Visa ämne
Sida 1 av 2: 12
|
Epic Battlefield System (EBS)
|
|
Publicerat 2011-05-17 20:40
|
|
Håller på med en modul.. skillnaderna mot BIS ambient combat är: Features: * Stödjer alla factioner * Lättare att använda. * Mer olika enheter/kombinationer används. * "Större strider" (osäker) Hur använda den Placera modulen på kartan och synkronisera med en enhet. Synkroniseras den med en SFP 81 soldat så kommer det spawnas svenskar 81. För svenskar som slåss mot sovjeter, placera två moduller, en synkas mot svensken, en mot sovjeten. Vilka enheter spawnas? Har bara kommit igång med arbetet, nu kan den ta vilken faction som helst, dela in alla fordon den factionen har i olika listor för flygplan, stridsvagnar osv. Tanken är därför att "allt kan användas". Nackdelen just nu är då att woodland och öken kan blandas på SFP 2015 t ex.. får se hur löser det. Större strider Inte bestämt mig, finns för och nackdelar med båda alternativen.. men spontant tänker jag att de spawnade enheterna främst vill säkra städer och kanske lite andra ställen.. inte som ambient att den spawnar en grupp + en annan framför spelaren och så slåss de. Nackdelen är att det blir fler enheter som går åt och som inte "nödvändigtvis" syns för spelaren utan bara belastar cpu:n mer.. ännu värre är att alla enheterna kanske slår ut en objective motsvarande men kan ju hända med vanliga också. kommentarer, feedback på det ? ![]() |
|
|
|
Publicerat 2011-05-17 20:43
|
|
Fixa så de tar mindre än 15min att spawna de samt så borde du fixa att de kan spawna i speciella takistan byar.
Redigerat av Alwandy den 2011-05-17 20:45 |
|
|
|
Publicerat 2011-05-17 20:47
|
|
Låter epic för att köra lite enklare missions ![]() |
|
|
|
Publicerat 2011-05-17 20:50
|
|
Citera Julian skrev: spawnar ju inom 2 minuter.. |
|
|
|
Publicerat 2011-05-17 20:55
|
|
Citera granQ skrev: Inte för mig .. Tog mig minst 6min |
|
|
|
Publicerat 2011-05-18 01:30
|
|
gick bra för ikväll.. har en del arbete kvar men ändå, den är redan kul. Kiptanoi, du hamnar i credits för inspiration ![]() |
|
|
|
Publicerat 2011-05-18 11:01
|
|
lite coolt om man gör ett "escortera fordonskonvoj från A till B" mission ![]() chansen att stöta på fi är ju 100%, och man har ingen aning om vad man möter... kanske möter ett attackflyg inom 3min och då är det kört ![]() blir rent omöjliga missions då nästan... men jefligt coolt ![]() Legitimerad SFP Gnällröv.
|
|
|
|
Publicerat 2011-05-18 11:45
|
|
Texten flyttad ![]() Det jag tycker är bra med det är det oväntade, att när som helst så kan det komma en helikopter eller 2 och flyga över en, eller andra dåliga nyheter som kommer mot en. Och så händer det ju något med, kan vara allt från några meter från ens grupp, eller flera kilometer, beroende på hur man ställer in ACM modulen. Då kan man starta på olika ställen på kartor, och veta att ACM följer med en, och det är inte alltid det blir strid av det, utan det kan spawna en sida på ett ställe, och den andra sidan på ett annat ställe inom denna radie man ställt in har jag märkt. Och det gör det än mera intressant, för rätt vad det är så kan en grupp pansar stå och flina upp sig utan att ha något att göra, tillhör dom då fienden så får man ju passa sig lite. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Kom på en sak till som kan vara skoj, en enkel konfig, som gör att varje kotte som ska avnända den enkelt kan konfigurera den till att passa just denne, med lite små saker, typ som BIS har nu. Redigerat av Kiptanoi den 2011-05-18 11:47 |
|
|
|
Publicerat 2011-05-18 14:35
|
|
mycket fräckt! hur funkar den med multiplayer? skicka in den till ArmedAssault.info! http://www.armedassault.info/index.ph...t=sendnews |
|
|
|
Publicerat 2011-05-20 15:43
|
|
chris, förhoppningsvis Kiptanoi, eftersom du har mest erfarenhet får du gärna pröva modulen och komma med feedback. Förövrigt, den tar städer inom 5 km's diameter, så tänk på det när du sätter ut. |
|
|
|
Publicerat 2011-05-20 19:33
|
|
Absolut att jag kan testa den lite och så, var är den då? ![]() Hittade det i den nya nerladdningen. Och har mailat dig granQ om min första syn på det hela ![]() Redigerat av Kiptanoi den 2011-05-21 12:29 |
|
|
|
Publicerat 2012-07-25 08:50
|
|
Jag håller på och meckar lite med EBS modulen. Målsättning - Göra den fristående i scriptformat (Done) - Lägga till ett antal variabler för att få lite mer kontrollmöjligheter bla: "max antal units spawnade åt gången" (Done) "max units som kan spawnas total från modulen" "Radie som den letar städer att ta över" (Done) "Spawna inte units om fi är inom x m från ledaren" (Done) "debugläge med markers" (50% Done) -Göra den kompatibel med Rydygiers HAC Commander (eventuellt en fristående specialversion av EBS). dvs låta EBS sköta spawnande, och HAC sköta krigandet. (Done) option för att låta EBS sköta utplaceringen av HAC´s cap points. (Done) När jag är färdig tänkte jag (om granQ går med på det) släppa det som fristående script på BIS forum, jag kan även ta på mig och integrera förbättringarna (inte HAC syncroniseringen om den blir fristående) i EBS modulen i SFP Redigerat av subroc den 2012-07-25 09:10 |
|
|
|
Publicerat 2012-07-25 09:40
|
|
Nice subroc, ser fram emot det. Självklart har du alla rättigheter att göra vad du vill med det. | |
|
|
Publicerat 2012-07-25 10:03
|
|
finns den inte redan som fristående? vad är då detta? http://www.armedassault.info/index.ph...ws&id=5162 CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-07-25 10:45
|
|
Om du läser texten på din länk så står det "Release will be stand alone.. probably next week sometime, this is just too great to "try" some new mods and addons". Om du sedan trycker upp tråden så... ![]() |
|
|
|
Publicerat 2012-07-25 10:46
|
|
aaah. ![]() CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-07-25 11:28
|
|
mm, och jag siktar i första hand på en standalone scriptversion, och uppdatera befintlig SFP version. Kanske kan ta mig tid att fixa en standalone addon version, men ser egentligen inga fördelar (enda skillnaden mot scriptverran är att man måste skriva in en initsträng i en GL som är synkad med en unit för att dra igång scriptet). tanken är att få lite mer tweak möjligheter, men om man inte orkar sitta och skruva en massa variabler så kommer den att köra defaultinställningarna från orginalet i sfp |
|
|
|
Publicerat 2012-07-26 17:38
|
|
så har ett demomission klart. Denna version har inget stöd för HAC. http://www.ingaklena.se/tmp/arma2/ebs...akistan.7z Är säkerligen horribelt ooptimerad kod men men.... ![]() |
|
|
|
Publicerat 2012-07-26 22:13
|
|
Nu har jag även gjort en version för HAC, skulle kunna gå att slå ihop till en version men då HAC endå består av massa separata scripts så känns det lite overkill, men har lagt till variabel för att låta EBS randomisera utplaceringen av HAC objectives inom angiven radie www.ingaklena.se/tmp/arma2/ebss_HAC_d...akistan.7z vore tacksam om nån kunde testa lite och se så det inte är nån gamebreaking bugg |
|
|
|
Publicerat 2012-07-26 23:24
|
|
jag ville, men ingen dök upp på min server. ![]() CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
Sida 1 av 2: 12
Gå direkt till forum: |