Visa ämne
Gisslan Mission
|
|
Publicerat 2015-02-08 19:50
|
|
Jag har inte heller kört på länge så jag har ingen aning! Någon får gärna beskriva skillnaden mellan ACRE 2 och TFAR, det enda jag har uppfattat är att TFAR inte bryr sig om distans och radioskugga. Men jag har säkerligen fel.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-08 19:52
|
|
har för mig att tfar inte räknar in saker så som berg och liknande när den räknar ut räckvidd,
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-08 20:33
|
|
Matheez: Det är sådana som du som skapar hat på internet. Vet du inte så kommentera inte Från TFARs Readme. "The quality of radio signal is affected by the nature of surrounding terrain. Worst case scenario – you are located at the edge of a steep hill. If you start moving away from the hill's edge, in direction opposite the transmitting player, you will start getting better signal reception. Best case scenario – a direct line of sight to the source of transmission." ACRE2 vs TFAR: De gör samma sak fast på olika vis. Just nu har TFAR mer radios och modstöd rent allmänt. Echo: De sakerna som finns i modulen i editorn ska du kunna skripta in i init.sqf. Då har du samma funktionalitet utan att kräva att någon specifik av moddarna är laddade. |
|
|
|
Publicerat 2015-02-08 21:56
|
|
nibbles, det är sådana som du som skapar hat på internet bland sådana som jag >: ( förövrigt sa jag "har för mig att" jag påstod det inte för sanning, utan jag trodde det...
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-08 22:23
|
|
Echo, Har du vanilla bilen till uppdraget? Här har du ett förslag på en annan "ammo bil" som kanske passa bättre. |
|
|
|
Publicerat 2015-02-08 22:38
|
|
TFAR är pesten. | |
|
|
Publicerat 2015-02-09 02:36
|
|
Citera Bestefar skrev: Det till höger är en vanlig lastbil med en 'Device' attach-to, va? Bytet till Device-bilarna får det mer att kännas som att man levererar ett kärnvapen istället för vapen/ammo, vilket jag inte riktigt vet om det passar in i den lilla story som omger uppdraget när jag tänker efter, men vi får se ifall det är en ändring som är här för att stanna. Men jag gillar egentligen den stora bilen till vänster, just efter som att den är unik, stor och klumpig. Plus att det inte är så ofta man har en ursäkt att köra omkring i det fordonet. Förarhytten är rätt frän Men jag lutar nästan mer emot att kanske ta samma fordon, fast transportversionen, och attach:a vapenlådor längst bak, ungefär såhär: Då kan två personer även sitta bak på flaket och skydda lasten från skyttesitsarna ...Nu när jag tänker på det så ser det ju jättebra ut. Tror jag kör på det istället, haha. Bestefar, du har indirekt fått mig att förbättra ammotrucken! Tack! I övrigt så gillar jag inte rivaliteten av ACRE2 vs TFAR. Jag tycker det är bra att TFAR finns, så att ACRE får lite extra motivation att pressa ut det bästa i radio-mod jag förväntar mig att ACRE2 eventuellt kommer att bli i sinom tid. Tills dess känns TFAR mycket mer lockande just pga alla funktioner. Jag rådiggar ACREs idé att simulera radioapparater "rätt", men jag värderar funktioner över det, då det höjjer spelupplevelsen i ett sånt här uppdrag i min mening. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 07:45
|
|
Håller med, bra med konkurrens. Därför jag föreslog att göra så att uppdraget passar för båda. Slipper du byta fram och till baka.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 07:59
|
|
Kan hända att jag kikar på det till nästa version. Är för övrigt rätt pepp på hur bra hand flares från AGM fungerar emot night vision. I det här uppdragets fall så kan ett lag kasta massor av hand flares för att blända blufor, och tvinga dem att antingen dra sig tillbaka eller slåss utan night vision. Då kan de varken brukar sina laser-pekare eller ha ett övertag i mörkret. Känns som en bra balans YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 16:51
|
|
Citera Echo skrev: Roligt att du kunde använda idén på ett sätt som blev bättre =) Har du låst de positioner i bilen så man inte sitter i "ammolådan"? |
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 17:00
|
|
Citera Bestefar skrev: Jag försökte, men jag hittade ingen funktion som kan låsa platser. Turligt nog så fyller man på lastbilen inifrån, så hela opfor ska i princip sitta i lastbilen innan man sitter innuti-ammolådan. Det är dock en rätt funky visuell effekt när man sitter där inne bredvid lådan. Lastbilens interiör renderar framför lådan, så lådan ser ut att vara utanför lastbilen, fastän den är närmare dig än... Svårt att beskriva utan bilder YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 17:28
|
|
Citera Echo skrev: Du kan använda "https://community.bistudio.com/wiki/l.../lockCargo" funktionen för att låsa platser i bilen. Vilka positioner du måste låsa får du testa dig fram ^^. Det kan vara så att den funktionen inte går att använda i MP, du får prova. |
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 17:45
|
|
Det står att effekten är global, så den skall säkerligen fungera bra!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 18:02
|
|
Citera Bestefar skrev: Fungerade superbra! Nu kan man bara sitta i förarhytten, samt längst bak för att skjuta. Toppen! YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 18:36
|
|
Citera Echo skrev: Awesome att det fungerade =) Nu ser jag verkligen fram emot gisslan. En varning till användningen av Greyhawken är att BluFor kan köra in den i ammobilen bara för att förstöra. Det kan vara ett tillägg i dina regler om användningen eller sätt en radie som göra att Greyhawken förstörs om den kommer för nära. |
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 19:11
|
|
Citera Bestefar skrev: Jag tog bort Greyhawken igen just av den anledningen. Insåg att det inte skulle dröjja länge innan dens utnyttjades till det syftet Blufor får gott nöjja sig med sin Darter-UAV samt helikoptern som ögon i skyn. Det räcker nog gott och väl. Skrev om det i OP-beskrinvningen som nu är mer uppdaterad än changeloggen i den här tråden. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-02-10 20:16
|
|
Lite taktiksnack så att de som inte spelat tidigare kan hänga med lite. Lärdom från tidigare spel: • Blufor Blufor är få. Väldigt få jämfört med de andra lagen. 3 Blufor kan behöva möta ca 30 opfor och indep. Det gäller att ha koll på vad man gör eftersom att en död blufor skadar laget så pass mycket att det kan kosta en chansen att vinna helt. Man bör alltså inte spela blufor som oerfaren ArmA-spelare eller första gången man kör uppdraget och har koll på hur det går till. Blufor har sällan vunnit då de ofta varit för ivriga på att börja skjuta opfor och indep utan bättre anledning. Om de stör mötet och börjar skjuta så kommer gisslorna mest troligt inte att överleva, och då har Blufor genast förlorat. Blufors bästa kvalitet i det här uppdraget är möjligheten att samla mycket information från luften, och ha stenkoll på vad opfor & indep har för sig, för att sedan välja de bästa handlingarna. De kan tjuvlyssna på möten och vara på plats mycket snabbare än de andra lagen tack vare sin smidiga helikopter. En av de smartaste taktikerna Blufor kan ägna sig åt är att försöka kapa ammotrucken som oftast är dåligt bevakad av opfor, och sedan leta upp indeps förhandlare efter att mötet går snett och förhandla sig till gisslorna med ammotrucken. Det är lika rätt för Blufor att byta trucken mot gisslorna som det är för opfor att göra det. Det krävs även en bra pilot. Helikoptern som blufor har är mer eller mindre deras största övertag. Se till att minst en kan flyga, annars kan matchen bli väldigt kort för blufor, vilket ibland har varit fallet. Skjut inte på indep om det inte innebär en direkt räddning av gisslan (flashbangs fungerar bra här). Ifall indep är er fiende så kommer det vara mycket svårare att hitta gisslan. Den enda bra anledningen att döda indep är ifall ni vet exakt vart gisslan är och är säkra på att de går att frita. • Opfor Opfor måste göra valet i hur många de kan offra för att vakta ammotrucken och hur många de har med sig till mötet som säkerhet. Förutom ammotrucken så har de minst bekymmer tills de eventuellt får tag på gisslan. Då kommer blufor förmodligen inte tillåta dem att komma särskilt långt. Tänk på att det inte är lika aktuellt att avrätta gisslan bara för att blufor attackerar. Att döda gisslan är = förlust för opfor direkt. KSP-bilen är ett utmärkt försvar mot blufor som kommer för nära med helikoptern. • Indep Indep har mycket bekymmer till en början. De ska hålla koll på gisslan, organisera en stor grupp människor och samtidigt lyckas byta till sig ammotrucken och överleva. Indep är de enda som har motivering att döda gisslan ifall saker inte går som planerat. Var medvetna dock att om de inte har koll på vart ammotrucken är så går den förmodligen helt förlorad, vilket då betyder att indep förlorar. Prio ett är att göra bytet med opfor. Om det inte går, så försök göra en deal med blufor. Även om de inte har ammotrucken just nu, så kan ni säkerligen övertyga dem att ifall de skaffar tag på den så kan ni göra ett byte. Skjut aldrig på blufor om de inte skjuter på er först. De är förvisso arga på er eftersom ni tagit deras vänner som gissla, men de vill ju såklart ha med sig gisslan hem också. • Gisslan Gör som indep säger. Vänta tills de gör ett misstag, när någon vänder ryggen om, och se ifall du kan fly. Kom ihåg att blufor ser dig som en prick på kartan. En ensammen prick mitt ute i ingenstans kan leda till att de kommer och undersöker med sin helikopter, vilket kan vara din räddning. Rör dig till en plats där det är lätt att landa en helikopter, om möjligt. • Allmänt Att prata och ljuga är en stor del av spelet. Ifall opfor blir av med ammotrucken, säg att ni har den och försöka ta tag i gisslan ändå. Blufor kan även de ljuga om att de har ammotrucken exempelvis. Har gisslorna rymt från indep? Säg att ni fortfarande har dem. Då får ni kanske veta vart ammotrucken är, och då har gisslorna ändå inget värde för er längre. I den här videon så spelar jag i början helikopterpilot för blufor. Vi tjuvlyssnar på ett möte och beslagtar ammotrucken. Lustigt nog så räddade gisslan sig själv den matchen, vilket markerar en av blufors få vinster i Shady Business. Senare i videon så spelar jag som independent, och gör en deal med blufor om ett byte. Blufor ljög dock om att de hade ammotrucken, vilket resulterade i att vi skjöt gisslan. Alla förlorade. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-02-14 15:29
|
|
Har du gjort lockDriver på gisslan?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-14 15:36
|
|
Citera Chris_Acrobat skrev: Nej. Gisslan borde väl få köra bil? Tycker det är upp till gisslan att inte abuse:a sina möjligheter. Ex, flytta till driver seat när folk har vapen riktade mot gisslan etc. Det står lite om det i vett & etikett texten jag skrev. Den som spelar gissla måste själv inse ifall det bidrar spelet ifall han/hon försöker fly men dör i försöket. Att försöka fly 2 minuter in i matchen bara för att dö gör det ju inte till en sådan superupplevelse för gisslan Sen är det väl upp till indep/opfor att inte skjuta gisslan bara för att han/hon försöker fly heller. Det är, som sagt, instant-fail för indep att skjuta gisslan (ifall de inte redan har ammotrucken eller vet var den är), så går det att undvika döda inte. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-02-14 15:47
|
|
"instant-fail" inte om man ljuger och fortsätter ändå
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
|
|
|
Gå direkt till forum: |