Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Blixt 1981 (RÄTT ACRE)
i.imgur.com/dP71dxf.jpg

1981, året då Reagan blev president i USA och två månader senare blev utsatt för ett misslyckat attentat av John Hinckley. De svenska Systembutikerna börjar på försök hålla lördagsstängt. IBM släpper sin omtalade pc och ger den namnet IBM 5150. MTV börjar sända över kabel-TV-nätet i USA, och spelar musikvideor 24 timmar om dygnet. Den sovjetiska u-båten "U 137" går på grund på svenskt inre vatten utanför Karlskrona. Kraftwerk startar sin långa Computer World-turné på Apollo Teatro i Florens i Italien. Kim Wilde debuterar och slår igenom med hitsingeln "Kids in America". Och, 31 januari födds Justin Timberlake..

Men också det år som OP Blixt blev till. En operation som inte många svenskar vet så mycket om. Det var tidigt en Maj som pluton skickades ut för att bedriva en serie av små operationer som hade kodnamnet Blixt. Tanken var att inta en liten ö, slå ut små sambandsstationer men även några depåer.

Är du redo att göra din plikt ?
Redigerat av SkaGGet den 2013-05-05 17:48
Är det någon som kommer att använda AK4?
history is written by the victors
Alla kör på AK4a förutom de som har "M45" i sitt namn.

Citera

SkaGGet skrev:
Är du redo att göra din plikt ?


Daff inställer sig för kanonfoderstjänst.

TAGGARRRRR!!!!!
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
Gigantiche intresse för detta opet då ja, platserna blev fulla på tisdagen Grin kommer det möjligen fler platser? Vet att Holken är väldigt taggad på att vara med nämligen Smile
Absolut, finns fler spelare så kan jag slå på lite fler platser. Blir en liten trupp till att börja med iaf.. sen fyller jag ut den om det blir fullt.
Update

Nu funkar alla addons som man kan ladda ned via OP Blixt modulen på första sidan.. ladda hem och installera.
För en som är lite nybörjare med detta. Är det bara o lägga in dom 3 filerna i Addons mappen? Eller ska man göra på något annat sätt? Vet inte om ni har en forumtråd om detta. Isf får ni gärna hänvisa mig till den =)

Mvh

Nevil (J.Andersson)
Installation:
Zippa upp filen i ArmA 3 Mappen, som bör finnas:
32-Bit - C:/Program Files/Steam/Steamapps/Common/ArmA 3/
64-Bit - C:/Program Files (x86)/Steam/Steamapps/Common/ArmA 3/

Efter det är klart så borde det se ut så här:
Steam/Steamapps/Common/ArmA 3/@your_mod_folder_name/addons

Gå sedan in i spelet, välj Option och Expansion, alla addons skall finnas med där i spelet och vara ikryssade med ett V. Behöver du addera ett addon kommer du behöva starta om spelet.

Den bör också ligga i addons, inte alltid dom gör det, men se till att göra det. Det är PBO filer som är själva addonet samt

Du kan även lägga till en parameter via Steam, välj spelet i spellistan och högerklicka på Arma3 titeln, välj sedan:

Properties och sedan Set Launch Options. I fönstret skriv i
-mod=@your_mod_folder_name
har du fler addons så är ; det du använder för att skilja dom åt, tex
-mod=@your_mod_folder_name;@en_annan_folder;@en_tredje

Hint
Du kan också använda
-nosplash
för att slippa videos i början, och ihop med resten
-nosplash -mod=@your_mod_folder_name
Tackar så mycket. Har en .bat fil för att starta det andra så jag löser den biten =) Tack än en gång =)

Mvh

Nevil (J.Andersson)
No problemas, såg att jag var iaf tvungen att ha det (PBO filen) i addons mapp. Så får du inte upp det i Options/Expansions, gör en addonsmapp i @units eller vad du kallade den.. och kör så Smile
Hittade den i Expansions o då la jag dem bara i en mapp kallad @Units i Arma 3 mappen. Dock så strular CBA och ger mig error. Men såg på BI forumet att dom håller på med en fix (uppdatering). Detta kommer väll inte bli ett hinder på söndag?
Nope, får lite errors av CBA och SFP.. men inget som är strul i form av förstör OPt Smile
Ordern är klar. Vi tar det ingame så gruppcheferna vässa pennorna och fram med anteckningsblocket!
Pretty disabled, Regards.
UPDATE

Nu först fick jag höra att ACRE är fel-länkat, det var till A2 installationen. Så har nu rätt version ACRE för A3 länkat.. det är även:
[url]

http://hosted.anr...elease.zip[/url]
Lite info. Iluvbread kommer ej att dyka upp. Holken tar bröds plats ikväll i vår grupp.

Mvh

Nevil (J.Andersson)
sillburk > Tack för snabba beslut och understöd, riktigt bra jobbat och roligt att ha med dig !

Till alla > Roligt spel, hade en trevlig speltid och förvisso dog mer än jag någonsin gjort under ett OP.. så hade jag skoj Smile
Va ett riktigt kul OP! ser fram emot nästa!