Visa ämne
Gisslan Mission
|
|
Publicerat 2014-01-09 18:46
|
|
Citera ZiP skrev: Skickade mission foldern till mailen på din profil, |
|
|
|
Publicerat 2014-01-09 22:46
|
|
Riktigt trevligt mission, 5 av 5 toasters. MER! | |
|
|
Publicerat 2014-01-09 22:51
|
|
Jag är sjukt stolt över hur bra ni spelade. Ser fram emot nästa gång. Tar gärna emot kritik här så uppdraget kan bli bättre. | |
|
|
Publicerat 2014-01-09 22:54
|
|
aa som sagt grymt roligt, och grymt bra återspelsvärde, speciellt eftersom alla e spelare och kan spela olika utifrån ledare å hela kittet | |
|
|
Publicerat 2014-01-09 23:15
|
|
Tyckte det var riktigt kul! Ge opfor en lite bättre radio så blir nog balansen perfekt! | |
|
|
Publicerat 2014-01-10 08:47
|
|
Jag hade sjukt kul igår! Mer av detta Förslag: Lägg till markers för startplatser/mötesplats så man slipper markera ut det själv Kanske göra samma mission på på ett annat ställe, alternativ gör platsen random? |
|
|
|
Publicerat 2014-01-10 08:49
|
|
Är kanske inte så mycket att göra åt men grymt tråkigt när man dog alldels för tidigt och liren trots allt var så långa, säger inte att det skall vara respawn eller time limit men när det är helt uppenbart vem som vann kan man bryta tidigare. Tror var andra omgången som pågick 15-20 minuter efter det var helt klart att bluefor hade tagit hem det. Visst är det kul för de som lever att få köra klart men har man varit död och spectatat i 40 minuter redan så är det roligare med en ny omgång.. |
|
|
|
Publicerat 2014-01-10 09:00
|
|
Förslag: Revive - 60 sekunder, om man går ned kan teammates få upp en igen, men att det tar rätt lång tid och att man "blöder ut" efter 5 minuter. IR - Bort med IR på Drones, Bilar etc Drones - Skulle vara nice och kunna skicka iväg en "stor" drone istället (utan ammo) Flygplan - Transportflygplanet för SFP t.ex, så Ind kan gömma gisslan i luften, planet skulle man kunna sätta random vid flygplatser så man inte riktigt vet var det kommer vara Mindre karta - Skulle vara intressant och se hur det fungerar på den lilla kartan istället AI Bilar - ca 10 st civila bilar som patrullerar runt hela ön, med ljusen på för trevlig effekt Random väder - Att molnighet, regn etc alltid är slumpat Slumpade starter - Vid varje runda slumpas starterna, känns som distanserna på starterna var bra, men att de flyttas runt på ön så det blir olika miljöer Klasser - Istället för att 5-10 min går åt att utrusta sig själv borde det finnas en standardiserat utrustning med olika syften. UAV nisse, Sniper, Demolition etc. samt vanliga skyttesluskar. Kläder på gisslan! Det är kallt på natten! Bort med silencers för samtliga! Kill messages = OFF SFP Version - Swe, Rus, Wamakos Indep... Sätta varje sida i egna grupper, som det är nu är ju ST-Hud värdelös Redigerat av figgehn den 2014-01-10 09:30 Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2014-01-10 11:42
|
|
Gillar dina förslag, Figgehn, förutom revive. Det tråkiga med revive är att det lag som vinner eldstriden får upp alla sina gubbar igen, vilket gör att de inte förlorat något, vidare så känns det så meta att stå och vakta ett lik i 5 minuter till han verkligen är död. Kanske skulle funka om det var max 30 sekunder bleedout time, men tycker ändå att revive förändrar hela dynamiken för mycket till det sämre, även om det är lite trist att vara den första som dör (vilket hände mig första gången). Tror folk är betydligt mer benägna att påbörja en eldstrid om det finns revive, vilket går emot tänket med uppdraget. Mina två ören. |
|
|
|
Publicerat 2014-01-10 11:45
|
|
Wambo: Det är markers på kartan normalt sett, men de var inte närvarande av någon anledning igår. Har inte vart något problem när jag hostat, så vet inte om det är något som händer när man kör dedicated server? Detsamma gäller att gisslan inte hade kläder på sig. Vet inte om detta är något vanligt problem. figgehn, tack för förslagen. Vissa delar diskuterar jag gärna lite. Tolka det inte som att jag avslår dina förslag Revive: Jag vet ärligt talat inte hur man gör ett revive script. Finns kanske något att kopiera. Annars så brukar väl ACE ha ett rätt nice incapacitation system. När det nu dyker upp för ARMA III så lär det ju bidra i alla fall IR: Igår så diskuterade vi att det var fint att Indep har sin command module på pansarfordonet. Det är en stor fördel, men det är också väldigt klumpigt att forsla runt ett fordon för att man ska kunna utnyttja funktionen, vilket kompenserar för fördelarna om man ska vara diskret. Det är något som gärna får diskuteras för och emot. Jag upplevde personligen inte att det var ett stort problem, men jag var ju inte med överallt heller. Drones: Jag var inte säker på om drones skulle vara med alls från början. Jag vet inte hur flitigt de användes under gårdagens uppdrag, så folk får gärna komma in och berätta hur användbar (eller oanvändbar) dessa drones var för blufor. Storlek på kartan: Jag tycker att det stora området hjälper uppdraget att vara omspelbart. Finns många platser att utnyttja. Om uppdraget hade vart på Stratis så hade det väl inte varit så stor skillnad egentligen, eftersom banan ändå är större än det område vi utnyttjade på Altis. AI bilar hade vart nice, men jag tycker att AIn i ARMA, med eller utan script/mods uppför sig otroligt dåligt och tar ut inlevelsen en del. De kan knappt köra genom en korsning ibland utan att krocka med en lyktstolpe. Men det kanske finns något fint script som fixar detta? Random väder är väl ett problem just nu eftersom det inte syncar ordentligt i ARMA III. På Escape from Altis så har vi alltid olika väder från spelare till spelare (En spelare har kraftigt solsken medan en annan sitter i en åskstorm). Hade gärna lagt in det annars. Slumpade starter: Jag kan flytta runt och göra olika versioner av banorna så man startar på olika delar av Altis. Går säkert att göra något scipt som slumpar starterna, men det låter som mycket mer jobb för samma effekt. Klasser: Resonemanget bakom varför jag satte saker i lådorna var för att man lätta ska kunna skapa en plan 'as you go' och anpassa sin utrustning därefter. Spontant helt enkelt. Vet inte om det gick hem hos spelarna dock. Fler får gärna komma in och hojta sin åsikt. En av tankegångarna med banan är att hålla spelarna så lite i handen som möjligt, så att man inte kör i ett spår utan gör sina egna. Om en sniper-klass finns så tänker man kanske att den personen bör göra sniper-göra, istället för att vara kreativ med uppgifter. Men det kanske också något som bara jag fått för mig Silencers: Här hade jag också gärna fått mer åsikter från spelare. Blufor har silencers för att kunna arbeta diskret, medan indep får några (4st tror jag) för att kunna göra fuffens bakom kulisserna (punktera däck på fordon utan att opfor hör det osv). Kill messages är något jag hade missat helt. De ska jag försöka fixa bort! Grupper: Jag satte alla separat för att få bort alla default voice-commandon som arma verkar plåga en med. ex: "Three, regroup!" såfort en person går iväg från gruppen. Om det finns någon bra work-around för detta så skulle jag kunna sätta folk i samma grupper. |
|
|
|
Publicerat 2014-01-10 12:19
|
|
Nu spelade jag inte spelet men kanske kan besvara lite på det som tas upp ändå Allt för att göra communityspel roligare och såsom man vill ha det. Wambo: Det är markers på kartan normalt sett, men de var inte närvarande av någon anledning igår. Har inte vart något problem när jag hostat, så vet inte om det är något som händer när man kör dedicated server? - Om du inte har lagt till dom på något annat sätt än i editorn så ska det gå i dedicerad miljö. Detsamma gäller att gisslan inte hade kläder på sig. Vet inte om detta är något vanligt problem. - addUniform funkar inte i dedicerad miljö, ha istället en renodlad civil med rätt kläder. Kan tänka mig det var där problemet fanns. Revive: Jag vet ärligt talat inte hur man gör ett revive script. Finns kanske något att kopiera. Annars så brukar väl ACE ha ett rätt nice incapacitation system. När det nu dyker upp för ARMA III så lär det ju bidra i alla fall - Inget revivescript är utan problem. De flesta har ibland små problem, med det sagt så brukar jag ändå säga att BTrevive är väl lättast att lägga till och nu lite mera stabil än tidigare. IR: Igår så diskuterade vi att det var fint att Indep har sin command module på pansarfordonet. Det är en stor fördel, men det är också väldigt klumpigt att forsla runt ett fordon för att man ska kunna utnyttja funktionen, vilket kompenserar för fördelarna om man ska vara diskret. - Om man vill ha fordon men inte låta dom ha fancy sikten kan man stänga av det genom att använda: _this disableTIEquipment true; Men det stänger inte av flir i 3d, då bör man om man vill vara så noga kanske slå av PiP effekten med setPiPEffect. AI bilar hade vart nice, men jag tycker att AIn i ARMA, med eller utan script/mods uppför sig otroligt dåligt och tar ut inlevelsen en del. De kan knappt köra genom en korsning ibland utan att krocka med en lyktstolpe. Men det kanske finns något fint script som fixar detta? - Det finns ju någon MPciv mod, men det kanske är lite väl.. ta istället och skapa några enkla WP för ett par bilar, sätt lite random paus innan nästa väg så får man ju lite dynamik och att dom kör på de stora enkla vägarna. Slumpade starter: Jag kan flytta runt och göra olika versioner av banorna så man startar på olika delar av Altis. Går säkert att göra något scipt som slumpar starterna, men det låter som mycket mer jobb för samma effekt. - Slumpa start är inte så svårt, det är mera att GroupLeader är group:ad med ett par marker, då kommer han att vid varje start slumpas mellan dessa markers. Ta då och gör ett par olika möjliga startzoner med gear vid dessa markers; så har du ett slumpande start. Klasser: Resonemanget bakom varför jag satte saker i lådorna var för att man lätta ska kunna skapa en plan 'as you go' och anpassa sin utrustning därefter. Spontant helt enkelt. Vet inte om det gick hem hos spelarna dock. Fler får gärna komma in och hojta sin åsikt. - Klasser är lätt att fixa, gör ett par olika sqf som gearbaserar, lägg in ett par addAction som motsvarar klasser. Så kan spelarna gå till tex lådan eller skylten och då välja en klass som passar dom. Minimerar man grymt på att plocka gear ur lådor. Grupper: Jag satte alla separat för att få bort alla default voice-commandon som arma verkar plåga en med. ex: "Three, regroup!" såfort en person går iväg från gruppen. Om det finns någon bra work-around för detta så skulle jag kunna sätta folk i samma grupper. - En mod som funkade kanon förr och har blivit portad över: http://forums.bis...Voice-Stop |
|
|
|
Publicerat 2014-01-10 13:23
|
|
Citera Echo skrev: Vi sket i dem tredje omgången, men tror faktiskt att det skulle varit riktigt bra att ha med sig dem. Citera Echo skrev: Jag tycker nog också att silencers ska finnas, iaf för bluefor i och med att de är så få så behöver de ett teknikövertag. Tycker det är riktigt kul balanserat. Bluefor: Få, men grym utrustning, redfor: "mellanmånga" och rätt hyffsad utrustning (speciellt om de får en lite bättre radio) och greenfor: många, men rätt skruttig utrustning. |
|
|
|
Publicerat 2014-01-10 13:26
|
|
Medkits åt Bluefor, alternativt en Medic-roll | |
|
|
Publicerat 2014-01-10 13:41
|
|
SkaGGet, tack! Ska knapra lite på denna info. Tomten; Jag tänker mig att drones kan införa bra teamwork också, eftersom att det ger Blufor situationsmedvetenhet genom kommunikation. Värt att tänka på också, är att de då har en spelare som inte är stridseffektiv i en eldstrid om han sitter och styr en UAV. Wambo; Jag hade helt glömt bort medkits och medics. Varje lag kanske borde ha varsin sjukvårdare och varje spelare tillgång till varsitt medkit? |
|
|
|
Publicerat 2014-01-10 13:44
|
|
Citera Echo skrev: Absolut Bluefor iaf, kanske även Opfor.. Tänkte först att man ska skippa på Indep, dom kan ju få hjälp av ev. Opfor/Bluefor som en ev. snäll gest/Trade-resource |
|
|
|
Publicerat 2014-01-10 13:51
|
|
Går det att hjälpa folk från motstående faktioner? Isåfall så låter det bra. På tal om det. Vet någon om blufor och opfor, till exempel, kan åka i samma fordon tillsammans? Jag antar att det inte går. Fungerar ju fint för civilian och indep. Kan man töja på dessa begränsningar? Hade vart roligt att se fler 'The enemy of my enemy is my friend' scenarion där blufor och indep kör i samma fordon osv. |
|
|
|
Publicerat 2014-01-10 14:12
|
|
Tycker inte det.. räcker med som igår. Vad gäller slumpmässiga starter, kan kika på det efter klar med FN Op om ett script som tar sätter gisslan och independet i någon av alla städer på Altis, sen opfor/bluefor på lämpligt avstånd. |
|
|
|
Publicerat 2014-01-10 18:07
|
|
började fundera också om ST_acre måste finnas på servern för att viskningar ska fungera? | |
|
|
Publicerat 2014-01-10 18:49
|
|
Korrekt, enligt deras README, Note that this mod must be run both client- and server-side. Då vet vi varför det inte funkade igår
|
|
|
|
Publicerat 2014-01-10 18:51
|
|
jo, men var nog spännade med enbart acre, å tron om att d funka xD | |
|
Gå direkt till forum: |