Visa ämne
Gisslan Mission
|
|
Publicerat 2014-01-17 23:38
|
|
Tack för ett kul spel! Hade ett par riktigt mysiga situationer, höjdpunkten var att få detonera fullladdad blufor-helikopter som landade bredvid en c4-minerad ammotruck! xD | |
|
|
Publicerat 2014-01-18 00:15
|
|
v1.1 har spelats och jag letar efter mer kritik och tankar som kan förbättra uppdraget inför v1.2. De tankar jag själv funderar över just nu är följande: • Ta bort suppressor för 7.62 bössan. Kanske till och med ta bort 7.62 bössan helt och hållet. Den är fin, men nästan för stark för det här uppdraget. • Ta bort alla scopes med förstoring för Blufor. Blufor kommer behöva vara närmare striden för att slå till istället för att lägga sig uppe på ett berg i mörkret och inte ha mycket till motstånd. • Byta ut det automatiska reparationssystemet för däcken på ammotrucken. Just nu så lagar däcken sig själva var 10:e sekund. Kan byta ut det mot ett reparationsscript likt det Skägget har i sitt polis-mission. • Undersöka varför markers samt gisslans kläder fortfarande spökar lite när man spelar många spelare. • Ordna bort kill messages. De förstör allt! • Blufor måste kanske vara i räddningszonen tillsammans med gisslan för att vinna. Gisslan kan inte rädda sig själv. Om ingen kommer för att hindra gisslan så kan gisslan fortfarande anses vinna en personlig vinst eftersom han kom undan säker tortyr etc. • Funderar på att flytta Blufors bas längre bort från staden. Andra tankar: Jag tyckte att heat signature systemet fungerade bra för Blufor. Det är lite väl lätt att hålla reda på ammotrucken, men samtidigt så är det upp till opfor hur väl de väljer att vakta den. Jag funderar på att skriva en kort och lättläst briefing för uppdraget som man kan läsa innan spelet börjar så att alla är med på noterna. Denna briefing skulle då innehålla guidelines så att folk vet hur man bör spela. Tanken med uppdraget är såklart att det inte ska finnas några regler, men det finns ändå en gräns som måste sättas så att folk faktiskt har roligt ocskå. Ett exempel på detta är att bara skjuta gisslan i början av matchen. Tänk på att spelaren som kör gisslan i princip måste stå över en hel match som kan räcka i 30-60 minuter, vilket såklart inte är roligt. Det råder en hel del Metagaming också, även om en viss del är svår att rollspela bort, så som vetskapen om blufors heat signature tracker. Briefingen skulle vara en text om Shady Business vett-och-etikett helt enkelt. Medan jag tycker att agressiva spelstilar är en legit stratergi, så verkar de inte vara allmänt omtyckta. och jag förstår varför. Jag skulle önska att blufor var mer beroende av att spionera på mötena för att kunna komma åt gisslan, istället för att kunna helt sonika döda opfor direkt, utan problem, och sen prata med indep utan motstånd. Det verkar vara en alldeles för populär händelse. Den första skottlossningen bör nästan inte ske förens opfor och indep har sitt möte. Jag undrar också om man bör sätta en tydligare markör på hur uppdraget ska sluta. Att folk röstar fungerar givetvis, men ibland känner jag att folk redan är less långt innan matchen slutar. Jag gillar att låta matchen spela klart tills det inte längre ligger kvar någon spelarinteraktion, men samtidigt så förstår jag att de som dog 15 minuter in i spelet kan bli lite less på att vara döda. Ett bra spectatorsystem som tillät en att nästan vara kvar i matchen hade kunnat vara en lösning, men så är nu inte fallet. När ska man avsluta en match och starta nästa? Förutom annan kritik och andra tankar så vill jag att folk säger vad de tycker om; • Heat signature systemet för Blufor. • Indeps tillgång till stationära HMGn. • Opfors tillgång till den mobila HMGn på offroad trucken. • Blufors vapenarsenal. • Indeps 343 radio. • Tillgång till explosive satchel charges för indep och opfor. Annars så hade jag väldigt roligt förutom när servern desyncade loss. Jag hoppas att ni också hade skoj! Redigerat av Echo den 2014-01-18 00:44 |
|
|
|
Publicerat 2014-01-18 01:23
|
|
Timelimit: 45 minuter så man får upp tempot i vissa situationer
Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2014-01-19 17:25
|
|
Här är patchloggen för v1.2 Kommer nog dröja ett tag innan vi kör igen så folk inte blir less så snabbt (Såvida folk inte absolut vill köra mer hostage såklart). Shady Business 1.2 Changelog Generellt • Har försökt göra lite init-script smartare i hopp om att få ner konstiga händelser med markers och kläder. • Uppdraget har nu en tidsgräns på 40 minuter. Det dyker upp en varningstext om hur mycket tid det är kvar vid 30, 15, 5 och 1 minut(er). Det här är för att rappa på spelet lite. Om tiden går ut före någon har vunnit så är det upp till spelarna att avgöra vem som var närmast vinst. • Den automatiska reparationsfunktionen hos ammotruckens hjul, som lagade däcken på fordonet var 8:e sekund, har blivit ersatt av en action som alla spelare kan utföra inom 7 meter av ammotrucken. "Repair" heter den, och efter att den aktiverats så tar det 15 sekunder tills hjulen och motorn har reparerats. • Blufors räddningszon för gisslan har flyttats till en lite mer avlägsen, svåråtkomlig plats. Gisslan ser inte zonen på kartan. • De förbestämda markeringarna på kartan som föreslår mötesplatser har nu bytt färg från vit till svart efter kritik. Nu syns de bättre när kartan är i topografiskt läge. Blufor • Blufor väljer nu sin roll redan i lobbyn. Man kan välja följande klasser: 1x Rifleman 7.62, 1x Rifleman 6.5 MX, 2x Rifleman 6.5 MXM, 1x Rifleman - Designated Pilot (6.5 MX), 1x UAV Operator (6.5 MX). Lådan finns kvar, men innehåller nu mindre saker så att Blufor ska komma igång snabbare med taktiksnack. • 7.62 Supressor och MCRO sikten är borta från lådan. • Heat Signature systemets uppdateringsintervall har ändrats från 10 till 30 sekunder. Motiveringen är att det är svårare att spåra enskiljda prickar som rör på sig, men man kan fortfarande hitta "hotspots" där saker händer och är värda att undersöka (t.ex möten eller en stillastående ammotruck). Förhoppningsvis så drar det ner Blufors förmåga att vara överagressiva tidigt i spelet. • Blufors helikopter går nu att reparera. Om individuella delar tagit mer än 75% skada så kan de repareras tillbaka till 75%. Detta kan hålla helikoptern i luften om man lyckats göra en lyckad nödlandning. Det går 10 sekunder innan helikoptern börjar reparera. För varje trasig del så tar reparationerna 7 sekunder längre per del. Notera att även om helikoptern flyger igen efter en lyckad nedskjutning, så kräver det inte så mycket att få ner en sådan skadad helikopter igen, så Blufor lär inte vara så kaxiga efter en reparation. • Blufor har nu tillgång till 3 st fallskärmar. De finns att hämta i Blufors låda. Indep • Har nu 148 radio istället för 343. Hostage • Har inte tillgång till karta vid spelets start. Kommer editera det här inlägget när jag fixar mer grejer. Redigerat av Echo den 2014-03-04 19:00 |
|
|
|
Publicerat 2014-02-10 09:46
|
|
Ville bara tacka för ett kul spel igår. Bland det roligaste PvP-uppdrag jag spelat. Lite puls när man ska helt improviserat försöka förhandla sig till ett gisslanbyte. Det här är jag gärna med på flera gånger. /Calle |
|
|
|
Publicerat 2014-03-04 10:14
|
|
Jag har uppdaterat v1.2 patchloggen ovanför lite, och rättat till felen som rådde under senaste speltestet igår. Kommer förmodligen slänga upp Hostage-uppdraget som ett OP snart igen, där vi kan köra 1.2 i dess fulla prakt. Här är ett Vett och Etikett dokument som alla bör läsa. Speciellt folk som inte kört uppdraget förut. https://docs.goog...sp=sharing För de som kört flera gånger, skippa ner till 'Vett och Etikett' rubriken. // Echo |
|
|
|
Publicerat 2014-03-04 12:50
|
|
Me wants a Chernarus version! ;P
Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2014-03-04 13:02
|
|
Skulle kunna göra en version i Chernarus lite senare. Förslag på vart i Chernarus? Finns många potentiella ställen, men vill man ha skogsområden eller städer? | |
|
|
Publicerat 2014-03-04 13:08
|
|
Citera Echo skrev: Är ju isf södra chernarus som gäller med Cherno, elektro. 1 start runt Kamenka 1 runt Pogorevka 1 runt Staroye elle Elektro med meeting point i Cherno Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2014-03-04 18:59
|
|
Började smått snickra på en Chernarus version. Kan hända att vi varierar mellan Altis och Chernarus-versionen beroende på önskemål vid nästa Gisslan OP tillfälle. Wambo kom med ett önskemål om fallskärmar för Blufor. Ett väldigt lömskt önskemål, vilket såklart gillas. Därför kommer det finnas 3 fallskärmar för Blufor till nästa speltest, så får vi se hur det fungerar! |
|
|
|
Publicerat 2014-03-05 01:20
|
|
Citera Echo skrev: LIGG MED MIG! (Använd dock mitt ligg-substitut Wambotcha) Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2014-03-30 17:03
|
|
Eftersom vi smått börjat nosa in på Shady Business v1.3 så börjar jag lägga upp patch-loggen här: Shady Business 1.3 Changelog Jag provar ge tillbaka lite styrka åt Blufor, men det är fortfarande inte tanken att de ska vara en death-squad som kan ta vad de vill ha hur som helst. Generellt • Tidsgränsen har nu sänkts till 35 minuter från 40. Varningar ges när det är 20, 10, 5 och 1 minut(er) kvar. • Mer scriptfixar. Försöker lösa radioproblemet bland annat. • Fler möjliga spelare åt Opfor och Indep. • Annan tid på året. Det är nu mörkare ute. Ficklamporna kan komma till användning. • Det finns lite fler möjliga mötesplatser nu. Fler mötesplatser är nu även utanför staden Kavala för att bryta upp mönstret. Det här kan även leda till olika långa transportsträckor för indep och opfor, vilket kan göra att det ena eller det andra laget hinner göra sig mer "hemma" på området än det andra laget. • All form av meddelanden när en gissla blir räddad/bortrövad har tagits bort och blivit utbytt mot ett hederssystem. Se 'global channel' nedan; • Global channel är tillbaka till chatten. Syftet är att kunna bryta karaktär och meddela andra om eventuella game-breaking problem (ifall hela Blufor spawnar utan ACRE-radio exempelvis). Bör användas för sådana problem omgående. Efter spelet har börjat (dvs när opfor och indep börjat röra på sig) så ska det vara tyst i kanalen. Global channel får även användas när ett lag känner sig redo att "ge upp" om de inte längre har någon chans att ta hem vinsten, alternativt meddela att de anser sig vara klara och har vunnit ifall de tagit med sig en (eller två) gisslor hem. Blufor • Har fått tillgång till en Greyhawk UAV som kan kontrolleras utav UAV-operator. - Borttaget. Greyhawk UAVn var distraherande för upplevelsen, samt betedde sig konstigt (Ibland spawnade den inte). • 1x RCO-sikte finns nu i lådan som Blufor får dela broderligt på. • Intervallet på Blufors Heat-Signature system är sänkt till 18 sekunder från 30. Opfor • Ammotrucken kan nu spela en kort countrylåt, en funktion som säkerligen kommer tas bort när det blir för tjatigt (Endast spelare utanför lastbilen verkar höra låten dock). Indep • Lådan är borttagen. 4 st Indep startar nu med supressors på sina vapen (Markerat som 'SMG - Supressor' i lobbyn), och explosive satchel charge har blivit flyttad till Strider-fordonet som står parkerat vid deras start. Hostage • Det finns nu två gisslor! - - - Loggen kommer uppdateras eftersom. Redigerat av Echo den 2014-07-08 19:38 |
|
|
|
Publicerat 2014-07-08 19:48
|
|
Här följer en länk till Shady Business v1.3; https://dl.dropbo....Altis.pbo Kör så gott ni vill med den under diverse pvp-kvällar! Jag har uppdaterat 1.3-loggen ovan med smågrejer, men det mesta jag fixat sedan tidigare är "under huven"-scriptfixar. Jag tror att jag fixat de flesta, om inte alla, radioproblem samt saker-i-lådor-problem där vissa lådor/fordon innehöll saker som de inte skulle. Shady Business har, som många andra uppdrag, varit lite oförutsägbara med sina scripts när spelarantalet börjar närma sig 30, så jag kan inte garantera att det är felfritt, men rapportera gärna upptäckta fel här! Vanliga fel brukar ha innefattat: • Spelare får fel typ av radio. (Blufor ska ha 119, Opfor 148, Indep 148, och gisslorna ingen). • Mötesplatsen stämmer inte överens för alla spelare i opfor och indep. • Lådor och fordon har inte de saker de ska ha. Här finns ett Vett & Etikett dokument för gisslan-uppdraget. Bra för de nya medlemmarna som aldrig spelat det förut https://docs.goog...MbAqo/edit Redigerat av Echo den 2014-07-08 20:18 |
|
|
|
Publicerat 2014-07-08 21:22
|
|
Shady Business v1.3 Ligger numera uppe på Tysklandservern Thanx fur tha share ! Stay frosty !
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-06 23:07
|
|
Shady Business v 1.4 a.k.a Gisslanuppdraget. Generellt • Samtliga lag har fått en ny look: Blufor skiljer sig lite i vilka hattar de bär, som förut. Förhandlarna står längst ut på varsin sida. • Tidsgräns sänkt till 30 minuter från 35. • ACRE-beroende är borttaget. Uppdraget är nu mer anpassat för TFAR (tills vidare). • Uppgraderade script. På riktigt den här gången! • Det finns tre färgkodade 'zoner' på kartan i Kavala. Det är för att man lättare ska kunna hänvisa till en viss del av staden (ex: "Industrial 2 i den gröna zonen". • Förhandlarna har tillgång till GPS. Blufor • Greyhawk UAVn är tillbaka igen. Blufor har nu två stycken UAVs tillgängliga. • 20 sekunders heat-signature intervall ner från 30. • Det finns en 1/6 chans att blufor får ett prickskyttegevär till sitt förfogande istället för ett av sina vanliga sikten. Kom ihåg dock att kikarsiktet som följer med inte fungerar med nattkikare, så gömmer man sig i mörker så är prickskyttegeväret ett problem mindre. • Blufor har fått standardiserad gear. Lådan är borta och de är istället utrustade med allt de behöver från start. Fallskärmar och alternativen sikten till gevären finns i helikopterns förråd. Ändringar inkluderar • 7.62mm-geväret är borta • Nu har alla blufor MX-gevär med granattillsats samt färgade ljusgranater. Händigt om man vill signalera eller förvirra. IR-granater finns för mer diskreta syften. • Diverse AGM-gear ingår också. Blufor har inte tillgång till så mycket ammunition för att framhäva sparsam eldgivning istället för dödspatrull. UAV operatorn har fortfarande en Darter-UAV ryggsäck. Opfor • Finns en 1/5 chans att de får två stycken KSP-bilar istället för en. • "Ammotrucken" har fått ett nytt utseende (Tempest Device). Indep • Finns en 1/5 chans att indep får en obeväpnad helikopter till sitt förfogande. AGM Noteringar: Medicsystemet är inställt till följande: • Prevent Insta-Death alternativet är påslaget. Man kan inte dö av ett skott, utan man kommer alltid slås medvetslös istället. Det här är för att möjligen hålla kvar en lite i spelet då det inte finns någon respawn. Man förblöder dock troligen till döds ifall någon annan inte bandagerar en snarast. • Single Bandage Heals entire body. För att fokusera mer på spelläget och mindre på att bandagera sig. • Cable-ties är en lockande funktion men det förvandlar gisslornas gameplay till att bara titta på i 30 minuter. De har noll chans att rymma. • OBS! Det är viktigt att SFP (eller vissa andra addons som har throwables) inte är aktiverade eftersom det krockar med AGMs handflares, samt ARMA3's IR-granater. --- Shady Business Vett & Etikett dokument: https://docs.goog...n_YY5w/pub Nya spelare som vill vara med bör läsa igenom detta. Det gör er och andras upplevelse mycket mindre frustrerande Jag kommer hålla ett ordentligt lir Shady Business efter Operation Dawnbreaker OP:et, samt kanske någon gång där jag lyckas klämma in det. Innan dess så kommer jag hålla en kort testrunda för att kolla så att alla script fungerar som de ska (speciellt scriptet som slumpar mötesplatsen för opfor och indep. Det har varit knas rätt många gånger förut). Kommer skriva mer om det om någon dag, och uppskattar ifall folk kan offra 10-20 minuter för att hjälpa mig testa! Redigerat av Echo den 2015-02-09 05:27 YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-02-06 23:23
|
|
jag är villig att offra mig alla dagar förutom vissa hela helger (sällan) och inga söndagar | |
|
|
Publicerat 2015-02-08 12:12
|
|
Citera ACRE-beroende är borttaget. Uppdraget är nu mer anpassat för TFAR (tills vidare). Du kan göra uppdraget oberoende av båda och ändå stödja båda genom att ha ett skript som kollar vilket, om något, av dem ligger på servern. Så länge som det inte är någon special funktion i TFAR du förlitar dig på. Jag har ett (halvt) sådant skript liggandes färdigt om du vill ha! CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-08 12:59
|
|
Jag tror att det enda TFAR-beroendet som finns just nu är att jag använder en modul för att sync:a radiokanaler, samt att Virtual Arsenal byter ut 'itemRadio' direkt så att spelet slipper göra det efter att man startat det. Det är alltså inga djupa beroenden, och skulle inte ta speciellt lång tid att fixa ifall ACRE 2 blev mer lockande igen. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-02-08 15:28
|
|
Jag menade mer att du slipper ha två olika versioner ute. Fast, modulen är i editorn va?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-08 17:50
|
|
Ja, modulen är i editorn. Finns det någon anledning att ha en ACRE2 version just nu? Verkar inte som att ACRE2, just nu, har sina funktioner på plats ännu. Tror säkert på ACRE2 i framtiden, men det verkar lite fattigt i jämförelse med TFAR. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
Gå direkt till forum: |