Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Editing
Vad vill du helst ha?
En stridsvagn 122 En stridsvagn 122 57%[17 Röster]
En afrikansk savann En afrikansk savann 43%[13 Röster]
Totalt antal röster : 30
 Skriv ut ämne
Strv 122 eller en ny ö?
Funderar lite på vad skall lägga krutet på..


Strv 122, modell och textur finns hyfsat bra. Lite osäker på hur bra kan lösa physx då inte finns några referenser just nu.

En ny ö, som i princip blir en väldigt stor "afrikansk savann" spelvärd med massa vägar och några träd.
Husen hinner/kan jag inte bygga men de kan man lägga till i editorn och skapa en bas, några stenhus med fiende.

Fördelen med ön är att vi får något nytt än Stratis och där man kan strida på större avstånd, men blir mest "öppen terräng" så kanske inte blir så spelbart..


Dvs finns för och nackdelar med båda alternativen.. vad saknar ni mest?
SHTTTRRVHHH HUNDRAHSCHUTVÅEH
Vore grymt med båda, så alltså strv122 på en Afrikansk savann, Leoparden hör väl hemma där nere i Afrika någonstans!
Fast börja med ön
Redigerat av Humlan den 2013-04-19 13:46

"Ring så spelar vi"
Jag skulle säga ön. Känns som det inte finns någon anledning att ha strv122 för tillfället i alphan. Finns få användningsområden. Dessutom så verkar det bli svårt att få ljud på saken. Så jag röstar på ön. Men om det finns möjlighet så hade lite kullar och berg på ön inte varit fel. Om det nu blir en platt ö så skulle jag nog rösta på att fixa fram en marksman. Antingen gör man en ny psg 90 eller så hittade jag denna: http://www.armaholic.com/page.php?id=...p?id=20214 som man kan göra om till ag 90.
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif
Humlan, innan du redigerade så frågade du om Gotland/Öland.. så här är mitt svar Smile

Tror en fiktiv ö är att föredra faktiskt. Gotland är väl coolt osv men med en mer fiktiv ö kan man leka med tanken att det råkar ligga en armé förläggning, flygplats + någon stor industri osv.

Varför afrika handlar mest om enklast att göra just nu, för solen är så stark på Stratis. Om någon kan "skruva ned" ljuset till svenska nivåer är jag beredd att göra en vinterbana istället Smile

Citera

granQ skrev:

Humlan, innan du redigerade så frågade du om Gotland/Öland.. så här är mitt svar Smile

Tror en fiktiv ö är att föredra faktiskt. Gotland är väl coolt osv men med en mer fiktiv ö kan man leka med tanken att det råkar ligga en armé förläggning, flygplats + någon stor industri osv.

Varför afrika handlar mest om enklast att göra just nu, för solen är så stark på Stratis. Om någon kan "skruva ned" ljuset till svenska nivåer är jag beredd att göra en vinterbana istället Smile


Lite det jag tänkte på också, så ändrade mig. Men något annat att tänka kan vara att göra en liten "skärgård", sverige är väl ganska ensamma at ha en sådan, så man riktigt kan använda sig av dykarutrustningen samt båtar. Finns inte några sådana mod ute (vad jag kan se) så det kanske skulle kunna slå i communityn, bara en tanke!

"Ring så spelar vi"
Jag skulle rösta; Ö

Bygga i sektioner, kan göra OP i sektioner. Dvs inte behöva göra "hela" ön klar på en gång, utan man kan ta en liten del och sen utöka ifrån det..

Behövs bygga städer eller områden så ställer jag upp, tycker om strid i bebyggelse Smile
ö it is Smile

Humlan, ja.. vi kan ju kolla upp en rolig skärgård... Sturkö var riktigt bra arbete men stora delen var skog (som viserligen går snabbt att göra) men vi använde inte så mycket av den.


Så vi får väl fundera över ett bra område helt enkelt.. min "afrikanska" ö är mer ett test inför framtida SFP ö... sen hoppas jag att Grip kommer "back in the game" snart.
Vad som hade varit väldigt coolt är att ha massor med små öar precis som i en skärgård. vissa är bara skog, någon är en gömd militärbas och någon har vanliga hus. Sen en stridsbåt 90 och Gripen på det = <3
kan tänka mig att det är ganska svårt att göra dock pga att man gärna skulle vela ha undervattens landskap också.
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif
Jag har alltid velat ha en källare att gå ned i.. mmm..

Men coolt vore det med en mindre militärbas på en liten ö, en större FOB som har sitt näste där, kanske kan få in någon ubåt i ett berg och sen har man lite bra dolda posteringar runt..
om man nu skulle ha en skärgård så hade jag tyckt det varit coolt om alla hade fått designa och göra sin egen ö. Då måste man ju innan ha en liten "work shop" hur man skapar öar. Men det hade jag tyckt varit väldigt coolt.

+ Man delar upp det så en person inte behöver göra allt.
Öarna blir "personliga"
Beroende på hur engagerad man så kan man göra en ö med bara träd, en med en bas osv. Detta gör så det blir lite skillnad på öarna.

- Vet inte om det blir svårt att sätta ihop allting sen.
Kan bli väldigt skillnad på kvalitet på de olika öarna, så det ser konstigt ut.

Jag hade tyckt detta hade varit coolt att göra men det är bara ett förslag.
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif

Citera

Jag har alltid velat ha en källare att gå ned i.. mmm..


Det finns ett hyreshus med källare som vi gjorde till Sturkö. Var tyvärr svårt att få det att fungera bra då det inte fanns någon nivå under markytan så att säga. Huset stod i en grop med gräsmatta runt som täppte igen gropen men det blev problem i skarven. Gubbarna hoppade ibland som på studsmattor där. Vet inte om ArmA 3 har möjlighet att ha saker under markytan, men i så fall finns huset redo Smile

En skärgård är cool men AI har förut haft förbannat svårt att ta sig över broar. De genade hellre över vattnet och låg sedan där och plaskade. Att få AI att hoppa i en båt och åka till nästa ö var nästan bara att glömma. Återigen - Kanske funkar bättre i ArmA 3? Föreslår i så fall ett begränsat antal öar men att den mesta landmassan är fastland/kust
främst för mission designers då, så kan vi börja spåna lite innan vi släpper i vanliga SFP.

20x20 km stor ö..

http://sfp.granq.se/files/wamako.zip

Citera

granQ skrev:

Humlan, innan du redigerade så frågade du om Gotland/Öland.. så här är mitt svar Smile

Tror en fiktiv ö är att föredra faktiskt. Gotland är väl coolt osv men med en mer fiktiv ö kan man leka med tanken att det råkar ligga en armé förläggning, flygplats + någon stor industri osv.



Är väl inget som hindrar att göra ett delvis fiktivt gotland, eller? Wink Och på sommaren lyser solen rätt starkt i sverige också. Vad gäller flygplats så har ju gotland haft en, även om den låg i en sjö och man bara kunde landa flygbåtar där, men allt måste ju inte vara helt och hållet 'by the map'.

Ett gotland i SFP vore helt imba, själv tyckte jag sturkö var en riktigt grym karta, framförallt för att den var en del av sverige, och att ni lyckades riktigt bra med den. Gotland är större och kräver naturligtvis mer arbete, så jag kan förstå om ni inte vill sätta igång med den redan nu. Men det står absolut högst på min önskelista iaf. Smile

Sum: Ny karta vore nice, strv 122 skulle inte få plats på stratis ändå Pfft
Gotland ligger ganska högt på min och granQ önskelista med, men storleken samt mängden objekt är lite avskräkande...


Annars kan man säga att de som framför allt hindrar oss från att släppa en svensk ö, är just bristen på hus och andra objekt som håller oss tillbaka.
Så ju snabbare någon gör hus ju snabbare får ni en svensk sfp karta....(HINT)
"inspiration" för Gotland scenario..

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/rys...108894.svd

Förövrigt, kanske skall fixa ett par hus precis som gjorde med banken som figgehn målar på. Jag tar på mig den som en action.
En savann.....Vad vill ni göra med mig? Jag kommer ju smälta varje gång vi lirar ju.

Eller mer att jag gillar 122
Altså, det kan ha varit jag!
Medans en pansarvagn låter lockande så känns det som mycket onödigt arbete med fysiken och liknande när man inte har någon arma 3 referens. En till plats och kriga på är ju nåt som känns som ett större behov just nu imo!
Spelade in lite!





Finns ljudfiler till Seelbeasts PRO PE på följande adress: (Vet dock ej om han tillåter användning, men fråga kan man alltid. Smile
http://www.steelbeasts.com/Downloads/...ileid/1453