Visa ämne
 Skriv ut ämne
Arma3 Media
Någon mer som känner att gamla minnen vaknar till liv? #gladzip

CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Lektion: Passagerare skall hålla tyst!

CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

cache.www.gametracker.com/server_info/46.253.198.200:2302/b_350_20_5A6C3E_383F2D_D2E1B5_2E3226.png

Jag är inte helt säker på vad jag såg, men jag gillar inte att ni inte fick smisk. Sad
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:


Jag är inte helt säker på vad jag såg, men jag gillar inte att ni inte fick smisk. Sad


Haha, Tyvärr var inte jag med och allt var delvis mitt fel Facepalm
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Sista OP:et jag spelade innan jag tog en ARMA-paus. Precis allt går åt helvete! Smile

Balkans mäktiga spartan....WIN
[img]http://forgifs.com/gallery/v/Funny/George-Bush-dancing.gif.html[/img]
Mea Culpa, Mea Maxima
Fel video! Wink
det där OP:et, har lust göra om det (kunde ju inte vara med förra gången) och lyckas lite bättre med att få in folk i rätt hkp Pfft
Ni kommer inte att tro era ögon.

CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Intressant genomgång av AI:n.

CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!


Övninsflyger helikopter i ArmA 3 med advanced flight model. Bonusklipp från DCS i slutet.
Det roliga med AFM är att alla instrument faktiskt blir viktiga för att flyga ordentligt. Speciellt HUD:en i attackhelikoptern är användbar.

Synd att flygplanen fortfarande flyger som spårvagnar och stallar som tegelstenar.
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
i.imgur.com/85eCsEc.png

Strv122 Kill


Wow, snygg bild!

• Intressant bakgrund.
• Coolt skärpedjup.
• Fin komposition mellan kanonrörest och den asfalterade vägen.
• Snyggt med personen som står bredvid vagnen.

Mer sådant! Smile
I rörlig form hade det passat bra i en eventuell trailer. Kanske lite sidvind så att röken inte går nästan rakt upp, och något fler element i fjärran som inte stör, men fyller ut höger sida av bilden lite. >Kanske< en till stridsvagn vid det mörka trädet där längst till höger hade sett snyggt ut. Samt att personen gör någon idle-pose.

Jag gillar bilden som fasen! Grin
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Crewn kanske skulle stå med en kikare? En rote med flyg eller helikoptrar i horisonten? Smile

Jävligt fet bild!

Citera

Echo skrev:



Wow, snygg bild!

• Intressant bakgrund.
• Coolt skärpedjup.
• Fin komposition mellan kanonrörest och den asfalterade vägen.
• Snyggt med personen som står bredvid vagnen.

Mer sådant! Smile
I rörlig form hade det passat bra i en eventuell trailer. Kanske lite sidvind så att röken inte går nästan rakt upp, och något fler element i fjärran som inte stör, men fyller ut höger sida av bilden lite. >Kanske< en till stridsvagn vid det mörka trädet där längst till höger hade sett snyggt ut. Samt att personen gör någon idle-pose.

Jag gillar bilden som fasen! Grin


Tack Echo Smile

Testade den där Gcam modden och körde ett litet Strv122 vs T90 efteråt, sen tog jag fotot. Det är photoshoppat som faen däremot. Originalbilden är dubblerad där bilden ovanpå har linsoskärpa, sen är den maskad till originalbilden under där jag tagit fram stridsvagnen och crewen. Sen har jag en svart overlay med en ljus tonad cirkel i mitten, och därefter ett kylande fotofilter ovanpå alltihopa.

Orignalbilden ser ut så här: dl.dropboxusercontent.com/u/5342745/2015-07-19_00005.jpg
Redigerat av Armandur den 2015-07-20 17:07
Det behöver ingen veta Cool
Jag photoshoppar alla mina ArmA-bilder. Grafikmotorn kan ofta behöva den knuffen. Det handlar mest bara om color grading och vignetter.

Oskärpa är rätt klurigt, men du ser ju ut att ha fått till det bra Smile
Annars så tycker jag att ArmAs inbyggda skärpedjupsfunktion i kameran fungerar bra, och man får ju alltid en (till synes) fysiskt korrekt effekt.

Iaf så uppmanar jag mer Anropare att plåta SFP-bilder Wink
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Ni får gärna skriva om bilderna får användas till nya SFP siten sen med Smile

Citera

ZiP skrev:

Ni får gärna skriva om bilderna får användas till nya SFP siten sen med Smile


Kör på med min om du vill Smile