Visa ämne
SFP-bloggen
|
|
Publicerat 2015-07-03 20:49
|
|
Jag hann ganska långt på första sessionen Som jag misstänkte så är det ganska simpel geometri att modellera. Borde inte ta allt för lång tid att färdigställa, minus UV-mappningen som alltid är ett helvete YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-07-03 20:55
|
|
bra jobbat!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
|
|
|
|
Publicerat 2015-07-03 22:45
|
|
Citera Echo skrev: Ah bara göra allt svart Nice work Redigerat av Granquist den 2015-07-04 05:07 |
|
|
|
Publicerat 2015-07-04 03:14
|
|
Fick lite mer gjort inatt Edit: Fler framsteg, fler bilder! Edit 2: UV-mappen är färdig! Nu är ska det textureras och göra lite high-poly objekt för bakning där det behövs detaljer. Edit 3: Uppesittarnatt... Redigerat av Echo den 2015-07-05 09:05 YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-07-06 13:32
|
|
Lite SFP promobilder YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-07-06 13:33
|
|
snygga bilder
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
|
|
|
|
Publicerat 2015-07-06 13:34
|
|
Oh ye, Combatboat 90. You know I want it, give it to me.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton |
|
|
|
Publicerat 2015-07-07 12:00
|
|
3D-jobbet är i princip färdigt nu. Lite småpill kvar på texturerna bara Edit: Siktet på G: Redigerat av Echo den 2015-07-09 10:56 YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-07-10 12:04
|
|
Kikarsikte åt AG90, Highpoly. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-07-10 14:31
|
|
Asså Echo. Du är härmed kallad: EchoGOD
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall" |
|
|
|
Publicerat 2015-07-11 00:49
|
|
Citera Soodis skrev: Echovangeliet 2:15 - Du skall sikta sant och stort, ty dina motgående parter ska stå inför rättvisa och dom när 12,7 millimeter tär sönder ljudets väggar och dina fiender skall ej längre stå upp. I andra nyheter så är Kikarsikte 90B mer eller mindre helt färdig. Ska bara pilla med dekalerna lite på texturerna. Så snart får det bli OPs där man får panga motorer på konvoyer, sänka helikoptrar och skära genom skyddsvästar som om de vore smör med 50-kalibrigt. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-07-11 13:40
|
|
hell echpogod! echo är sanningen och kärleken, Snyggt jobbat för övrigt
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
|
|
|
|
Publicerat 2015-07-11 18:48
|
|
Lite så där I hemlighet har vi smugit ut en ny version av Wamako på BIS forum. http://forums.bistudio.com/showthread...Standalone | |
|
|
Publicerat 2015-07-12 02:49
|
|
Och på sikt försvinner sfp islands och blir objekts + en release för varje ö | |
|
|
Publicerat 2015-07-18 19:23
|
|
https://www.youtu...5TeYjyJBDk Jag såg den här trailern som RHS precis släppte. Väldigt snygg. Fin touch med karaktärsanimationer. Jag tänkte att jag ville göra en egen till SFP, men jag inser att jag bara inte har tid för det. Det är egentligen ett jobb för flera personer. Hur som helst. Ifall någon som gillar att méka runt i ArmA och har mycket tid, och ett öga för kameravinklar, såhär gör ni för att göra en trailer med karaktärsanimationer: För att filma: När ni spelar ett scenario genom editorn så kan man trycka 'escape', och genom menyn välja kamera-läget. Härifrån kan man gömma interfacet med knappen H. Genom det här läget kan man spela in massor med 'goa klipp. Kamerakontrollerna är lite knakiga, men det går att råda bot på det: https://www.youtu...f56pkkNkBs Hur man får en karaktär att utföra en animation: Först måste vi hitta animationsnamnen. Det gör man genom att, när du spelar ett scenario genom editorn, trycka escape, och genom menyn välja "Animations". Du tas då till ett interface där man kan kolla igenom alla tillgängliga animationer som finns för ArmA 3's karaktärer. Genom att välja 'Cinematic' i den andra drop-down menyn så finns massor av coola animationer likt de man ser i RHS-trailern, där karaktärer går, gestikulerar, viftar med armarna etc. När du valt ut en bra animation, så kan du skriva in kommandot, enhetsnamn switchMove "animationsnamn"; så spelas animationen upp. ex; guard01 swtichMove "Acts_NATOCommanderArrival_Commander_1"; Med lite kreativitet så kan man skapa riktigt coola scener. Jag använde detta i ett intro till ett mission som aldrig riktigt blivit av än, och det ser riktigt bra ut. Ett hett tips när det gäller kameror. Försöker man göra "krigsfoto" så är det oftast en väldigt inzoomad kamera som gäller (Man zoomar med + och - knapparna på num-pad). Ingen combat-cam snubbe kommer springa omkring en meter framför folk som skjuter, så ifall ni ska filma action i en realistisk stil, så är det en kamera som är långt borta, men väldigt inzoomad som ser bäst ut. Undantag finns såklart. Detta gäller dock oftast extra mycket för flygfoto. - - - Jag hade väldigt gärna velat göra en trailer, då jag älskar hur kreativ man kan vara med sådant, men jag har, som sagt, inte den tiden just nu. Saker jag hade velat se i en SFP-trailer: • Soldater som går på led, lugn stämning. • Fordonskonvoy med Strv122, Galtar, lastbilar. Kanske någon karaktär i förgrunden som står vakt. • Ett antal Stridsbåt 90 som kör förbi någon intressant plats. • Gripen som flyger över ett gäng soldater som står och har något slags argument (animationer, yo). Gripen är förvisso inte inne än, men det kommer väl så småningom. • Tre stridsvagn 122 som kör på rad, skjuter varsitt skott. • Soldater som slåss. etc. etc. etc. Ni fattar vinken. Se alltid till att bakgrunden inte är helt övergiven bara. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-07-18 19:31
|
|
Om någon fixar det vore det väldigt tacksamt, vi behöver en video till nya SFP sidan
|
|
|
|
Publicerat 2015-07-18 20:45
|
|
Ny SFP sida?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-07-18 21:08
|
|
Citera Echo skrev: Man kan också använda scriptet " BIS_fnc_cameraOld " Jag antar att man kan sätta in i triggers men jag brukar bara sätta det i en enhets init-fält. "this BIS_fnc_cameraOld" brukar funka(har jag för mig). Jag rekommenderar att man använder en handkontroll för att få mjuka kamerarörelser. Ett annat script som jag använder väldigt mycket är "setacctime 0.5" vilket gör att allt går i slow motion(mer eller mindre. 1 är vanlig fart och 0 är stillastående) Jag kanske skulle kunna försöka göra något men jag har lite tid och hinner troligtvis inte göra något bra innan semester slutar(roligt, man har mindre tid att spela under semestern än när man jobbar :/ ) |
|
|
|
Publicerat 2015-07-18 23:35
|
|
Accelerate time går även att kontrollera genom standard kameraläget. Fördelen med scriptet, dock, är ju att man kan kontrollera det mer. Exempelvis så kan man sega ner tiden från 1 till 0.1 över en tid med ett skript som: Kod Källa
Koden ovan gör att tiden går från normal till superslowmotion på ca en sekund. Bara ett exempel på hur man kan vara krativ med .sqf-kod i ArmA. Acctime funger ej i multiplayer dock. Börjar komma lite off-topic nu, men ifall någon känner för att ta tag i en SFP-trailer, starta en ny tråd och tagga folk. Om alla gör varsin scen så är det inte så mycket arbete. Jag kanske eventuellt får tid över till något snyggt :) Ifall vi får ihop nog många scener så kan jag kanske även tänka mig att klippa ihop allt. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-07-21 16:45
|
|
Här är en påbörjad Aimpoint CS till AK5:an. En del jobb kvar att göra, men det börjar ta sig Mer eller mindre final-bilder för AG90:n. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
Gå direkt till forum: |