Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Vrede (nu med testMP)
i.imgur.com/FTEXS2p.jpg

Kompani Lima November har fått FOB Lance till sitt förfogande när så de gör sina operationer i den afrikanska terrängen. Flertal plutoner utgår ifrån FOB Lance i den större operationen kallad OP Vrede.

Ordergivningen är att säkra och skapa lugn i närliggande miljö, främst produktionsbyggnader men även civila byggnader. Denna operation är inte lätt, striderna kommer vara tunga och säkrandet av mark kommer ta tid.

---------------------------------------------------------------------------

Detta kommer alltså att utspela sig på en helt annan ö än Stratis, en afrikansk sådan.
Fungerande revive (inte 1200sek), behov av plutonchef.

Update
* Själva afrikanska ön + SFP nyaste är på gång

i.imgur.com/yIddkRC.jpg
SkaGGet bifogade följande bild:fil:
op_vrede_testsfp_wamako.pbo [1.25MB / 482 Nerladdningar]

Redigerat av SkaGGet den 2013-06-02 12:02
Grin

kommer inte heller ha killmessages (som noterat i någon feedback)..

PS. Troligen kommer soldaterna ha nya stridsvästen med fickor då också, och inte den som är där.. just saying.
Redigerat av Granquist den 2013-05-28 14:49
Kommer även ta bort SideChat funktionen.
Tar man disableChannels på alla kanaler så får man bort KillMess också. Man får välja 6an då KillMess är systeminfo. Det tog vi bort i Arma2 i något OP.. kan göra lite test i veckan men skall inte vara några problem.

http://community.bistudio.com/wiki/De...leChannels
Är väll en server setting.
Personligen tycker jag att sidechatten är bra att ha kvar. Under förra uppdraget dog mitt spel och jag fick spawna där vi startade i början av uppdraget. Bra att ha chat då och förklara vart man är och att ma när på väg.
Man kan ta bort allt, men ha kvar GroupChannel. På så sätt så kan du skriva till din grupp men resten slipper se det.

En lösning ?
Head >> Nope, du lägger in det i description.ext som bakas in i uppdraget. Funkar väl i MP men inte i editor läget.

Citera

SkaGGet skrev:

Man kan ta bort allt, men ha kvar GroupChannel. På så sätt så kan du skriva till din grupp men resten slipper se det.

En lösning ?

Låter helt perfekt tycker jag!
Hur fungerar markers, går de via dessa channels eller hanteras de på något annat sätt?

Citera

SkaGGet skrev:

En lösning ?

Det finns en server setting menar jag,.
http://community....rmaprofile

DeathMessages

Citera

Toktotte skrev:

Hur fungerar markers, går de via dessa channels eller hanteras de på något annat sätt?

direct channel?

men annars får vi väl bättra på vår verbala kommunikation.
disabledChannel 6 gör också så man inte ser om nån lämmnar eller join eller några systemchats.
närstridsledare? känns som behöver fundera på roll/ansvar lite i plutonschefsgruppen..
Prata ihop dig med Silleburk, han har väldigt bra tankar och ideer Smile
sen har jag tankar på vår utrustning och fordon (ny tanke!)..

så tänkte jag kunde få utrusta min pluton lite? Kom gärna in på irc när du är tillgänglig.
När granQ kan länka Wamako så finns nu ett speltest på huvudtråden att ladda ned och hosta. Där kan man testa revive, vapen, basen osv.. ladda om mortars.

Men den behöver ACRE, SFP 0.1.3 och Wamako.
Visst kommer det en ny version av SFP under dagen?
det stämmer, jag är dock rätt bakis, så tror runt 15.00..
Ingen stress granQ, ingen stress. Smile