Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP-bloggen
Grip > Ser fram emot Rosö mycket, kommer bli awsome skoj !

Vort > Mycket snyggt, roligt att se mera "objects" som kan höja en stämning och ett uppdrag enormt ! Bra jobb ifrån Vc90 Smile
Stay frosty !

Citera

Vort skrev:

Vc90 har gjort ett väldigt fint tält12 som jag bara var tvungen att visa:

i.imgur.com/y1cZW4s.jpg
Me like! Smile Går den att stänga?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Vort skrev:

Vc90 har gjort ett väldigt fint tält12 som jag bara var tvungen att visa:

i.imgur.com/y1cZW4s.jpg


Det är jävelen vad man får trycka med kaminröret om man ska få spetsen så där långt ned Smile
Kaminröret? Tältduken hänger ju på den ringen man sätter runt röret. Du kan sätta den ringen hur långt ner du vill.
Redigerat av Vort den 2014-06-14 19:19
Ny SFP uppdatering är på gång, 0.4.0 blir det (oj försvann några tänker ni? japp så är det)

De stora nyheterna är att slingloading funkar till hkp16, man kan kan sitta och två nya sittplatser till Hkp 9 där man kan sitta och skjuta.
En sista större ändring är att SFP kommer bli uppdelat, tidigare plockade vi ur öarna och gjorde SFP islands.
Nu gör vi ett SFP aggressors som innehåller våra ryssar och wamako killar.

Finns många fördelar men tror ni räknar ut de flesta själv och jag är trött.

Räkna med en release så snart senaste utgåvan passerat vår kvalitetsansvariga (armandur).. alternativt väntar vi med SFP releasen tills dess att första versionen av aggressors är klar.

PS. Chris, kan man inte men gillade tanken.. skall kolla på det och se om kan fixa en sådan till lite senare.
Ny karta på ingång!
Liten teaser på ny karta till SFP med SNÖ!
i.imgur.com/eyrFM7D.jpg
JAAAA SNÖ!!! har inte sett tillräckligt av det denna "piss" vinter...

Ganska många "fel meddelanden" som poppar upp nu efter ARMA patchen... har långt ifrån testat allt men har inte hittat några feta buggar på den "vanliga" SFP utrustningen än iaf (GRG:t funkar fin fint Wink tack som fan för det) LÖÖÖÖÖV IT Pfft
Fä dör, fränder dör, även själv skiljas du hädan.
Men ett vet jag som aldrig dör, dommen över död man -Eddan
Bohemia alltså..

Citera

Hagelbocken skrev:

JAAAA SNÖ!!! har inte sett tillräckligt av det denna "piss" vinter...

Ganska många "fel meddelanden" som poppar upp nu efter ARMA patchen... har långt ifrån testat allt men har inte hittat några feta buggar på den "vanliga" SFP utrustningen än iaf (GRG:t funkar fin fint Wink tack som fan för det) LÖÖÖÖÖV IT Pfft


kollade, märker inget..

säg gärna vilka addons du använder samt errors du får.
Sry my bad GranQ
mina error hade inte med SFP att göra förutom den hänvisning till sfp_mi24 jag får efter användning av SFP men inte SFP agressors
(NO BIGGY) Grin
Fä dör, fränder dör, även själv skiljas du hädan.
Men ett vet jag som aldrig dör, dommen över död man -Eddan
Börjat jobba på Rosö rådhus igen efter ett längre uppehåll i modellbyggandet.

Förebild:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c4/Uppvindinge_r%C3%A5dhus_%C3%85seda.jpg
Äntligen! Smile
Vaför känns det som att man känner igen den där byggnaden Steel rat?
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Du kanske har haft vägarna förbi Åseda Smile
Kan berätta att för nästa SFP release så kommer AK 5 M203, alltså inte C versionen utan gamla hederliga vanliga.

Riktigt kul tycker jag, då varit ont om vapen för "1990" generationen, vem vet om det kan komma en AK5 Bertil därifrån också.. men men, granattillsatsen är sweet Smile
Vi kanske borde göra en 2035-version av AK5:an?
Vet inte hur man skulle förbättra den redan perfekta bössan, men jag kan tänka mig att det skulle vara en rolig design-utmaning Smile
Skulle iofs kanske rent av vara automatkarbin 6 vid det laget...
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Önsketänk... men en AK 5 ombyggd för 6,5X55mm (Swede) ammo Grin med "Collapsible" kolv (G3 stil)
image.sportsmansguide.com/adimgs/l/1/140106_ts.jpg
Det är iaf vad jag skulle vilja se som AK 6 Wink
Fä dör, fränder dör, även själv skiljas du hädan.
Men ett vet jag som aldrig dör, dommen över död man -Eddan
Vad jag tror Bohemia var påväg med sitt MX-gevär så tänkte de nog "Ett vapen för alla tillfällen". MX-geväret har en skarpskytt-version, en KSP-version, en kompakt version o.s.v.

Jag tror nog man skulle kunna se något liknande. En AK6 för alldagligt bruk, AK6 med längre pipa för avståndsverkan, AK6 med större magasin som även kommer med benstöd, samt en kompakt AK6 som väger mindre / ihopfällbar.

samtliga kommer med ett välbyggt järnsikte som inte blockerar synfältet så mycket.

Kastar runt lite tankar bara Smile
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Mest troliga är att ak6 köps 2017-2018 kanske, och därför finns den redan på msrknaden.ak6:an lär användas till 2035
MX >
http://www.imfdb....ington_ACR

och inspirerades även av typ
http://www.imfdb....ington_ACR

www.imfdb.org/images/8/83/Rem_ACR.jpg
Stay frosty !