Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP-bloggen



fifan va snyggt! Shock

Citera

granQ skrev:

stridsvagn 122 är så gott som klar men gör just nu 15 km/h med våra inställningar eller 170+ km/h med bis default.

Söker efter brisse för jag fattar då inte komplexa motorer inställningar.


Suck. Växellådan vägrar växla upp... Sad
Jag har inte fått så mycket gjort de senaste två veckorna, men här är något i alla fall. Pistol 88 borde inte vara allt för långt borta.

i.imgur.com/hRyEsLo.jpg
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos

Citera

Brisse skrev:

Citera

granQ skrev:

stridsvagn 122 är så gott som klar men gör just nu 15 km/h med våra inställningar eller 170+ km/h med bis default.

Söker efter brisse för jag fattar då inte komplexa motorer inställningar.


Suck. Växellådan vägrar växla upp... Sad


fixat, tydligen hängde de mesta på Wheels defintionen snarare än något med motorn/växellådan.
Sänkte eller höjde (minns inte) vikten per hjul och blev mycket bättre, dock lite dålig svängradie. Vet inte om har med friktion eller annat att göra.
Centrumsvänga går fint men att svänga och köra framåt lite sämre.

Känns som vi borde fixa något med sikten också så känns mer svensk, ingen med steel beasts eller liknande som kan kolla?

Citera

granQ skrev:

Citera

Brisse skrev:

Citera

granQ skrev:

stridsvagn 122 är så gott som klar men gör just nu 15 km/h med våra inställningar eller 170+ km/h med bis default.

Söker efter brisse för jag fattar då inte komplexa motorer inställningar.


Suck. Växellådan vägrar växla upp... Sad


fixat, tydligen hängde de mesta på Wheels defintionen snarare än något med motorn/växellådan.
Sänkte eller höjde (minns inte) vikten per hjul och blev mycket bättre, dock lite dålig svängradie. Vet inte om har med friktion eller annat att göra.
Centrumsvänga går fint men att svänga och köra framåt lite sämre.

Känns som vi borde fixa något med sikten också så känns mer svensk, ingen med steel beasts eller liknande som kan kolla?


Att det är segare att svänga i farten med 122 an gör bara att den blir som vilken annan vagn som helst i Arma 3 vanilla.
Då ett bandfordon svänger i fart genom att bromsa ena bandet (som ni säkert redan vet) så framstår det bara som att vagnen har "dåliga" bromsar.
I min mening är det "lite irriterande" men bättre än att få en 64 ton tung vagn att kränga okontrollerat från sida till sida vid minsta kurskorrigering.
Fä dör, fränder dör, även själv skiljas du hädan.
Men ett vet jag som aldrig dör, dommen över död man -Eddan
Blir nog lite editing och streaming ikväll..
På listan över vad vill göra men får bli glad om hinner två..

Strv 122, smutsigare ju mer man kör.
Ak5 C, få ingame.
Handskar...
Kolla HMS Visby, funkar den ens nu..
Hkp 4, fixa mer instrument i cockpit.
När jag justerade 122'ans förmåga att svänga så gjorde jag det stillastående med stoppur, så att en 360-graders vändning stillastående tar lika lång tid i spelet som i verkligheten. Dess förmåga att svänga med fart blir då vad det blir. Tror inte det går att justera separat.
är väl tankturnforce du har användt?
Korrekt
Ak5B !https://www.facebook.com/SvMilitarhis...=1&theater
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
det är ju de där hjälmarna man saknar och helgröna ansikten.

Anyway, konstaterade igår att:
Bv206
Hkp 4
Gripen
är rätt fina modeller, kräver bara lite mer effort..

tänk om vi kunde få in lite mer effort i teamet.. vi söker folk som vanligt, speciellt om ni är bra på slutföra det som andra påbörjat Wink alt slutföra det ni själva påbörjar.
vad innebär effort?
ansträngning Wink men mer konkret:

bv206, någon som kan oxygen och markera dela av modeller typ.
strv122, någon som kan notepad och justera physx.
jas39, någon som kan både modeller och texturer..
hkp4, måla lite instrument.

Har idag fixat skadebetendet på strv122, blir lite extra effekter där Smile


folk tror att man måste kunna allt, men bara en sån sak som att gå igenom gubbarna i editorn och se om de har rätt utrustning eller för lite ( tex rätt vanligt att de har för få magasin eller för mycket för vad västen klarar).. kräver bara att man kan öppna notepad och editorn.

Citera

granQ skrev:

ansträngning Wink men mer konkret:

bv206, någon som kan oxygen och markera dela av modeller typ.
strv122, någon som kan notepad och justera physx.
jas39, någon som kan både modeller och texturer..
hkp4, måla lite instrument.

Har idag fixat skadebetendet på strv122, blir lite extra effekter där Smile


folk tror att man måste kunna allt, men bara en sån sak som att gå igenom gubbarna i editorn och se om de har rätt utrustning eller för lite ( tex rätt vanligt att de har för få magasin eller för mycket för vad västen klarar).. kräver bara att man kan öppna notepad och editorn.


Se över utrustning och dylikt skulle jag gärna ställa upp med. Även skapa lite fler grupper typ motorburna / mekaniserade osv. Har ingen aning hur man gör men kan nog lär mig. Någon som vet vart man kan läsa på lite och säga vad jag ska börja med. Har väl inte hur mycket tid som helst men någon / några timmar i veckan har jag absolut.

Ska försöka ta mig i kragen och anmäla mig till någon op. också men det verkar lite läskigt.
Insåg att jag hade en config för Alive liggandes som ni kan få. Finns absolut ingen verklighetskoppling till grupper osv utan mest att de flesta alternativet skall finnas med.
Håll till godo:
http://pastebin.c...

Citera

Se över utrustning och dylikt skulle jag gärna ställa upp med. Även skapa lite fler grupper typ motorburna / mekaniserade osv. Har ingen aning hur man gör men kan nog lär mig. Någon som vet vart man kan läsa på lite och säga vad jag ska börja med. Har väl inte hur mycket tid som helst men någon / några timmar i veckan har jag absolut.

Ska försöka ta mig i kragen och anmäla mig till någon op. också men det verkar lite läskigt.


Bohemias wiki är oumbärlig oavsett om man är ny eller erfaren.
https://community...3:_Editing

Sedan skulle jag rekommendera en bra text editor. Vanliga Notepad i Windows fungerar, men jag föredrar Notepad++
https://notepad-p...

Ladda ner Arma3 Tools genom att öppna Steam och gå till Bibliotek->Verktyg och installera Arma 3 Tools därifrån.
gjorde ett script så tornet flyger av på strv122 när den sprängs, sen säger de på chatten att sånt händer bara typ T 72 Sad

vad göra? skall jag ta bort? lägga in det på sfp aggressors (fast alla kör med RHS så klart).. jag vet inte :/
Ämen vafan, ha kvar det. Gameplay vs realism osv.
Vi använder ju RHS eftersom vi väntar spänt på nya SFP! Grin
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Har ni läst nya stavningen på frustration? Strv 122 tydligen...

Det enda, och helt galna, som strular nu är när man sitter som commander och AI kör rakt fram. Säger man stopp, så stannar han. Säger man reverse så snabbar den upp framåt. Wtf?