Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Onsdagens Stresstest 24 April 20.00
Nu har en ny patch släppts till Arma 3 Alpha, kanske den som ligger bakom lite skit eller annat. Vem vet egentligen när det gäller alpha spel. Jag vill ju inte släppa Arma3 OP spel, men samtidigt att lida så mycket med folk som tappar kontakt, fps loss osv.. det är ju hemskt. Så mitt förslag är att inför Söndagens OP; ha ett stresstest. Att vi samlar så många vi kan och verkligen gör massa stress på ett OP, vi tar bort lite kod ändrar lite kod och kör igen..

Så de som kan och känner att de är villiga att avsätta säg en timme på att hänga i lobbyn och göra lite konstiga tester under Onsdagskvällen 20.00; ni kommer hjälpa till enormt. Tidigare så har OPt testats med upp emot 4-5 spelare och då har allt funkat.. men när vi blir många så verkar det balla ur.

Så vilka har jag med mig ?

Frown
Jag kan vara med, har även ett förslag:


20.00-20.15, knappt någon ai, revive/respawn, acre. Pröva utfall.
20.20-20.35, revive/respawn, acre och massor av Ai.
20.35-20.45, revive/respawn, acre 4-5 Ka60 som flyger runt.
20.45-21.00 Pröva med OP.

Dvs, ha lite "test case" igång.. och få ut mest på kortast tid.
Ställer gärna upp, känndes som jag var en av de som hade mest problem

"Ring så spelar vi"
Jag är självklart på. Smile
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif

Citera

granQ skrev:

Jag kan vara med, har även ett förslag:


20.00-20.15, knappt någon ai, revive/respawn, acre. Pröva utfall.
20.20-20.35, revive/respawn, acre och massor av Ai.
20.35-20.45, revive/respawn, acre 4-5 Ka60 som flyger runt.
20.45-21.00 Pröva med OP.

Dvs, ha lite "test case" igång.. och få ut mest på kortast tid.

Du är en vis man =) Tycker detta låter bra, och El Skäggo Diablo, jag är på.
Ja, hej hej!
Minst en krasch var femte minut den första halvtimmen och revive som fungerar om man har tur? Nej tack. Jag är på.
Redigerat av wille9612 den 2013-04-22 18:15
Älgar gillar faktiskt också honung!
Jag har nog inget för mig så jag hakar på. Vore skönt å få en bättre uppfattning av det hela.
även om folk inte kan vara med och spela aktivt, är det alltid trevligt om ni loggar in på servern. Så kan skagget dra er till olika slots och pröva. Kan arma3 köras när ni kollar på film eller laga mat..

För det är just "stresstest" vi vill åt Smile
Kan inte vara med! Annat dök upp

"Ring så spelar vi"
hur gick det skagget?
Riktigt bra, det vart ett par stycken av oss som körde loss lite. Kanske inte blev så många spelare så ett rent Stresstest kunde inte fixas. Men däremot det som var bra och som fick en testomgång var just det nya Revivescriptet och ungefär mängd fiender på samma plats innan Lagggg..

Så tagit med mig hur att tweaka revivescript samt mängd FI..

Även förfrågan om att ha "träningskväll" där man tränar på helikopter-insättning av soldater, rörelse osv.. i lätt glatt spelsätt, men så man kan få fram en bra flygträning för dom som vill, en liten skjutbana för dom som vill det, skjuta raket så man känner sig säker på det.. ha lite olika stationer och moment på samma bräda.. Men kanske inte enormt "clan" fixerat där man måste lolla runt som soldater osv.. utan göra det på ett roligt trevligt sätt.

En annan tanke som uppkom var också ett sorts träningsuppdrag där man kör PVP men som real-train -ish. Alltså Blufor skall rädda gisslan, Opfor skall stå och säkra plats och gisslan. Sen slår Blufor till, då finns det spelare som spelar gisslan, och terrorister.. få in lite träningsmoment; lite spel emot.

Så kommer nog att göras lite träningsuppdrag. För dom som vill och tycker det är roligt att spelträna lite. Ser det inte som något krav inför nått OP eller annat spel.. utan bara för dom som tycker det vore skoj.
apropå det.. en SFP playground önskar jag. Dvs respawn, och alla sfp vapen/fordon så man enkelt kan pröva.

Går med fördel att kombinera med ovanstående Smile
Jo jag tror på det, att göra en stor fet playground site. Börja där vi var förra gången med shootingrange osv.
Men även om man vill, ta helikopter och träna flyg och inbryt osv.
m.m med det som står ovan.

Sen funkade oerhört bra. Ställer in vad för vapen eller gear eller utrustning man skall ha i den, sen får man en fin meny där man lätt kan geara upp vad man vill ha. Sikten tex; får man frågan om man vill addera det på vapnet direkt eller i inventory. Så den kan man tweaka att bara ha SFP saker. Den har inga Xantal utan adderar bara direkt det du vill ha.
För allas information så är det torsdag idag, och onsdag igår. Tappade bort dagarna helt, så missade gårdagens test Sad
Ja, hej hej!
Request: Uppdrag där fiende-AI'n kontrolleras av en mänsklig spelare via high command eller liknande vore coolt att testa nångång. Lite mer variation och utmaning på taktikfronten. Tror shacktac kör så, and it seems goooood.
du menar att alla spelar på den ena sidan utom 1 som styr alla fiender?
låter coolt Pfft
Legitimerad SFP Gnällröv.
Blir som att en snubbe spelar World in Conflict fast mot Arma3 spelare då. Grin Fan vad coolt.
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
skulle gärna se det som ett "helt krig" scenario.

Dvs först får spelaren tillgång till alla enheter direkt. En flygbas med 100 man, helikoptrar, fordon (nu finns inte så mycket i arma3.. yet)...

Sen finns det massa saker värt att försvara, t ex air station mike 26 ger radar bild över hela kartan, hmm kanske bara den och flygplatsen.

Övriga spelare får sen bestämma var på ön de skall slå till, och börja som dykare där...men sån känns mer som en riktigt lång fredagskväll lir än ett söndags OP Smile

Citera

granQ skrev:

skulle gärna se det som ett "helt krig" scenario.

Dvs först får spelaren tillgång till alla enheter direkt. En flygbas med 100 man, helikoptrar, fordon (nu finns inte så mycket i arma3.. yet)...

Sen finns det massa saker värt att försvara, t ex air station mike 26 ger radar bild över hela kartan, hmm kanske bara den och flygplatsen.

Övriga spelare får sen bestämma var på ön de skall slå till, och börja som dykare där...men sån känns mer som en riktigt jävla rolig fredagskväll lir än ett söndags OP Smile



Fixed it for you
Ja, hej hej!