Hjälp med rbs15
|
Dirk McStride |
Publicerat 2013-05-12 10:23
|
Löjtnant

Inlägg: 171
Registrerad: 2011-05-23 11:22
|
Jag ställer samma fråga som kommentaren på klippet: Kan man bara skjuta sjömål, eller går det att skjuta upp på land?
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
|
|
|
|
Granquist |
Publicerat 2013-05-12 15:41
|
Forever an Anropare

Inlägg: 4212
Registrerad: 2006-11-01 05:29
|
vi får väl se hur vi gör lite "speltekniskt".. men skall man vara korrekt så bara sjömål på Norrköping medans Visby kan skjuta mot landmål, då "GPS" dvs en punkt på kartan, ingen sökare för träffa t ex stridsvagnar som kör. |
|
|
|
dmagnusson |
Publicerat 2013-05-12 15:47
|
Sergeant

Inlägg: 69
Registrerad: 2006-11-04 14:03
|

Kapar tråden men kunde inte motstå att göra denna bilden  |
|
|
|
Dirk McStride |
Publicerat 2013-05-12 16:32
|
Löjtnant

Inlägg: 171
Registrerad: 2011-05-23 11:22
|
Citera granQ skrev:
vi får väl se hur vi gör lite "speltekniskt".. men skall man vara korrekt så bara sjömål på Norrköping medans Visby kan skjuta mot landmål, då "GPS" dvs en punkt på kartan, ingen sökare för träffa t ex stridsvagnar som kör. Coolt!
Det vore väldigt tufft att kunna skjuta på t.ex ett hus med en GPS-styrd robot.
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
|
|
|
|
Granquist |
Publicerat 2013-05-12 17:21
|
Forever an Anropare

Inlägg: 4212
Registrerad: 2006-11-01 05:29
|
vad som är kritiskt för en "first anrop release" eller vad man skall kalla det:
57 mm pjäs
* Ljud när man skjuter
* Ljud när det träffar
* Mynningsflamma och rök
Robot 15
* Lyfta över kartan från "missionet" till "addonet"
* Möjlighet att starta "weapon officer" kartan med user action.
HMS Norrköping
* Ratten bör fungera
* Lite avsaknad av textur på radarn och en liten del av rälsen
* Weapon officer och förarens proxy. Måste sitta/stå så det ser bra ut och de kan se ut igenom fönstren.
* Sista punkt, kolla i dev branch att fungera, speciellt ljuden. |
|
|
|
head |
Publicerat 2013-05-13 00:55
|
Furir

Inlägg: 27
Registrerad: 2013-05-03 03:03
|
Citera granQ skrev:
vad som är kritiskt för en "first anrop release" eller vad man skall kalla det:
57 mm pjäs
* Ljud när man skjuter
* Ljud när det träffar
* Mynningsflamma och rök
Robot 15
* Lyfta över kartan från "missionet" till "addonet"
* Möjlighet att starta "weapon officer" kartan med user action.
HMS Norrköping
* Ratten bör fungera
* Lite avsaknad av textur på radarn och en liten del av rälsen
* Weapon officer och förarens proxy. Måste sitta/stå så det ser bra ut och de kan se ut igenom fönstren.
* Sista punkt, kolla i dev branch att fungera, speciellt ljuden.
de gröna är klara. |
|
|
|
Granquist |
Publicerat 2013-05-13 06:36
|
Forever an Anropare

Inlägg: 4212
Registrerad: 2006-11-01 05:29
|
Citera head skrev:
vad som är kritiskt för en "first anrop release" eller vad man skall kalla det:
57 mm pjäs
* Ljud när man skjuter
* Ljud när det träffar
* Mynningsflamma och rök
Robot 15
* Lyfta över kartan från "missionet" till "addonet"
* Möjlighet att starta "weapon officer" kartan med user action.
HMS Norrköping
* Ratten bör fungera
* Lite avsaknad av textur på radarn och en liten del av rälsen
* Weapon officer och förarens proxy. Måste sitta/stå så det ser bra ut och de kan se ut igenom fönstren.
* Sista punkt, kolla i dev branch att fungera, speciellt ljuden.
nedräkningen fortsätter  |
|
|
|
Granquist |
Publicerat 2013-05-13 06:49
|
Forever an Anropare

Inlägg: 4212
Registrerad: 2006-11-01 05:29
|
föresten kom på nu, vi borde kolla in BIS artillery computer för lösa "full screen"..
samt vi behöver också ha lite rutor för waypoints/fire så man kan skjuta direkt från fire consolen. |
|
|
|
head |
Publicerat 2013-05-14 14:01
|
Furir

Inlägg: 27
Registrerad: 2013-05-03 03:03
|
 |
|
|
|
Granquist |
Publicerat 2013-05-15 08:18
|
Forever an Anropare

Inlägg: 4212
Registrerad: 2006-11-01 05:29
|
head, tror jag fixade recover delen nu efter fallet. 8 av 8 robotar funkade på den delen.
Sänkte även targetheight i närheten av målet till 1.5 meter, ändå verkar de missa. Nu kanske båtarna är lite för små för vara Rb 15 mål men du kan väl kolla på det? |
|
|
|
figgehn |
Publicerat 2013-05-15 18:47
|
Överstelöjtnant

Inlägg: 595
Registrerad: 2013-03-25 08:56
|
granQ & Head <3
Ja, hej hej!
|
|
|
|
Granquist |
Publicerat 2013-05-15 19:45
|
Forever an Anropare

Inlägg: 4212
Registrerad: 2006-11-01 05:29
|
Citera granQ skrev:
Citera head skrev:
vad som är kritiskt för en "first anrop release" eller vad man skall kalla det:
57 mm pjäs
* Ljud när man skjuter
* Ljud när det träffar
* Mynningsflamma och rök
Robot 15
* Lyfta över kartan från "missionet" till "addonet"
* Möjlighet att starta "weapon officer" kartan med user action.
HMS Norrköping
* Ratten bör fungera
* Lite avsaknad av textur på radarn och en liten del av rälsen
* Weapon officer och förarens proxy. Måste sitta/stå så det ser bra ut och de kan se ut igenom fönstren.
* Sista punkt, kolla i dev branch att fungera, speciellt ljuden.
nedräkningen fortsätter  |
|
|