett av de mest påkostade projekten någonsin på Wamako så har November Yankee 1 ersatts av Grip som tar över med omedelbar verkan.

Citera

granQ skrev:

Eftersom radarstationen sprängdes, ett av de mest påkostade projekten någonsin på Wamako så har November Yankee 1 ersatts av Grip som tar över med omedelbar verkan.


Med andra ord, jag fick dig sparkad? ;D
Ja, hej hej!

Citera

figgehn skrev:

Citera

granQ skrev:

Eftersom radarstationen sprängdes, ett av de mest påkostade projekten någonsin på Wamako så har November Yankee 1 ersatts av Grip som tar över med omedelbar verkan.


Med andra ord, jag fick dig sparkad? ;D


Även i Wamako finns det konsekvenser...
Jag har synnerligen inte gett order som "GRG, dra några spräng mot masten" och "Fan vi kör, Figghen spring och hämta en bil och ramma stängslet.", under veckorna i Wamako Smile En del Loco Totte som gruppchef kan vara en av de bidragande faktorerna till att plutonchefen blivit degraderad.

Citera

Toktotte skrev:

Jag har synnerligen inte gett order som "GRG, dra några spräng mot masten" och "Fan vi kör, Figghen spring och hämta en bil och ramma stängslet.", under veckorna i Wamako Smile En del Loco Totte som gruppchef kan vara en av de bidragande faktorerna till att plutonchefen blivit degraderad.


Me <3 Totte

Och man kan tydligt att Gruppchef Totte är nedflyttad till Soldat, och att figgehn inte återfinns bland trupperna ;D
Ja, hej hej!
går ju inte boka för 2 pers.. men en av soldaterna i hotell är ncdfcrash som är på besök hemma hos mig.

Vet inte om skagget kan skriva in eller ta bort en slot så den finns för honom.
Fixar när jag kommer hem