Visa ämne
Anrop » Anrop » FAQ
 Skriv ut ämne
ACRE Remover 1.3
Hej Anrop

Jag gjorde ett litet batch skript för oss i SSG förut som tar bort alla ACRE filer från ARMA2 mappen så att det blir lättare att uppdatera ACRE på ett korrekt sett. I och med att vi ska köra PvP nästa torsdag med varandra så kom jag på att ni också kanske skulle ha nytta av det.

Det är inte säkert att den kommer ta bort alla filer för kommande ACRE versioner men då släpper jag en uppdatering
(den är testad på ACRE 1.2.7, 1.2.10, 1.3.0, 1.3.1, 1.3.3, 1.3.5, 1.3.6, 1.3.7, 1.3.8, 1.3.9, 1.3.10, 1.3.11 och 1.3.12)
För er som är intresserade av källkoden kan ni titta på den Här


Allt ni behöver göra är att placera den i er Arma2 map (Operation Arrowhead om ni har Steam)
och dubbelklicka på ACRE_Remover.bat




Downloads
Om inte första länken funkar av någon anledning testa den andra

Mirror 1: http://jailscript.org/ACRE_Remover.bat
Mirror 2: http://eu.gshellz.org/ACRE_Remover.bat



Changes
1.0->1.1 Uppdaterad för att ta bort den nya filen acre2.bikey som dök upp i 1.3.5
1.1->1.2 Nu kan man se vilken version man har.
1.2->1.3 Fixade till ett "Pause" i början så ifall man råkade trycka igång den av misstag så kan man kryssa rutan.
Redigerat av Heisenberg den 2011-09-17 10:46
Tips.. Radera inte JayArma2lib iom att det kan finnas andra addons som behöver den... Den uppdateras dessutom automatiskt så man behöver aldrig installera den från varje ny ACRE version som kommer..

MVH / Preed
Workstation: [ Intel i7 2600K | Asus P8P67 Deluxe | 8GB Corsair Vengeance DDR3-1600 | Powercolor Radeon HD 5870 PCS++ | Crucial M4 256GB SSD ]
Server: [ Intel Xeon Quadcore E3-1230 3.2GHz | 8GB DDR3 | KVM over IP | 100Mbit uplink | CentOS 6.0 ]
Preed: eftersom vi i SSG mer eller mindre agerar Beta testare åt ACRE utvecklarna så har vi ibland fått byta version upp till 7-8 gånger på en dag och vid flera tillfällen så har vi stött på problem när medlemmar inte tagit bort alla filer så jag satte mig ner och skrev det här skriptet för att lösa det problemet.

Det är inte gjort för att "nu ska jag aldrig använda ACRE någonsin mer" användande,
utan skriven för "nu ska jag lägga in en ny version av ACRE" och då kommer det en ny JayArma2lib.

dock så skulle jag självklart kunna skriva om skriptet så att den tar bort allt utom JayArma2lib och sen frågar ifall man vill ta bort den men det är inget vi i SSG skulle behöva egentligen tror jag. vet inte vad för grejer ni kör med i Anrop men om ni behöver en sån release så kanske jag kan göra en "Anrop Edition" av skriptet.