Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP-bloggen
Har kanske inte något att göra med SFP modden men tycker att ni borde se denna 30 sekundaren på Särskilda operationsgruppen av Försvarsmaktens combat camera.

http://www.youtub...zGs0N8VNts
Redigerat av Frogfather den 2013-05-07 21:57
"there is no such thing as a eutopia... there are evil people in the world and they need to be dealt with handly..."
@figgehn

Är klar med de nya dörrhandtagen till banken. Har separerat yttertakets insida också så du kan göra egen textur där och slippa tegelpannorna.

På svn hittar du referensbilder och förklaring till var de nya delarna är mappade
....SFP\referens\objekt\Civila byggnader\

Titta i bank1.psd + Bank1-förklaring.txt

I Bank1-förklaring.txt har jag skrivit förslag på material, men det framgår av bilderna också.
Tror figge saknar svn tillgång..

Men vi har en bank, en polishelikopter.. Oh snart kan vi köra lite tjuv och polis.

Tycker nästa sfp patchen skall vara polis kit + Norrköping, eventuellt galten också för behövs något till 2015-2035 gubbarna.
Kan ta mig an att mecka till en polisgubbe och slänga på texturer på mp5 mloden från A1
Polis och polisbil vore nice men vapen borde kunna funka med m45 eller ak5 polis verra?
Vad hände med en liten glock eller revolver.. utan direkt till det tunga vapnet Wink
Pistol 40 är enkelt fixat, glock få vi be sub fixa efter hans bössa som jag se fram emot Smile
hehe en Pistol M40 =) låter ju skoj !
eftersom d0kefish inte skriver i bloggen gör jag det.. fy fan vad läcker PSG 90 vi har nu Smile

http://p3d.in/feNxX
Fyfan så snyggt D0kefish!

Citera

granQ skrev:

eftersom d0kefish inte skriver i bloggen gör jag det.. fy fan vad läcker PSG 90 vi har nu Smile

http://p3d.in/feNxX

Svincool modell måste ja faktiskt säga Grin
Det var en gång en Criizp som gillade rostbiff...
Kul att ni gillar den!
Grymt jobbat d0kefish!

Citera

d0kefish skrev:

Kul att ni gillar den!


ser grymt ut, gillar verkligen modellen men hur är det med normalmaps? ser ut att ha mjuka normaler överallt så antar att den har en bakad normalmap som inte renderas eller rendreras fel i p3d? Smile
*facepalm*...

Om ni minns gjorde jag en UN offroad i början av sfp, men efter ett tag slutade den funka.. jaha, alpha/bis tänkte jag.. idag insåg jag att det var pågrund av CBA :/

skrivit i deras tråd på forumet, så hoppas de fixar sin "överskrivning" av vår off-road så kan vi få tillbaka den in i SFP.

Citera

Ulfen skrev:

Citera

d0kefish skrev:

Kul att ni gillar den!


ser grymt ut, gillar verkligen modellen men hur är det med normalmaps? ser ut att ha mjuka normaler överallt så antar att den har en bakad normalmap som inte renderas eller rendreras fel i p3d? Smile


Jag kan erkänna att jag inte är någon expert på hur allt fungerar, den har en bakad normalmap, och jag gör oftast kanter rundare än vad dom kanske bör vara då mina bakningar ofta annars blir dåliga.

Här är en lite bättre variant av vapnet, i en bättre 3d viewer med uppdaterade texturer samt en specular map. Har du några tips så tar jag gärna allt jag kan få.

http://studio.ver...0200000247

Citera

Jag kan erkänna att jag inte är någon expert på hur allt fungerar, den har en bakad normalmap, och jag gör oftast kanter rundare än vad dom kanske bör vara då mina bakningar ofta annars blir dåliga.

Här är en lite bättre variant av vapnet, i en bättre 3d viewer med uppdaterade texturer samt en specular map. Har du några tips så tar jag gärna allt jag kan få.

http://studio.ver...0200000247


Hehe ser ut att renderas korrekt här och ser mycket bra ut, en sak jag reagerar på i texturen är att det blir en slags skugglinje runt skruvarna som jag misstänker kommer från occlusion mappen. Antar att du har använt dig av såkallade floaters för att baka ner skruvarna och därmed blir det en skugga från dem Smile lätt att redigera bort i photoshoppen dock Grin

Citera

Ulfen skrev:

Citera

Jag kan erkänna att jag inte är någon expert på hur allt fungerar, den har en bakad normalmap, och jag gör oftast kanter rundare än vad dom kanske bör vara då mina bakningar ofta annars blir dåliga.

Här är en lite bättre variant av vapnet, i en bättre 3d viewer med uppdaterade texturer samt en specular map. Har du några tips så tar jag gärna allt jag kan få.

http://studio.ver...0200000247


Hehe ser ut att renderas korrekt här och ser mycket bra ut, en sak jag reagerar på i texturen är att det blir en slags skugglinje runt skruvarna som jag misstänker kommer från occlusion mappen. Antar att du har använt dig av såkallade floaters för att baka ner skruvarna och därmed blir det en skugga från dem Smile lätt att redigera bort i photoshoppen dock Grin


Du har helt rätt, jag är dum. Jag jag fixade skruvarna det första jag gjorde, men jag lyckades spara över texturen så jag började om, och då tänkte jag att jag inte börjar med det jag just gjort. Jag blir blind efter av att kolla på samma modell i flera timmar.
Fyfan vad snyggt d0kefish!
d0ke's psg90 ingame
Granquist bifogade följande bild:fil:
Du har inte rättigheter att se bilagor i denna tråden.